Wie helpt me aan een vleugel voor een Protech Omega ?

Mijn ouwe trouwe Protech Alpha V2 heeft na vele jaren aardig de geest gegeven en de vleugel is inmiddels niet meer dan een aan elkaar gelijmde bende.
De alpha heeft vanaf het moment dat ik hem in mijn bezit heb gevlogen met een vleugel van zijn grotere broer, de Omega en dit vliegt perfect, hij thermiekt dan ook als een malle!
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe vleugel, liefst weer van een Omega.
Maar een andere, vergelijkbare vleugel, mag natuurlijk ook.

Specs van de Omega vleugel:
Spanwijdte: 2040mm
Koorde aan de wortel: 185mm
Profiel: ???

Dus als je nog een vleugel hebt liggen die eventueel op de Alpha zou passen en je wilt er vanaf dan hoor ik het graag, vooral met het weer van de afgelopen paar dagen begint het toch weer enorm te kriebelen.
Er ligt nog wel een halfgare pibros in de schuur die vliegklaar is maar zweven blijft toch het aller aller leukste :D

De Alpha V2
T0309.gif

De Omega:
protech_omega_2m_ac.jpg

Groetjes, Jesse.

heb hier nog wel een vleugel liggen van een atlantis ,zelfde vorm van de vleugel maar wel 195mm aan de wortel ,span is iets meer dan 2 meter

mijn romp is aan gort, maar de vleugel is nog heel, en de stabilo ook .

ik hoor het wel

gr paulus

Paulus, bedankt voor je aanbod, die centimeter aan de wortel werk ik wel weer weg, geen probleem.
Het zal er aan liggen of de vleugel opgestuurd kan worden want je woont erg ver bij me vandaan.

Ik hou deze optie zeker even open maar ik wacht nog wat meer reacties van andere mensen af.

Hoi,
Ik heb alles verkocht maar die atlantis vleugel (komt ook bij mij vandaan :-) ) zou er wel op passen lijkt me.
Succes!
Arjan

hahaha grappig dit.
Bedankt Arjan, dus jij denkt ook dat die vleugel wel zal passen, dat is mooi.
Van welk merk is die Atlantis als ik vragen mag, ik kan er geen plaatje van vinden.

Jesse,

Dit is een Atlantis die ik lang geleden heb gebouwd. Vleugel is gemonteerd op een Robbe Arcus romp en verder rechttoe-rechtaan. De Atlantis is ontworpen door Hobby-in. Bestond uit een losse romp en een tekening.
Ik heb hier nog wel ergens een tekening rondslingeren maar dan moet het hele huis overhoop gehaald worden

full

Groet, JH

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, gisteren heb ik even een aantal telefoontjes gepleegd naar een aantal modelbouwzaken.
Als eerste heb ik de zaak gebeld waar de Alpha destijds gekocht is.
En wat denk je: die hadden nog een originele Alpha vleugel staan!!!
Echter toen ik vroeg om de prijs schrok ik toch wel even, 64,50 euro.
Persoonlijjk vind ik dat erg veel geld voor een vleugel die al MINIMAAL 7 jaar in die winkel stof staat te vangen, want zolang is dit model al uit het assortiment van Ptotech.
Afdingen was geen optie helaas.
@ korhorn: als je nog mee leest: wat moet die vleugel van jou kosten ?

jesse zoals afgesproken ,hier nog een paar foto,s

er zitten hoezen bij de vleugels .

full

full

full

ik hoop dat je er iets aan hebt .

als je nog iets meer info nodig hebt, dan hoor ik het wel .

gr paulus

Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal top Paulus, die zien er mooi uit.
Als jij ze in Rotterdam krijgt wil ik ze daar héél graag ophalen.

Als alles verloopt zoals ik hoop dan heb ik aanstaande maandag een nieuwe set vleugels voor de Alpha.
Korhorn heeft ervoor gezorgd dat ik de vlaugels van zijn Atlantis in Rotterdam kan ophalen, dit scheelt mij een goed uur reistijd.

Paulus bedankt!!

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen, wellicht doe ik dat in een nieuw draadje aangezien er wel het 1 en ander aangepast moet worden.
De originele vleugels zijn wel deelbaar maar niet in het midden, de atlantis vleugel heeft de splitsing wel in het midden zitten.

De vleugels zijn in huis, ik heb ze gisteren opgehaald.
Ze zijn nog in prima conditie, en met een paar kleine aanpassingen kan die zo op de Alpha romp.
Paulus, nogmaals bedankt!!
De nodige aanpassingen zal ik hier plaatsen.

Zoals beloofd hou ik jullei op de hoogte van de werkzaamheden aan de altantis vleugel voor op de Alpha V2.

In dit draadje ben ik zojuist begonnen, foto's volgen snel.

Groetjes, Jesse.

:offtopic:

Sorry, maar wellicht voor de protech liefhebbers onder ons:

Protech, dat merk kom je niet meer zo veel tegen op dit forum. Iemand toevallig interesse in een protech fuego (helling zwever)? Heerlijk wendbaar met balsa romp en styropor vleugel. Doe hem weg ivm ruimtegebrek en nieuwe plannen.

pfff, dat is weer zoiets dat je voor het geld eigenlijk niet kan laten liggen...
Alleen zit ik met 2 nadelen:
1: Geen goede helling in de buurt
2: Geen geld

en eigenlijk nog een derde: de wijsvinger van mijn vrouw die omhoog gestoken dreigend heen en weer zwaait ;)

Binnenkort gaat LVS weer open als het goed is en is straks ook de Maasvlakte weer beschikbaar. Met een haakje kun je hem ook voor hoogstart klaarmaken en heb je zo een acro zwever voor op het land :).

Maar anders laat ik hem gewoon op de kast liggen ;).

Back