Wie vliegt er op welke MODE

Wie vliegt er op welke MODE???

• Total voters
    186
dat is een eigenbouw stick, denk dat je ze nergens kan kopen.

rick, de eigenaar van dat zendertje gaat ons zeer mooie dingen laten zien in engeland ! :D

Gerard,

Je zult versteld staan, vorig jaar wilde we al naar de 2 vlucht huilend in een hoekje kruipen. En dat waren alleen 'nog maar' de engelse homeboy's.

Groetjes,

Rick

de Nijverdal-mode
afb1949.jpg

Sorry voor de ontiegelijke noob vraag maar
hoe stel je alles in

Darkmaster, heb je al een zender?

zo ja, dan zie je dat vanzelf, en anders staat dat in de handleiding

zo nee, hoef je je er nog niet druk over te maken. Ga eerst maar eens naar de club, en zeg daar dat je wil beginnen en dan leggen zij hoogstwaarschijnlijk vanalles uit, vanzelfsprekende dingen die je hier dan niet meer hoeft te vragen.

in Vlissingen vliegen ze trouwens met MODE2 :x :cry: :x

Darkmaster zei:
Sorry voor de ontiegelijke noob vraag maar
hoe stel je alles in

Dit steld totaal nix voor, stekkertjes in het goeie gaatje doen in de ontvanger en klaar is kees!(als je tenminste geen computerzender koop)
Ik denk dat als je jouw zender gekocht heb, en hem voor je ziet liggen, alles voor zich spreekt.

Deze jongen vliegt mode 2. (samen met nog een jongen als enigen van de club)
Kan ik op warme zomeravonden hele lastige muggen tijdens het vliegen met mijn linkerhand van me afslaan...... :wink:

Op onze club vliegen ze mede 2 voor linkshandigen.
En ook dat valt te leren getuige somige jongens die messcherp vliegen.

Eigenlijk is de keuze geen discussie. Zoals Arjen laatst opmerkte in Weert.
Alles kan geleerd worden.

Grtx Frank

Joost zei:
Darkmaster, heb je al een zender?
in Vlissingen vliegen ze trouwens met MODE2 :x :cry: :x
Moet je dan met een mode2 vliegen daar :?:

Effe vraagje:
Wat is deze mode?
die lijkt me het beste voor mij

Links: Gas
Rechts: Sturen, omhoog,omlaag

Moet niet maar wel het handigst.

Sturen, wat bedoel je ailerons of richtinroer?

Groeten Laurens

laurens zei:
Sturen, wat bedoel je ailerons of richtinroer?

Weinig ailerons op een Charter..... (*

Richtingsroer en hoogteroer op rechter stick heet bij Multiplex computer-zenders mode-3 (dit in verband met het goed laten functioneren van de diverse mixers).

Op NIET-computer-zenders maakt het niet zo veel uit, mits je het "rateltje" maar om kan zetten van recht -> links....alleen als er ingebouwde V-tail mixers inzitten en je wilt die gebruiken dan kan je "nat-gaan" ....

*) bij de ARF kan je de ailerons (nadat je voldoende vlieg-ervaring opgedaan hebt) lossnijden, maar zonder de v-stelling te wijzigen !!.....dus maar niet doen werkt volgens mij voor geen meter.....meer commerciële prietpraat.

Weer een noob vraag
zeg effe als ik dit goed zeg
ailerons: is toch als je stuurt maar toch horizontaal blijf?

richtinroer: dat je vliegtuig verticaal gaat. als je stuurt??

ailerons = langs as = rollen
rudder = top as = gieren

of je nou het een of het anders stuurt,
als je geen UP geeft zal hij naar beneden gaan

het is altijd een conbinatie van sturen
dus altijd een klein beetje up erbij

Ik begrijp dat het kiezen van de mode bij vleugelvliegers iets van inhoud heeft. Immers een aantal moet zijn vliegtuig zelf in de lucht gooien.
Bij Helikopter vliegen is deze discussie vrijwel zinloos. Je leert het op een bepaalde manier en.... dat houdt je vast.....
Bij Heli's bestaat een "vrije hand" niet en muggen doodslaan is niet je eerste prioriteit als je met een modelheli aan het vliegen bent.
Ik vlieg gas en roer links (maar wel gas trekkend) en roll en nick rechts....
Persoonlijk denk ik dat het weinig uitmaakt..

Ik ben toevallig rechtshandig, en de stuurbewegingen nick en roll vragen grotere nauwkeurigheid dan gas/pitch en roer. Het zou dus voor een linkshandige een overweging kunnen zijn om Nick en roll met links te bedienen, maar 1 ding is zeker.... je hebt gewoon 2 handen nodig... en alles tegelijk.

Harpert

dus een Robbe charter blijft horizontaal vliegen? :(
wat daar zit geen richtingsroer op toch

Wel richtingsroer maar geen ailerons!!! :rolling: :rolling:
T'is bij jou de omgekeerde wereld :wink: :wink:

mode?

Ja ehhhh, mode 2 dan, als gecombineerd Heli- en vliegtuigvlieger heb ik toch het liefst het gas op links gecombineerd met richting terwijl je dan op rechts de roll- en nickfunctie voor de heli en de hoogte en rolroeren voor het vliegen hebt. Het blijft een kwestie van smaak en vooral gewoonte denk ik.

Back