Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Een paar basisgegevens:
Scale: 1 : 12
Span: 92 inch (2m33)
Length: 102 inch (2m59)
Weight: 9-10kg (estimate!)
Dihedral: 4 degrees
Washout: 3.6 degrees
Incidence wing: 1.2 degrees
Incidence stab: 0 degrees
Wing root: NACA 2412
Wing tip: NACA 2410
Stabs: NACA 0009
Max EDF/Turbine diameter: <120mm
Die paar spantjes meer of minder zullen het verschil niet maken. :nooo:
jan.
wat materiaal betreft is het toestel inderdaad nog te maken of te kraken. Ik denk dat als het toestel a-la weightwatchers gebouwd word een AUW van 7-8kg mogelijk moet zijn.@ Jitze: Wellicht heb je gelijk dat er mogelijkheden zijn om hout (en daarmee gewicht) te besparen in het ontwerp. Hoewel dit natuurlijk ook met de materiaalkeuze (balsa vs. ply vs. lite-ply) verband houdt. Laat dit echter geen belemmering zijn voor wie interesse heeft. Ik zal later vanavond (mijn tijd hier in CA) even met Rhino stoeien en laten zien wat de mogelijkheden zijn.
Hallo,
Wat kost de tekening(en)???
Mooie tekeningen!!
Gr Jasper
De 70 is zeker een mooie kist, maar de 737 is nu eenmaal mijn kantoor@ Fotor: Een oernederlandse Fokker is toch veel mooier dan een 737?![]()
wat materiaal betreft is het toestel inderdaad nog te maken of te kraken. Ik denk dat als het toestel a-la weightwatchers gebouwd word een AUW van 7-8kg mogelijk moet zijn.
Wat betreft die spanten.. je maakt al gebruik van 'stringers' (ik neem aan balsa latjes aan de buitenzijde van de spanten). Zolang je de afstand tussen afzonderlijke spanten niet boven de ca. 7~9 cm uitkomt, hoef je denk ik niet gruwelijk bang te zijn voor het 'starving horse syndrome'. Jan bedoelt daarmee uiteraard dat de ribben door de huid zichtbaar worden.
Is het bouwtechnisch niet mogelijk om de balken van de centrale constructie door een gat in een spant te laten lopen? Dus dat je, als het ware, de spanten op die latten 'rijgt' ?
Als je ipv 5s naar een 10s lipo toegaat, en dan 1 lipo voor beide motoren ipv 2, bespaar je al een kilo.
Jan bedoelt daarmee uiteraard dat de ribben door de huid zichtbaar worden.