Wie heeft hier allemaal een minibike ?

Het beleid hier in Hoorn is dat je minibike 8 van de 10 keer afgepakt word.
Krijg je hem wel terug, dan heeft de politie wel iets gesaboteerd zodat je er niet meer mee kunt rijden (denk bv aan bepaalde draden in je dradenboom die niet in het zicht zijn die ze doorknippen)
Ik kan het weten, ik werk bij een bekende brommershop, en mensen die hun bike terug kregen, kregen hem wel gesaboteerd terug :evil:

Ik heb al jaren een minibike. (voordat het zon hype werd)
Ik vind het echt jammer dat het zo ontzettend gehyped is, komt door al die goedkope chineesje imietatie bikes die werden geimporteerd. Als je de goede kant van het minibike wil zien moet je eens op een kartbaan gaan kijken, of nog beter, bij een wedstrijd van het NMC (Nederlands Minibike kampioenschap)

Die chinese dingen vind ik dus ook 100x niks. Mensen die een scooterblok pakken, daar het achterste gedeelte vanaf vrezen, en zelf de krukas aanpassen voor een koppeling, zelf een frame bouwen, daar heb ik respect voor :) .
En reken maar dat die dan hard gaan... 15pk is in het NMC bij de zelfbouw watergekoeld meer regelmaat als uitzondering :wink:

Hier in woudenberg zit een minibike. Die rijden ook nk's, hebben hier ook meerdere malen in de lokale krant gestaan.

Dus die minibike's van 150-200 euro is allemaal rommel?

Cees

Ik heb zelf ook maar een chineesje aangeschaft :) . Voor dat geld kon ik hem niet laten staan :D .
Als deze totall loss is gebruik ik de velgen en remmerij voor een zelfbouw minibike, waarmee ik in de NK zelfbouw lucht of watergekoeld mee zou mogen rijden.

Hier wat fotos van mijn Blata replica minisupermotard 8)

Hij bevalt tot nu toe prima :) . Wil/Moet alleen nog een paar kleine dingen doen:
-Ontsteking vervroegen ZONDER rocketkey
-home made uitlaat of scooter uitlaat omlassen
-cilinder ietjes bijwerken
-stuur iets inkorten
-lelijke stickers eraf halen
-spatboordje repareren
-Membraan, spruitstuk, carb afwerken *done*

hmm..minibikes zijn niet zo leuk..
koop dan een dirthybike kun je echt mee crosse..
zoiets als marvin heeft dus...kun je veel meer mee..

en wil je echt een goede koop dan ook een originele. www.quadshopstramproy.nl
daar hebben ze echte..is hier inne buurt en men quad staat er ook te koop dus mischien is het wel reclame :p

mijn minibike.. chineesje.. niet speciaal, wel leuk :lol:

4_m.jpg

je hebt ook van die bestuurbare motortjes,

is het geen idee om een rc minibike te maken :lol: ?

zal wel leuk zijn :D

laten we de topic eens veranderen in "wie heeft zijn minibike al ingeleverd bij de politie ? "

Uit de Telegraag

Justitie: harde aanpak bestuurders minibike

DEN HAAG - Justitie wil paal en perk stellen aan het gebruik van de minibike. Wie zich de komende tijd met de gevaarlijke kleine motorfietsjes op de openbare weg begeeft, kan rekenen op een totale boete van minimaal 400 euro. Ook wordt het motortje in beslag genomen.

Een woordvoerder van het openbaar ministerie zei vrijdag dat het om een opeenstapeling van bestaande boetes gaat. Ze worden uitgedeeld wegens onverzekerd rijden, het niet dragen van een helm en het veroorzaken van gevaarlijke situaties.

De landelijke instructie is woensdag naar alle politiekorpsen gestuurd. Reden voor de extra aandacht is dat er de laatste tijd steeds meer minibikes op de openbare weg verschijnen. Dit is verboden.

De kleine motoren zijn vaak voor een klein bedrag te koop en kunnen soms enorme snelheden halen, met alle risico's van dien. Omdat ze zo goedkoop zijn, blijkt alleen het in beslag nemen niet af te schrikken.

Landelijk verkeersofficier Koos Spee zei vrijdag dat de mensen die ermee gaan rijden een gevaar voor zichzelf zijn en voor de overige verkeersdeelnemers. „We zullen dus hard optreden.”

Volgens Spee is het overgrote deel van deze kleine motoren van een zeer lage kwaliteit. „Soms ben je na een paar keer hard remmen je leven al niet meer zeker.” Ook is de minibike niet gemakkelijk te besturen vanwege de kleine afmetingen en de lage zit. Andere weggebruikers zien ze al snel over het hoofd.

Het Openbaar Ministerie maakt zich grote zorgen omdat importeurs de minibikes met duizendtallen tegelijk naar Nederland halen. „We willen niet wachten op de eerste dode”, zegt Spee.

Uit t AD

SOESTERBERG - Justitie verklaart de oorlog aan de minibikes. De ongekeurde motortjes, die een ware rage vormen,...

Minibike.... zijn levensgevaarlijk. Wie zich nog met een minibike op de weg waagt, riskeert vanaf vandaag een boete van 450 euro. Ook wordt het motortje in beslag genomen.

Justitie heeft besloten keihard op te treden tegen de circa veertig centimeter hoge voertuigjes, omdat het volgens landelijk verkeersofficier van jusititie Koos Spee ‘wachten is op de eerste dode’.

,,Omdat de minibikes maar 150 euro kosten, schrikt alleen in beslag nemen te weinig af,’’ zegt de officier. ,,Daarom beboeten we voortaan voor onverzekerd rijden, het niet dragen van een helm en het veroorzaken van gevaarlijke situaties. Bij elkaar is dat 450 euro.’’

Volgens Spee zijn de speeltjes uit Azië levensgevaarlijk door hun bedroevende kwaliteit. Na drie keer gebruiken doen de remmen het bijvoorbeeld niet meer en is een ongeluk zo gebeurd.

De eerste zwaargewonde viel zondagmiddag in Velserbroek. Een minibike botste op een auto en sloeg over de kop. De berijder van het motortje werd afgevoerd naar het ziekenhuis.

De minibikes zijn van oorsprong bedoeld voor speciale races en kwamen vooral uit Italië. Sinds een paar jaar overspoelen goedkope exemplaren uit Azië de Nederlandse markt. Ze zijn razend populair en worden soms zelfs cadeau gegeven bij een nieuw gsm-abonnement.

Volgens importeurs rijden er in ons land al tienduizenden rond. De politie heeft de handen vol aan mensen die er mee op de openbare weg rijden. Dat is verboden, omdat de minibikes geen typegoedkeuring hebben. Alleen al de Rotterdamse politie nam er de afgelopen tijd tweehonderd in beslag.

Wat Spee betreft wordt de verkoop van minibikes verboden. ,,Daarover praten we nu met het ministerie van Verkeer en Waterstaat.’’

Ook de Voedsel en Warenautoriteit (VWA) maakt zich grote zorgen over de brommertjes. De keuringsdienst zegt van diensten uit andere Europese landen te hebben gehoord dat ze ernstige constructiefouten vertonen.

Niek zei:
...
Volgens Spee zijn de speeltjes uit Azië levensgevaarlijk door hun bedroevende kwaliteit. Na drie keer gebruiken doen de remmen het bijvoorbeeld niet meer en is een ongeluk zo gebeurd.

...

Wat Spee betreft wordt de verkoop van minibikes verboden. ,,Daarover praten we nu met het ministerie van Verkeer en Waterstaat.’’

Ook de Voedsel en Warenautoriteit (VWA) maakt zich grote zorgen over de brommertjes. De keuringsdienst zegt van diensten uit andere Europese landen te hebben gehoord dat ze ernstige constructiefouten vertonen.

Buurjongen van me had er 1, en na 3x remmen zijn de remmetjes echt niet weg hoor, DIT punt is weer pure bangmakerij van onze wethandhavers...

Uit de handel halen zal nooit compleet lukken, wel zou het mogelijk moeten zijn om een keuring voor deze dingen in te voeren, omdat er blijkbaar toch regeltjes voor zijn (denk aan racen)

Ik vind ze overigens ook levensgevaarlijk, bij mijn ouders in het dorp rijd een 13 jarige rond op dat ding, en je ziet hem op de weg totaal niet rijden, omdat langs de kant auto's geparkeerd staan....

Ik vind het maar niks zo'n Minibike, veel te klein om normaal op te kunnen zitten, laat staan rijden. :D Geef mij maar een mooie big scale. 8)

BadBert zei:
Ik vind ze overigens ook levensgevaarlijk, bij mijn ouders in het dorp rijd een 13 jarige rond op dat ding, en je ziet hem op de weg totaal niet rijden, omdat langs de kant auto's geparkeerd staan....
Off topic:
Als het alleen daarom zou gaan dan moeten ze ligfietsen ook verbieden. Levensgevaarlijk, zeker als de bestuurder hem gebruikt als racefiets. Met een oranje vlaggetje is het al beter, maar nog steeds niet optimaal

Haal gewoon je rijbewijs en koop een echte motor ipv een speeltje
wat bovendien levensgevaarlijk is ,voor jou en voor een ander

een motorrijder

Motormuis

kan je ook zeggen, haal je vliegbrevet en vlieg met een echte. :D :wink:
Deze opmerking geldt dus niet voor Airbus.

Back