wie kan met een honeybee vliegen in omg brabant??

hallo,

ik heb in een gekke bui een e-sky honeybee gekocht,
maar kan er absoluut niks mee.
nu is mijn vraag, wie kan me op weg helpen, in de omg van brabant,
ik zou dan graag langs komen, zodat ik wat van je kan leren!
weder dienst is altijd bespreekbaar natuurlijk.
ik hoop iets van iemand te horen!

mvg

Laatst bewerkt:
ik kan je helaas niet helpen, maar je kunt misschien eens bij een vliegclub gaan kijken?

kwam eigenlijk alleen reageren om te waarschuwen dat je je emailadres beter niet kunt plaatsen, is een makkelijk doelwit voor spambots...

Ik denk dat in ieder geval een simulator jouw goed kan helpen! Kijk eens naar Reflex ofzo of een gratis sim zoals Heli-x.

Oja, en kijk in het Honeybee FP draadje, daar staan een aantal handige links.

ja inderdaad, beter geen mail adres, maar ik kan het nu niet meer weg halen denk ik!?
en een simulator is misschien wel wat, maar ik weet absoluut niet welke!?
en ik denk dat de heli ook afgesteld moet worden, zodra hij de lucht in gaat, is hij gelijk linksaf!
misschien dat er nog iemand reageerd , die een keer met mijn heli wilt vliegen.

toch bedankt

Onder je post staat 'Edit'. Als je daar op klikt kan je je bericht veranderen.

Er zijn vast wel wat mensen in Breda die dat kunnen.

oke, dat is gelukt.
het hoef niet perse iemand te zijn uit breda!
ik wil er ook wel een stukje voor rijden
ik bedoel, rotterdam of utrecht ben je ook zo !

bedankt

Beste Benny,

ik wil je graag helpen, ik woon in midden-limburg.

Ik zou je ook graag willen adviseren en uitnodigen om PitchPlay 2009 bij te wonen, een evenement waarbij je vragen beantwoord zullen worden door een groep professionals en je een goede basis krijgt om verder te kunnen gaan in de helimodelsport.

Link met extra details:
pitch-play-2009-a

M.v.g

Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
heli vliegers in den bosch

hoihoi

ik kom uit den bosch en vlieg bijna elke weekend met een walkera 22e op een zeer geschikte plek in den bosch.
Samen met een vriend die een blackhawk 450 heeft.
Als je een keer zin en tijd heb kom een keer meekijken en vliegen.

Wij zijn ook pas bezig met heli vliegen en is altijd leuk om ervaringen te delen.

check anders ff youtube YouTube - Kanaal van thedjgee staan wat fimpjes.

Laat maar keer wat horen

Groeten Gerard

Hoi Benny,
Bij de MVB te Rotterdam vliegen we ook met e-sky heli's, er zijn zondag's vast wel een paar mensen die je kunnen helpen. Welke heli heb je, de FP of de CP?
Voor ons adres zie www.mvbracing.nl
Vlak bij ons electro off-road auto circuit hebben we een paar mooie, beschutte, plekken om te vliegen.
Groeten Rob

Hallo Benny,

Mij is niet duidelijk of jij een FP of een king hebt aangeschaft.
Maar natuurlijk ben ik graag bereid om eens ervaringen uit te wisselen.
Ik woon in Veldhoven maar Ben ook regelmatig in Etten-Leur.
Een tripje naar Breda is dus geen probleem.

Groeten, Wilbert.

esky

hallo Wilbert,

ik heb dus een FP,
nou , ik kan je zeggen, dat ik hem dus echt niet stil de lucht in krijg!
ik zou er ercht hulp bij kunnen en willen gebruiken.
ik ben al een paar keer bezig geweest, om een simulator te installeren,
om met bijbehorende kabeltje iets te oefenen op de computer.
maar krijg niet echt iets gevonden dat goed werkt.
ik hoop dat je me kunt helpen.

gr benny

Ik woon in Den Bosch, werk in Breda..... Wil best eens met je meekijken. ik ben ook geen uber piloot, en zeker geen trainer maar ik heb met hulp zelf ook zo een beetje leren vliegen.

@Gehavo, waar vliegen jullie ergens? Wil wel eens komen kijken......

Hallo Benny,

Wij vliegen op een veld in Tilburg. Meestal wel met brandstof heli's, ik heb zelf ook een TREX 450. We vliegen meestal zondag 's middags. dus als je een keer wil komen kijken dan laat maar horen dan geef ik je wel de exacte lokatie.

Het is geen vereniging maar we vliegen met een paar man en we kunnen je zeker tips en tricks geven.

Laatst bewerkt:
Hoi Benny, ik heb ook leren vliegen met een HB FP. Dat heb ik mezelf geleerd zonder simulator. Daarna ben ik begonnen met een Esky Belt CP. Nu vlieg ik sinds kort met een Align Trex 500, een heel verschil met de FP en de Belt maar vliegt wel veel stabieler en dus fijner.

Vroeger heb ik met brandstof vliegtuigen gevlogen dus modelbouw is me niet geheel onbekend. Besef dat als je je zelf leeft vliegen dat met vallen en opstaan gaat en je altijd wel is schade vliegt, vooral in het begin. Doorzettingsvermogen is bij heli vliegen echt een vereiste maar het is zeer zeker te leren. Als je eenmaal kunt vliegen met FP wil je wellicht overstappen op een CP heli, die vliegen weer een stuk fijner dan een Fixed Pitch heli.

Ik woon in Dordrecht en wil je best wel is helpen bij het vliegen. Momenteel vlieg alleen nog maar met de T-Rex en zo af en toe met de Belt. Het best leer je met de FP vliegen bij geen of zeer weinig wind.

Ik hoor het wel.

Groeten,

Remo

hallo Wilbert,

ik heb dus een FP,
nou , ik kan je zeggen, dat ik hem dus echt niet stil de lucht in krijg!
ik zou er ercht hulp bij kunnen en willen gebruiken.
ik ben al een paar keer bezig geweest, om een simulator te installeren,
om met bijbehorende kabeltje iets te oefenen op de computer.
maar krijg niet echt iets gevonden dat goed werkt.
ik hoop dat je me kunt helpen.

gr benny

Benny,

Ik ben blij te zien dat er toch ook helivliegers in Brabant te vinden zijn.
Dan kan er wellicht toch nog een keer een meeting in de buurt georganiseerd worden:)

Wat de Simulator werkend krijgen betreft dat moet geen enkel probleem zijn. Dat gaat mij lukken.
Ik heb zelf een Esky Belt-CP en een HK-450 dat zijn beide Cp helikopters.
Ik ben erg benieuwd naar je FP.
Zoals het er nu uit ziet zie ik je ergens volgende week..

Groeten, Wilbert.

Benny, wellicht ken je de e-shop al maar als je onderdelen nodig heb zou je is bij Shopzinnig kunnen kijken. Je kunt er de onderdelen ook afhalen, het is gevestigd aan de Prinsenboschlaan 6 in Prinsenbeek, voor jouw erg in de buurt.

Tis een webshop gerund vanuit een huis maar ze hebben alles voor de FP en de Belt, en onderdelen zijn af te halen wat heel erg handig en snel is vooral als je een beginnende vlieger bent. Ben er zelf ook al een aantal malen geweest voor onderdelen.

Groeten en suc6 met vliegen !

Remo

Laatst bewerkt:
Back