(Wie heeft er) Ervaringen met de E-sky king II

Als alles mee zit ontvang ik Zaterdag een gloednieuwe E-Sky Honey bee King II.
Het internet afstropend lijkt het dat dit een redelijk nieuw model is van E-sky... tenminste ik vindt er niet veel over.
Bij youtube al wel een aantal filmpjes gevonden that's it.
Zijn er forum leden die vliegen met dit type toestel? en zo ja wat is jullie ervaring.
De reden voor mij om dit type te bestellen was simpel, ik lees nogal wat slechte recenties aangaande tail motoren. Zwabberen van de staart, uitbranden.... de King II heeft een belt driven tail rotor, maar die zal ongetwijfeld ook wel zijn eigen problemen hebben en kennen.
Vandaar mijn vraag of er binnen het forum ervaring is.

Ook ik ben na veel leeswerk op dit forum overgegaan tot bestelling van de Honey Bee King 2.

In eerste instantie ging ik voor de df04 of df36.
Uiteindelijk gaf de gemiddelde mening over de betere elektronica en de aandrijving van de staartrotor van eSky de doorslag.

Nog geen ervaring met vliegen, maar ben alvast driftig aan het oefenen met FMS.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze combinatie.

Heli fan zei:
Ook ik ben na veel leeswerk op dit forum overgegaan tot bestelling van de Honey Bee King 2.

In eerste instantie ging ik voor de df04 of df36.
Uiteindelijk gaf de gemiddelde mening over de betere elektronica en de aandrijving van de staartrotor van eSky de doorslag.

Nog geen ervaring met vliegen, maar ben alvast driftig aan het oefenen met FMS.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze combinatie.

Goede zaak om eerst op de FS te beginnen ben nu bijna twee weken aan het simmen en moet zeggen dat het niet mee valt.
Inmiddels al wel voor real gevlogen (poging daar toe) met de HB King II ook dat viel niet mee.. maar ligt niet zo zeer aan de heli, maar meer aan de piloot... :wink:

Verder even een paar puntjes om op te letten als je de king II in je bezit hebt!
- Locken van de Gyro.(De LED moet bij het aan zetten snel knipperen na +/- 10 sec constand branden, op dat moment wordt ook de tail servo aan gestuurd.
- Energie verbruik van de zender bij mij ruim 330 mAmp. :?
- De woble (slag) in de main drive gear. :!:
- Bij het aanzetten van de Heli eerst de zender aan (let op de IDLE switch) meest linker schakelaar moet naar onderen wijzen!
En daar na de ontvanger. (laat de motor connector ook los). Alle sticks op neutraal.

Ben even nieuwschierig wat jou ervaring is, ik heb serieuze problemen met de gyro! :evil:

Frans

Ik heb inmiddels al een ander draadje lopen met mijn ervaringen...

Hallo Frans,

Ik heb je ander draadje reeds gevonden en met belangstelling de ervaringen gevolgd.

De postbode is momenteel mijn beste vriend! Ja, de King II is zojuist gebracht. :D

Op het eerste oog ziet alles er keurig uit, maar ik zal je genoemde aandachtspunten nauwgezet in de gaten houden.
Ik houd je op de hoogte.

Groeten,
Guido

Heli fan zei:
Hallo Frans,

Ik heb je ander draadje reeds gevonden en met belangstelling de ervaringen gevolgd.

De postbode is momenteel mijn beste vriend! Ja, de King II is zojuist gebracht. :D

Op het eerste oog ziet alles er keurig uit, maar ik zal je genoemde aandachtspunten nauwgezet in de gaten houden.
Ik houd je op de hoogte.

Groeten,
Guido

Hoi Guido,
Mooi dat ie er is ... inmiddels mijn draadje over de capaciteit van de zender accu's gesloten... dat was just stupid me :oops: Blijft voor mij alleen nog de Gyro over... ben even benieuwd of jij ook de zelfde ervaring hebt... dit is voor mij belangrijk om te weten gezien het feit dat ik dan zo wie zo een nieuwe moet claimen.

Verder zoals ik al berichte was ik verrast door de kwaliteit prijs verhouding.. die is buiten mij genoemde probleem gewoon goed te noemen.

Frans.

PS.
Zender staat nu 75 minuten aan en ik zit nu op het laatste rode LEDje ..

Hoi Frans,

Na een eerste check de lipo maar eens aangesloten. In eerste instantie bleef de gyro maar zenuwachtig knipperen (één minuut gewacht).
Wat bleek: zender vergeten aan te zetten.
Lipo eraf, zender aan, lipo er weer op en.... na een seconde of 5 was de gyro gelockt. Vervolgens nog 3 keer geprobeerd en de gyro lockt zonder mankeren.

Jouw geval lijkt me dan ook niet normaal. Mijn gyro staat overigens in de stand reverse.

Daarna het gas er maar eens half op gezet.
De volgende dingen vielen direct op:
1) een behoorlijke wobble in de main gear (het volledige bereik van de aandrijf pinion van de motor wordt gebruikt (positief benaderd:, gelijkmatige slijtage :wink: );
2) een afwijking in de tracking van de main rotor blades van ca 3 mm onderling;
3) de neiging van de heli om rechts om te blijven draaien. Volledig tegensturen leidt tot stilstand.
4) na 10 minuten zijn de meegeleverde batterijen zodanig ontladen dat nog slechts de gele en rode led branden.

ad 1) Lijkt me, gezien andere beschrijvingen op dit forum, kennelijk normaal voor dit type heli. Niks aan doen?
ad 2) Afstellen pitch control link(s) zoals beschreven op pagina 9 van de handleiding?
ad 3) Draaien aan de trimmer op de gyro doet het verschijnsel wel toe- of afnemen maar niet oplossen. Wellicht afstellen van het armpje van de servo?
ad 4) Z.S.M. NiMh accu's kopen (toevallig tip waar een goede deal is te sluiten?).

Verder vraag ik me af waarvoor de gyroswitch op de zender dient. Bediening ervan lijkt geen effect te hebben.
Dit geldt ook voor de terugverende tuimelschakelaar "TRN".
Enig idee?

Tenslotte moet ik even kwijt dat ik de verleiding om even te gaan hooveren maar moeilijk kan onderdrukken.... :P :P

Groeten,
Guido

Heli fan zei:
Hoi Frans,

Na een eerste check de lipo maar eens aangesloten. In eerste instantie bleef de gyro maar zenuwachtig knipperen (één minuut gewacht).
Wat bleek: zender vergeten aan te zetten.
Lipo eraf, zender aan, lipo er weer op en.... na een seconde of 5 was de gyro gelockt. Vervolgens nog 3 keer geprobeerd en de gyro lockt zonder mankeren.

Jouw geval lijkt me dan ook niet normaal. Mijn gyro staat overigens in de stand reverse.

Daarna het gas er maar eens half op gezet.
De volgende dingen vielen direct op:
1) een behoorlijke wobble in de main gear (het volledige bereik van de aandrijf pinion van de motor wordt gebruikt (positief benaderd:, gelijkmatige slijtage :wink: );
2) een afwijking in de tracking van de main rotor blades van ca 3 mm onderling;
3) de neiging van de heli om rechts om te blijven draaien. Volledig tegensturen leidt tot stilstand.
4) na 10 minuten zijn de meegeleverde batterijen zodanig ontladen dat nog slechts de gele en rode led branden.

ad 1) Lijkt me, gezien andere beschrijvingen op dit forum, kennelijk normaal voor dit type heli. Niks aan doen?
ad 2) Afstellen pitch control link(s) zoals beschreven op pagina 9 van de handleiding?
ad 3) Draaien aan de trimmer op de gyro doet het verschijnsel wel toe- of afnemen maar niet oplossen. Wellicht afstellen van het armpje van de servo?
ad 4) Z.S.M. NiMh accu's kopen (toevallig tip waar een goede deal is te sluiten?).

Verder vraag ik me af waarvoor de gyroswitch op de zender dient. Bediening ervan lijkt geen effect te hebben.
Dit geldt ook voor de terugverende tuimelschakelaar "TRN".
Enig idee?

Tenslotte moet ik even kwijt dat ik de verleiding om even te gaan hooveren maar moeilijk kan onderdrukken.... :P :P

Groeten,
Guido

Hoi Guido,
Bedankt voor je up-date...
Ja zender eerst aan is een rule :!: geld voor alle RC spullen :D
Dat van de Gyro van jou klinkt zoals ik het zou verwachten.
Blad spoor, de mijn had geen blad spoor tot dat ik de blad tips iets heb beschadigd tijdens mijn hopjes. Blad spoor nu iets van 2mm wordt daar nog niet echt zenuwachtig van.
De Gyro switch.... bij ons systeem zal die niet werken maar er zijn gyro's die twee signalen nodig hebben uit de ontvanger, ik vermoed dat je met de schakelaar de gyro kunt benaderen.
De batterijen zijn crap ik heb er nu 2700 mAmp NimH accu's in de zender, bij goede lading gisteren geprobeerd kan ik de zender 1 uur en 15 minuten aanlaten.. dan gaat het roode ledje pas aan... Ik heb er cellen van Sanyo in zitten... via mijn werk.
TRN, is de trainer swich, het schijnt mogelijk te zijn om met twee aan elkaar gekoppelde zenders te vliegen en de ene kan dan de andere overnemen.
Rechts om draaien .. mmm dat had de mijne ook ... volgensmij moet de Gyro op Nor staan.. probleem opgelost!.

Vanavond weer een poging gedaan om met de heli te vliegen... is een deceptie geworden.. na een uur klooien heb ik de moed opgegeven... de gyro wilde met geen mogelijkheid locken! dat was echt %^$#@(*&%$R..... :cry:
Inmiddels probeer ik contact te krijgen met Aerotronic waar de heli vandaan komt maar tot op heden heeft dat nog niet kunnen lukken. Ga er vanuit dat de Gyro defect is... al het andere werkt zoals het hoort.

Je laten verleiden tot hooveren... tja ik vlieg nog elke dag op de flight sim en dat kan allemaal nog wat beter... als ik zo voor real zou vliegen dan mag ik nog wel een paar extra spaers bij bestellen.

Omdat we begin juli op vakantie gaan heb ik al wel een verlanglijstje..
- extra main-rotor blades.
- extra LIPO accu.
- taildrive belt.
- extra tail-blades

Groeten... keep on posting

ik vind het echt raar dat hij niet lockt
kan je niet een betere gyro er in doen?

Zo gisteravond nog een mail gehad van Aerotronic.. :D en die sturen vandaag nog een nieuwe Gyro... normaal gesproken zou ik die morgen in huis moeten hebben. :wink:

als die wel goed is moet je het even laten weten!:)
ik had ze ook een mailtje gestuurd en ze waren eerlijk
volgens mij is het een 1 mans bedrijf maar dat weet ik niet...:P

Hoi Frans,

Ook ik heb inmiddels last van gyro lock problemen. :evil:

Zoals gebruikelijk knippert de led gedurende ca. 5 sec. snel (wanneer hij aan het inregelen is), maar i.pv. continue te gaan branden (en de ontvanger "vrij te geven" voor het accepteren van commando's, ging de led nu langzaam knipperen en bleek het gehele systeem geblokkeerd.

Na wat gepruts, besloot ik de batterijen van de zender, waarvan nog slechts de rode led brandde, te wisselen.
En voila, na opnieuw aanzetten regelde de gyro zich weer in en liet e.e.a. zich weer bedienen.

Overigens, voorafgaand aan de eerst lock up ging de motor opeens uit zich zelf op volle toeren draaien, terwijl de throttle op nul stond! 8O
Gelukkig had ik de pitch op dat moment neerwaarts staan en ging de heli er niet vandoor.

Achteraf denk ik dat het afnemend vermogen van de zenderbatterijen hieraan schuldig is, met als gevolg een ontvanger die op hol slaat.
Ik vind het maar vreemd dat die zender zoveel stroom vreet.

Groeten,
Guido

Heli fan zei:
Hoi Frans,

Ook ik heb inmiddels last van gyro lock problemen. :evil:

Zoals gebruikelijk knippert de led gedurende ca. 5 sec. snel (wanneer hij aan het inregelen is), maar i.pv. continue te gaan branden (en de ontvanger "vrij te geven" voor het accepteren van commando's, ging de led nu langzaam knipperen en bleek het gehele systeem geblokkeerd.

Na wat gepruts, besloot ik de batterijen van de zender, waarvan nog slechts de rode led brandde, te wisselen.
En voila, na opnieuw aanzetten regelde de gyro zich weer in en liet e.e.a. zich weer bedienen.

Overigens, voorafgaand aan de eerst lock up ging de motor opeens uit zich zelf op volle toeren draaien, terwijl de throttle op nul stond! 8O
Gelukkig had ik de pitch op dat moment neerwaarts staan en ging de heli er niet vandoor.

Achteraf denk ik dat het afnemend vermogen van de zenderbatterijen hieraan schuldig is, met als gevolg een ontvanger die op hol slaat.
Ik vind het maar vreemd dat die zender zoveel stroom vreet.

Groeten,
Guido

Guido,
Leuk een lot genoot met een king II, nee bedoel dat niet sarcastisch maar ik vindt het wel aardig om op deze wijze bruikbare info uit te wisselen.

- Gyro lock met lage zender spanning... daar kan ik me van alles bij voorstellen, goed met het wisselen van de batterijen was dat dus op gelost. Ben even benieuwd of jou Gyro altijd locked na het aan zetten van de ontvanger :?:

In een eerdere reactie heb ik al te kennen gegeven dat het Gyro probleem ook door de zender / ontvanger veroorzaakt kan worden.
Morgen eerst de nieuwe Gyro proberen als dat geen soelaas bied dan naar het volgende item... zender, blijft de ontvanger.

- Spontaan aangaan van de motor, Guido ik heb me zelf aan geleerd om de motor draden ook af te koppelen alvorens de onvanger aan te zetten.
Als de Gyro locked dan pas de motor aansluiten, bij de King is dat een fluitje van een cent... het bespaart je in ieder geval een spontane rotor spin met alle gevolgen van dien.

- Energie verbruik zender, ja dit is wel een probleem .. op het moment kan ik me aardig redden met de 2700 mAmp cellen, ik heb nog een ander draadje lopen op dit forum.. maar ik ben eens wat aan het meten geweest... voor zover ik er serieus tijd voor heb gehad.
De zender verbruikt bij 9.6V van mijn geladen NiMh accu's ruim over de 350 mAmp.
Ik kan helaas nergens vinden wat de output is maar zal niet veel meer zijn dan 100 mWatt, de zender staat in klasse C (FM) dus het rendement in worse case zal 50% zijn.
Dus dat is 200 mWatt opgenomen vermogen.
Dan de 5 LED’s elk 8 mAmp (40 mAmp bij accu vol) Naarmate de accu’s op raken branden er minder leds.. dus dat werkt in het voor deel.
Blijft over de adc (Analoog digitaal converters) afhankelijk van het aantal bits en klok snelheid verbruiken die ook nog het een en ander.
Resumerend:
P=U*I
9.6* 0,370 = 3,55 Watt.
We hebben 240 mAmp is dus 9,6 * 0,240= 2,3 Watt blijft er nog ruim 1,2 Watt over voor de ADC.
Al met al niet echt schokkend maar als je dit deelt op wat ik aan power beschikbaar heb klopt het ergens niet! :roll:
9,6 * 2,7= 25 Watt. :idea:
- Of de cellen (nieuw goed geladen) leveren geen 2700 mA. :?
- Of de zender verbruikt af en toe toch meer dan de 370 mA die ik gemeten heb. :evil:
Dit wordt nog een uitdaging… ik hoop dit weekeinde wat meer te kunnen meten.

PS.
Altijd de antenne van de zender helemaal uitschuiven... dat bespaart ook energie... rendement van de zender is dan stukken beter! :wink:
Frans

Hallo Frans,

Afgezien van bovenbeschreven incident lockt de gyro consequent binnen 5 sec.

Ik heb overigens de gok maar eens genomen om in de tuin (op het grasveld) het luchtruim te kiezen.
Dat viel nog niet mee. :?

Ik was van plan, terwijl het trainingskruis nog net voldoende contact had met de grond, de heli d.m.v. de trimmers stabiel te laten hangen met de elevator en aileron stick neutraal.
Dit bleek niet mogelijk, de elevator kon ik niet fixeren, want er diende constant gecorrigeerd te worden. Wind of afstelling?
Voor wat betreft de aileron gold dat ik, zelfs bij trimmer in maximale stand, nog steeds met een naar rechts hellende heli van doen had.
Ik denk dat ik eens een beetje moet spelen met de afstelling van de push links tussen servo en swash plate.

Toch liet ik mij de pret niet ontnemen en probeerde van de grond los te komen.
Wonderwel lukt dat zonder brokken; zodra ik het gevoel had controle te verliezen: meteen gas dicht. :P :P

Als een soort kangoeroe heb ik alle kanten van de tuin bereikt, waarbij de staartrotor inmiddels groen is geworden door het vele gras dat hij heeft gemaaid.
Hoewel het er waarschijnlijk niet uitzag, was dit toch wel kicken. :lol:

ik heb er twee batterijladingen doorheen gejaagd (wat is die meegeleverde lipo 11.1V / 1000mAh verdraaid snel leeg).
En, al zeg ik het zelf, al doende leert men met als resultaat een steeds beter gevoel van beheersing.

Hieraan kan oefenen met FMS toch in de verste verte niet tippen. Waarschijnlijk komt dit door de 2 dimensionale weergave. Toch maar sparen voor een holografisch scherm :wink:

Nog even m.b.t. de vliegduur; zou de aanschaf van een brushless motor (aantrekkelijk setje met ESC gezien voor de King I bij Aerotronic) nou echt wezenlijk uitmaken.
Ik lees elders op het forum dat dit type motor minder warmte ontwikkelt en dientengevolge een hoger rendement heeft. Ik vraag me af of dit nu zoveel scheelt.
Genoemd setje is voor de King I, maar ik neem aan dat dit compatible met de King II is. Overigens lijkt er geen tandwiel bij te zitten??

Groeten,
Guido

Heli fan zei:
Hallo Frans,

Afgezien van bovenbeschreven incident lockt de gyro consequent binnen 5 sec.

Ik heb overigens de gok maar eens genomen om in de tuin (op het grasveld) het luchtruim te kiezen.
Dat viel nog niet mee. :?

Ik was van plan, terwijl het trainingskruis nog net voldoende contact had met de grond, de heli d.m.v. de trimmers stabiel te laten hangen met de elevator en aileron stick neutraal.
Dit bleek niet mogelijk, de elevator kon ik niet fixeren, want er diende constant gecorrigeerd te worden. Wind of afstelling?
Voor wat betreft de aileron gold dat ik, zelfs bij trimmer in maximale stand, nog steeds met een naar rechts hellende heli van doen had.
Ik denk dat ik eens een beetje moet spelen met de afstelling van de push links tussen servo en swash plate.

Toch liet ik mij de pret niet ontnemen en probeerde van de grond los te komen.
Wonderwel lukt dat zonder brokken; zodra ik het gevoel had controle te verliezen: meteen gas dicht. :P :P

Als een soort kangoeroe heb ik alle kanten van de tuin bereikt, waarbij de staartrotor inmiddels groen is geworden door het vele gras dat hij heeft gemaaid.
Hoewel het er waarschijnlijk niet uitzag, was dit toch wel kicken. :lol:

ik heb er twee batterijladingen doorheen gejaagd (wat is die meegeleverde lipo 11.1V / 1000mAh verdraaid snel leeg).
En, al zeg ik het zelf, al doende leert men met als resultaat een steeds beter gevoel van beheersing.

Hieraan kan oefenen met FMS toch in de verste verte niet tippen. Waarschijnlijk komt dit door de 2 dimensionale weergave. Toch maar sparen voor een holografisch scherm :wink:

Nog even m.b.t. de vliegduur; zou de aanschaf van een brushless motor (aantrekkelijk setje met ESC gezien voor de King I bij Aerotronic) nou echt wezenlijk uitmaken.
Ik lees elders op het forum dat dit type motor minder warmte ontwikkelt en dientengevolge een hoger rendement heeft. Ik vraag me af of dit nu zoveel scheelt.
Genoemd setje is voor de King I, maar ik neem aan dat dit compatible met de King II is. Overigens lijkt er geen tandwiel bij te zitten??

Groeten,
Guido

Ja spannend, zo heb ik met mijn eerste hopjes in de gymzaal van het werk gevlogen (werk in een ziekenhuis).. maar kon niet verder ivm de Gyro. Ja die LIPO is snel leeg, wordt mede veroorzaakt door het feit dat je door de korte hopjes erg veel starts maakt...
Stabiliteit, probeer eens wat te klooien met de HOV,pitch (rechts) en zet de linker pitch maar eens iets negatief... daarmee toert de rotor wat makkelijker op en is ze wat minder agresief op de picth.

Fijn te horen dat jou Gyro concequent na 5sec locked... dat geeft de burger weer moed... :lol:
Ik ga morgen een tweede LIPO halen 1000 mA maar dan een 12C ipv 10C.

By the way, ik sprak Remco (www.4rc.nl) en hij vertelde dat zijn leverancier inmiddels volop gevlogen heeft met de King II en daar goed over te spreken was.. de LIPO hield het 15 min vol. Nu als jij en ik 15 min gevlogen hebben dan heb volgens mij de knollen al mooi op. :wink:
BL motor ik weet het niet, heb er ook aan zitten denken... setje kost iets van 29 E + 2 E voor een tandwieltje, je hebt de keuze 10, 11 of 12 tanden...ik zou voor de 10T gaan is de heli net even sterker dan met 11T of 12T.
Houd er wel rekening mee dat je de aansluitingen naar de LIPO ook moet aanpassen de BL ESC heeft geen connectoren!!.. Dus daar wel even op letten. :?

Vandaag mijn nieuwe Gyro ontvangen en geprobeerd... wat denk je.. gewoon niet werken. :evil:
Ik heb er zo de balen van dat ik besloten heb de zender, ontvanger alsmede mijn eigen Gyro te retourneren en dan maar eens zien wat er uit komt. :( :?
Ik hoop dat ik de spulletjes snel weer in mijn bezit heb zodat ik de heli weer kan opbouwen en gebruiken. 8O

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yessssssss, Gyro probleem gevonden....
Uit alle combinaties heb er een vergeten... als ik de tail trim op de zender 3 kliks naar rechts zet is het probleem op gelost.
Om uit te vinden hoeveel effect dit heeft moet ik eerst weer naar de gymzaal..
Er is dus een nul punt in de zender niet helemaal okay.. :!:

Verder bij Remco vandaag een tweede LIPO 12C gekocht en geladen. dus gaan we weer van scratch aan beginnen.

tot zover ... :wink:

pa5ca zei:
BL motor ik weet het niet, heb er ook aan zitten denken... setje kost iets van 29 E + 2 E voor een tandwieltje, je hebt de keuze 10, 11 of 12 tanden...ik zou voor de 10T gaan is de heli net even sterker dan met 11T of 12T.
Houd er wel rekening mee dat je de aansluitingen naar de LIPO ook moet aanpassen de BL ESC heeft geen connectoren!!.. Dus daar wel even op letten. :?

meer tanden op de pinion zorgt voor een hogere headspeed en meer vermogen. 10T is dus niet sterker. als je met 10T wil vliegen voor de lagere stroom is dat natuurlijk logisch.

Goed nieuws dat het probleem met de gyro opgelost is.
Toch wel opmerkelijk dat de trimmerstand zo kritisch is. Ik heb daar bij mij niks van kunnen merken...zal wel een gevolg zijn van toleranties in gebruikte onderdelen, zodat in jouw geval kennelijk een kritische grens wordt overschreden.

Ik was niet tevreden over de afstelling van de control rods (de heli helde iedere keer erg naar rechts.
Ik heb dat kunnen oplossen door de controlrod van de aileron servo wat in te korten.
Hij hangt nu veel stabieler :lol:

Ik heb vandaag weer een aantal vluchtjes gemaakt (de kangoeroesprongen worden hoger en verder :lol: ).
Mijn systeem van gas dicht bij ongewenste bewegingen blijkt echter niet geheel feilloos.
De heli is niet meer geheel in nieuwstaat.... :oops:
Schade:
- enkele butsen in de main rotor blades opgelopen. Op een gegeven moment hing er een stukje plastic omhulsel los dat een nogal harde zoemtoon en trilling veroorzaakte bij take off rotatiesnelheid. Een simpel rolletje 3M tape heeft dat voor me opgelost.
- 2x een centrale bevestigingsclip (waarin de carbonstaafjes tesamen komen) van het trainingskruis gebroken door te hardhandige landingen. Inmiddels ben ik aan het knutselen aan een steviger constructie.

Ik wilde daar echter niet op wachten dus, what the heck, dan maar zonder trainingskruis wat lagere en kortere vluchtjes.
Ondertussen heb ik maar vast een (lange) bestellijst met reserve onderdelen gemaakt :wink:

Ik moet zeggen, ik geniet er met volle teugen van; het heli virus heeft me in zijn greep :P :P

Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat, nu je de electronica op orde hebt. Goede vlucht gewenst :!:

Naast de (geringe) schade door mijn deskundigheid :wink: heeft de technek me vandaag toch ook in de steek gelaten :evil: :evil: :
- de drive belt is twee keer van de een van de geleiders gelopen; dit heeft nogal wat slijtage aan de belt opgeleverd, getuige het zwarte slijpsel dat ik her en der vond. Ik heb de spanning op de riem maar wat opgevoerd door de staartbuis (na ietwat lossen van de schroeven van de body) verder naar buiten te schuiven en de schroeven weer stevig vast te draaien.

- Na kort vliegen (ca. 5 minuten) bleek de fut uit de motor. Eén van de cellen van de meegeleverde lipo was opgezwollen tot twee keer zijn normale omvang en bloedheet. Ik ben bang dat hij defect is. Ik hoop dat de leverancier van de set (RCTechnics) hem om wil ruilen. Ik neem toch aan dat dit onder de garantie valt, ik heb hem pas 5 keer gebruikt?
ik had reeds een extra lipo besteld (en ontvangen). helaas zat dar geen connector aan :cry: . Dus die kan ik nog niet gebruiken.

Ovrigens zag ik een leuk gepimpte King II (de King II Pro) bij een engelse leverancier.
Deze wordt standaard geleverd met brushless motor, carbon mainblades en 1800 mAh lipo. De prijs was er ook naar ca. 170 Pond! :cry:

Heli fan zei:
Naast de (geringe) schade door mijn deskundigheid :wink: heeft de technek me vandaag toch ook in de steek gelaten :evil: :evil: :
- de drive belt is twee keer van de een van de geleiders gelopen; dit heeft nogal wat slijtage aan de belt opgeleverd, getuige het zwarte slijpsel dat ik her en der vond. Ik heb de spanning op de riem maar wat opgevoerd door de staartbuis (na ietwat lossen van de schroeven van de body) verder naar buiten te schuiven en de schroeven weer stevig vast te draaien.

- Na kort vliegen (ca. 5 minuten) bleek de fut uit de motor. Eén van de cellen van de meegeleverde lipo was opgezwollen tot twee keer zijn normale omvang en bloedheet. Ik ben bang dat hij defect is. Ik hoop dat de leverancier van de set (RCTechnics) hem om wil ruilen. Ik neem toch aan dat dit onder de garantie valt, ik heb hem pas 5 keer gebruikt?
ik had reeds een extra lipo besteld (en ontvangen). helaas zat dar geen connector aan :cry: . Dus die kan ik nog niet gebruiken.

Ovrigens zag ik een leuk gepimpte King II (de King II Pro) bij een engelse leverancier.
Deze wordt standaard geleverd met brushless motor, carbon mainblades en 1800 mAh lipo. De prijs was er ook naar ca. 170 Pond! :cry:

Guido,
Dat is balen van die LIPO... ik hoop dat je garantie krijgt... meestal op accu's tot aan de voordeur.. :wink:
Nu ik had vanavond plannen naar mijn werk te gaan om in de gymzaal weer wat te klooien maar het is er niet van gekomen. Ik heb eerst de bedrading van de heli weer moeten fatsoeneren, ze hadden dat mooi gevlochten.. dat krijg ik niet meer voor elkaar.. dus heb ik het maar netjes gemaakt met twee tiewraps.
Verder bezig geweest om een connector aan mijn nieuwe LIPO te zetten, deze is inmiddels geladen en zit in de heli.
Ik heb inmiddels ook al een vakantie spare part lijst gemaakt.
- 2 stuks tail belts..
- 1 set main rotor blades. (heb ik inmiddels al)
- 1 set tail blades.
- 1 LIOPO extra (Heb ik ook al)

De reden dat jou snaar van de loopwieltjes gelopen is kan liggen in het feit dat je natuurlijk al regelmatig de heli gebruikt hebt als verticuteer machine.. 8O
Maar het is een aan te raden spare part. :idea:
Verder heb ik op wat amerikaans forum gelezen dat ze de snaar inspuiten met silicone spray dit zou de frictie van de snaar drastisch verlagen... :? Van de andere kant kan ze ook weer makkelijke over de getande poeli springen... :oops:
Ik heb ook nog een klein drupje dunne olie aan de bronze onderdelen swashplate + kop + tail rotor gedaan.

Vraag;
Heb je nog wat aan mijn info gehad aangaande de PITCH en HOV instellingen... :?: Volgens mij valt daar nog wat winst te halen.
Was het makkelijk om de pushrod in te stellen. :?:

Remco van 4RC vertelde mij vandaag ook nog dat hij 3 stuks King II had besteld... hij heeft niet eens de kans gehad deze uit de doos te halen.. :D zijn vandaag gelijk al verkocht en opgehaald.. Dus die King II is op het moment best wel een hot Item.

frans

Heli fan zei:

de lipo meteen weg doen!
hij was bijna op ontploffen!
ik zal even een filmpje zoeken!
kijk hier hebben we hem: http://www.helihobby.com/videos/LithiumBattery.wmv en nog 1
http://www.valence.com/broadband.wmv

heb je een keer die lipo helemaal ontladen??
want dat mag niet he!

suc 6

Back