wie kan mij helpen met brandstof buggy

• Topicstarter Topicstarter timpie
  • Startdatum Startdatum
T

timpie

Guest
hoi ik wil mijn eerste nitro buggy aanschaffen (heb alleen nog maar elektro gereden) nou zag ik op marktplaats de rex-x maar kan die tegen een stootje kan ik er hoog mee jumpoen of moet ik dan veel rezerve draagarmen bestellen en passen haast alle motoren er standaart in gr.timothy janssen

heb weer even titel verandert wie woont er in de buurt van wanssum(limburg) en heeft een keer zin en tijd om samen met mij naar een 2de hands nitro buggy te gaan kijken een rex-x want weet nog niet zo goed waar ik allemaal op moet letten

Hoi
Ik zou niet zomaar een auto 2 de hands kopen.
Alleen dat je zeker weet dat er niets mis mee is.
Dit wordt je eerst auto. Dus ik denk dat je dat niet weet.
Er zijn al wat topic waar je vragen kunt stellen over welke auto je kunt kiezen.( Voor de volgen keer) 8) 8)
Maar de rex-x is geloof ik van conrad. Kost nieuw 349 euro.
Lijkt me wel een leuke auto.
Maar als je echt hoog wilt springen kun je beter naar een monster jeep kijken :lol:

super-race zei:
Hoi
Ik zou niet zomaar een auto 2 de hands kopen.
Alleen dat je zeker weet dat er niets mis mee is.
Dit wordt je eerst auto. Dus ik denk dat je dat niet weet.
Er zijn al wat topic waar je vragen kunt stellen over welke auto je kunt kiezen.( Voor de volgen keer) 8) 8)
Maar de rex-x is geloof ik van conrad. Kost nieuw 349 euro.
Lijkt me wel een leuke auto.
Maar als je echt hoog wilt springen kun je beter naar een monster jeep kijken :lol:
ik heb al heel veel gelezen over nitro autos waar je op moet letten maar ik wil hem uiterraard rijdend zien enzo maar met springen bedoel ik dat hij wel een leuke hoogte moet aankunnen van 2meter ofzo lijkt me wel mooi.

Oke dan kan je een 2 de hands kopen.
Ik zou het zelf niet doen.
Maar 2 meter met een buggy springen vindt ik wel erg hoog.
Ik kom denk ik niet hoger dan een meter. :lol:
Als je toch hoog wilt gaan springen. denk ik wel dat je het beste een reserve draagarmpjes kunt bestellen.
Vindt nog steeds dat je zelke sprong wilt maken dat je beter een monster truck kan kopen.

super-race zei:
Oke dan kan je een 2 de hands kopen.
Ik zou het zelf niet doen.
Maar 2 meter met een buggy springen vindt ik wel erg hoog.
Ik kom denk ik niet hoger dan een meter. :lol:
Als je toch hoog wilt gaan springen. denk ik wel dat je het beste een reserve draagarmpjes kunt bestellen.
Vindt nog steeds dat je zelke sprong wilt maken dat je beter een monster truck kan kopen.
neej wil geen monstertruck wat wil ook best vaak met wegbandjes op het parkeerterein rijden en dan heeft een buggy betere wegliggin en is in de meeste gevallen toch net wat sneller en kiept niet om

schaf de tamiya nitro force aan , kan zowel op straat als in het terrein.

en sprongen van 2 meter hoog , wat heeft dat nou voor zin , het kost je enorm veel aan draagarmen etc.

er is een topic over de tamiya nitro force streetcar hier.

misschien is dat wat voor jou.

te koop als kit en als rtr uitvoering.

sukses met kopen.

Twee meter hoog springen met een 1/8 buggy kan makkelijk. Zolang je maar goed land kan je ook wel dubbel zo hoog springen.

Een Tamiya nitro force raad ik niemand aan. Je moet een grens leggen tussen offroad en onroad en niet ertussen in zoals dat het geval is bij een tamiya nitro force, want dan kan je inderdaad geen 2 meter hoogspringen zonder dat er iets stuk gaat.

Wat is je budget? ik denk dat we je dan beter kunnen helpen.

no-excuse zei:
Een Tamiya nitro force raad ik niemand aan. Je moet een grens leggen tussen offroad en onroad en niet ertussen in zoals dat het geval is bij een tamiya nitro force, want dan kan je inderdaad geen 2 meter hoogspringen zonder dat er iets stuk gaat.

Wat is je budget? ik denk dat we je dan beter kunnen helpen.

en als je nou gewoon onroad wil en niet offroad met jumps , is de tamiya nitro force toch een leuke optie.
apart model met net even wat meer bodemspeling dan bv. een tg10 of hpi rs4 3.

of hou je uberhaupt niet van tamiya , dat kan natuurlijk ook.

De rex-x is een leuke buggy die sprongen van 2 meter ook wel aankan. (filmpje gezien op rc-racingcars.com) Maar goed jumpen met een buggy is ook een hele kunst. Dus begin niet zo hoog.
Voor de rest is het een prima buggy.

M.v.g. Mark

mark0126 zei:
De rex-x is een leuke buggy die sprongen van 2 meter ook wel aankan. (filmpje gezien op rc-racingcars.com) Maar goed jumpen met een buggy is ook een hele kunst. Dus begin niet zo hoog.
Voor de rest is het een prima buggy.

M.v.g. Mark
oke dan wil ik daar voor gaan maar ik hoor dat conrad niet zo goed is met leveren maar ik wil het liefste niet in amerika ofzo ondedelen halen waar kun je e nog meer in nederland onderdelen voor krijgen gr,timothy janssen

conrad niet goed met leveren.
Waar slaat dat dan op.
Heb al zoveel dingen daar besteld en binnen 4 dagen heb ik ze.
Er is niet mis met het leveren van conrad. :evil:

super-race zei:
conrad niet goed met leveren.
Waar slaat dat dan op.
Heb al zoveel dingen daar besteld en binnen 4 dagen heb ik ze.
Er is niet mis met het leveren van conrad. :evil:
ik hoor van verschillende mensen dat conrad bagger is met leveren omdat het een postorderbedrijf is of zoiets maar verder weet ik het ook niet

ik bestel ook regelmatig wat bij conrad en heb nog nooit problemen gehad met de levering. Meestal duurt het een dag of 4 dan heb je het wel binnen.

M.v.g. Mark

psygho zei:
Conrad levert goed en snel, mits op voorraad.

Behalve als ze een zakje tamiya onderdelen sturen met de sticker erop van de sanwa kristallen, die ik besteld had.

Maar goed, begint aardig op een winkelbespreking te lijken en dat is niet de bedoeling.

:ontopic:
Het is voor een beginner in de brandstof wereld geen goed idee om een 2e hands auto te kopen.
Als je niet weet waar je op moet letten kun je namelijk een aardige miskoop doen.

De verkoper kan de auto dan wel even rijdend laten zien, maar het kan zo zijn dat als de motor warm is hij niet meer wil lopen i.v.m slijtage.
De lagers van een auto kunnen gaar zijn wat je in eerste instantie als beginner niet weet of niet aan denkt.

En zo zijn er nog veel meer dingen die er mis kunnen zijn met zo'n auto.
Je zou als je iemand kent die wel ervaring heeft met brandstof auto's kunnen vragen mee te gaan kijken naar de auto.

hoi
dat had ik ook al gezegd.
Maar hij wilt toch 2 de hands kopen.
Omdat die er veel overgelezen heeft. :D

En nog 1 ding over conrad.
Mischien hebben andre mensen problemen met levering.
Ikke niet. :lol: :lol:

ben ik weer heb bericht terug van de verkoper en kan hem helemaal compleet voor 155 euro komen halen en ik kan hem rijdend zien maar voor die prijs moet ik het zeker doen of niet gr.timothy janssen

Let wel even op of de motor nog genoeg compressie heeft. Als dat wel het geval is is het niet duur voor die auto.

M.v.g. Mark

mark0126 zei:
Let wel even op of de motor nog genoeg compressie heeft. Als dat wel het geval is is het niet duur voor die auto.

M.v.g. Mark
ik heb alleen nog maar elektro gehad hoe moet ik de compressie controleren dan

Back