Wie heeft er interesse in CNC schuimsnij spullen?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door flightsim, 7 okt 2005.

  1. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Heb mijn CNC foamcutter helemaal zelf gebouwd, de totale kosten aan materiaal waren €240 (incl MM2001 printplaat)

    Heb zelf geen bijzonder gereedschap gebruikt, anders dan een boormachine en een klinknagel tang.
     
  2. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    Hmmm, ik heb gemerkt dat een paar fotootjes niet meer op de pagina stonden, die had ik per ongeluk van de website gewist. Bij deze er weer opgezet...
     
  3. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Rottevalle
    ik heb ook een machine met print van hobby cnc. Je kunt een losse print met onderdelen bestellen, of gelijk de stappen motoren en alles er bij. Tot aan het soldeertin toe krijg je dan alles in een keer geleverd.

    En bovendien hebben ze een goede support groep op Yahoo.
     
  4. Rol@nd

    Rol@nd

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    312
    Locatie:
    BE
    Misschien dat iemand zijn exemplaar wil verkopen ? :roll:
     
  5. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    @Ronald : de heer flightsim heeft nog een account hier op het forum genaamd GJVO.

    Dus flightsim = GJVO.
     
  6. rvdveldt

    rvdveldt

    Lid geworden:
    2 nov 2004
    Berichten:
    171
    Locatie:
    Heiloo
    We zijn inmiddels bezig met tekeningen voor een nieuwe snijmachine, t.z.t. zal ik daar hier wat meer over plaatsen. Het werk vordert echter erg langzaam vanwege andere zaken. :(
     
  7. CZuidema

    CZuidema

    Lid geworden:
    3 aug 2008
    Berichten:
    66
    Hoi allen,

    Ben redelijk nieuw op het modelbouwforum maar dat laat ik de pret niet drukken!
    De geplaatste foto's komen me ergens bekend van voor, het apparaat werkt prima (cnc frees)
    Ik heb me voorgenomen me eens wat meer te gaan modelbouwen de komende tijd, maar die term vordert langzaam ivm met andere zaken komt me erg bekend voor! helaas

    (nieuw vliegtuig bouwen, pc repareren, en dan als er tijd overblijft ook nog werken...)

    Wordt vervolgd..
     
  8. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    642
    Locatie:
    Almelo
    CNC snijmachine

    Ik heb dit bouwdraadje sinds kort ontdekt en zie dat deze uit 2005 dateert. Ik ben zelf voornemend een CNC snijmachine te maken. Ik heb al een aantal spindels met bijbehorende geleiders. Ik kan hier dus eenvoudig een X-Y-Z tafel van maken. Mechanisch verwacht ik niet de meeste problemen. Ik ben voornamelijk op zoek naar iemand die me wegwijs kan maken in het CNC maken oftewel welke software, converter etc is er beschikbaar.
    Nu bijna 3 jaar verder heeft iedereen hopelijk veel meer ervaring. Wie kan me adviseren wat te doen?

    Doelstellingen zijn:

    het snijden van vleugelprofielen tbv F3J zwevers (dxf files inlezen)
    het snijden van rompcontouren (3d files inlezen ?)

    Hopelijk kan iemand me helpen.

    groeten,

    Brian
     
  9. Tipper

    Tipper

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    1
    Mm2001

    Hallo, heeft u nog steeds een mm2001 board liggen , daar ben ik wel geintreseerd!!
    Groetjes Eddy
     

Deel Deze Pagina