Wie vliegt er bij BVL in Steenbergen?

het was wel de bedoeling een big scale meeting te houden afgelopen jaar, dacht dat deze vanwegen weer afgelast was.
Uiteraard is het de moeite om de meeting nog eens te noemen binnen de club, dat er misschien weer aandacht aan gegeven wordt ;)

overigens heb ik een vaag vermoeden, dat er komend seizoen een drietal bd5jes pusher gaan rond zoeven :)

ik denk dat er geen big scale meer komt ,want geluid word ook bij ons een probleem ,we hebben aan 2 kanten mensen wonen die klagen ,de ene die klaagt als er niet gevlogen word, en als we boven zijn grond vliegen ,dit is meer dan 200m van ons veld en we hebben het wel eens geprobeerd maar dit lukte ons geen van allen ,want je ziet niks meer van je kisje.
Aan de andere kant klaagt ook iemand ,maar meer over dat ze er te veel autos vind staan ,dus is er iemand van de gemeente ,helemaal uit eindhoven gekomen en die kontroleerde ons geluid zonder dat we het wisten ,dit was inorde want hij hoorde nauwlijks wat ,maar viel over het feit dat we in de afgelopen jaren 2 keer de vliegtijd overschreden ,de tijd die we mogen maken per dag, ja dan vraag je ja af waar lullen we over ,en
word je voorzichtiger ,in de winter zit niemand buite en kan er wat meer maar we blijven er goed op letten . dus we zoeken het niet meer op .
veel grote kisten en kans op veel geluid ,ook al zitten we in agrarisch gebied .

ik denk dat er geen big scale meer komt ,want geluid word ook bij ons een probleem ,we hebben aan 2 kanten mensen wonen die klagen ,de ene die klaagt als er niet gevlogen word, en als we boven zijn grond vliegen ,dit is meer dan 200m van ons veld en we hebben het wel eens geprobeerd maar dit lukte ons geen van allen ,want je ziet niks meer van je kisje.
Aan de andere kant klaagt ook iemand ,maar meer over dat ze er te veel autos vind staan ,dus is er iemand van de gemeente ,helemaal uit eindhoven gekomen en die kontroleerde ons geluid zonder dat we het wisten ,dit was inorde want hij hoorde nauwlijks wat ,maar viel over het feit dat we in de afgelopen jaren 2 keer de vliegtijd overschreden ,de tijd die we mogen maken per dag, ja dan vraag je ja af waar lullen we over ,en
word je voorzichtiger ,in de winter zit niemand buite en kan er wat meer maar we blijven er goed op letten . dus we zoeken het niet meer op .
veel grote kisten en kans op veel geluid ,ook al zitten we in agrarisch gebied .
Daarom zijn er nu weer afspraken gemaakt bij de leden vergadering. We moeten nu zorgen dat we ons aan de VERGUNNING van de gemeente houden (daar staat overigens niets in van geparkeerde auto's, dus dat is nutteloos om over te klagen volgens mij :P )

Ik heb nergens last van, aangezien ik electro vlieg, en volgens de vergunning gelden de vliegtijden en geluidsbeperkingen alleen voor brandstofmotoren :)
Electro vluchten (en zwevers) hoeven hierdoor totaal niet geregistreerd te worden in ons logboek ;)
(het wordt nog verder uitgezocht, maar dat is waarschijnlijk hoe het gaat zijn)

Ik heb nergens last van, aangezien ik electro vlieg,

Hehe, maar goed dat Steenbergen voor mij ook puur en alleen voor het electro spul wordt, als ik het zo hoor allemaal over dat geluid......

De 200cc Yak is nu net klaar, maar die zullen jullie niet gaan zien denk ik:mrgreen:

Hehe, maar goed dat Steenbergen voor mij ook puur en alleen voor het electro spul wordt, als ik het zo hoor allemaal over dat geluid......

De 200cc Yak is nu net klaar, maar die zullen jullie niet gaan zien denk ik:mrgreen:

Dat is dan wel jammer, dat we die niet gaan zien :P hahahahahah

heb denk 8 jaar geleden bij BVL gevlogen. Ik ging altijd met Jan Beckers en Loek Witlox uit rijsbergen maar die vliegen er allebei niet meer.
ben sinds kort met electro heli vliegen gestart, misschien wel leuk om de vliegtuigen ook weer tevoorschijn te halen.

@ badbert: volgens mij kennen wij elkaar van een zekere stage in etten leur.

DANNY!!! Kerel!!!!

wij kennen elkaar daar zeker van :D

ZOu leuk zijn je bij de club weer eens te zien :)

Heb trouwens weer een toevoeging voor aan het clubveld...

DSCN3617.JPG

snelheid door vorige eigenaar gemeten rond de 120 km/h (grond meting)

Goed, ik ben lid geworden, deze week al direct aan de slag voor wat betreft het F3A trainen:)

ahhh kijk aan :D gezellig ;)

komend weekend zullen we neit op het veld zijn vermoed ik (dortmund!!!)
maar de week erop vast wel :P

Dan ook een laatste poging met de BD5.....

in dit topic kun je trouwens video's en foto's vinden van ons op het clubveld ;)
%5Bvideos%5D-foamfighter-seizoen-begonnen

Er zit nog van 2 dagen video in de pijplijn :P (bij elkaar denk ik een ruim uur bruikbaar)
(overigens kun je ook veel vinden op SVEN ZIJN BLOG)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ruim een uur bruikbaar is wat overdreven hoor. ;)
Er zijn een boel stukjes die door focus of interlacing die niet te pruimen zijn.
Ik zal ook nog eens een keer een statiefje meenemen,
want ik denk dat ingezoomd filmen behoorlijk k#t te doen is uit de hand.

Maar we bakken dr wel wat van. :p De crash is iig al in beeld.

ach ja, daarom filmen we al redelijk veel.

raar dat door interlacing een boel niet te doen is, programma waarmee ik het op de pc gezet heb, zou dat moeten opvangen.... (effe zeggen welke stukjes film het zijn kan ik het thuis effe nakijken)

en tjah, als we maar wat leuk beeldmateriaal hebben :) bij de filmpjes van 11-4 zat iig veel bruikbaars dacht ik :)

Dat paaltje trouwens links achter in de hoek (als je met je rug naar de deur van het clubgebouw staat); is er nooit iemand geweest met het plan om die eruit te trekken?:) Is toch een heel naar paaltje als je vanuit die hoek moet landen:p

Paaltje? welk paaltje?
foto vanaf het veld, links zie je nog een stukje van de keet:
2010-04-11-field-day-13.jpg

Ik heb echt geen idee welk paaltje je bedoelt...

Als de foto rechts breder had geweest, dan zie je 'm staan;) Precies op de punt van het veld:)

ok, nog een foto... gezien vanaf de keet, langs de "linkerkant" van het veld

2010-04-11-field-day-03.jpg

Je bedoelt dat zwarte paaltje?
Nog niemand last van gehad, wij ook niet... wij komen op dat punt van het veld namelijk nog niet zo laag over dat je het KUNT raken....

Klopt, die is het:) Op de foto lijkt ie wel wat lager te zijn dan in werkelijkheid:p Maar als hij verder geen nut heeft......weghalen die handel:mrgreen:

is goed :D
komend weekend zullen we wel niet op de club zijn verwacht ik, dus dat wordt dan volgende week (misschien ook op een avond)

Back