wil je eens met een turbine toestel vliegen? dat kan lees!

  • Topicstarter Topicstarter Sandor
  • Startdatum Startdatum
Niek zei:
Had wel graag een ontvangstbevestiging gehad,
wel zo netjes volgens internet ettiquette.
Mailtje had ook in cyberspace kunnen zijn verdwenen.

aha

dan kun je toch ook een mailtje sturen met ontvangst bevestiging? 8O

in ieder geval hier de namen die tot nu toe zijn aangemeld:

laatste wijziging: 4-11-2003

Ton Kuijt
Toine Martens
gerard van aarle
Marcel van Raak
robin janse
cor van loon
Ronald van der Weijden
Ernst Grundmann
alexander de Heer
D.er van Wolde
Didier Orliaguet
Jorrit Meijer
Herman Kruisman
Yves Pauwels + 1 gast
Theo Coenen
Hans Meij
Niek Wierda


grt

Sandor Kruise
 
Ik sta er bij :) Da's heel mooi... Kan haast niet wachten :) Het geluid van een turbine alleen al is de moeite waard :)
 
in ieder geval hier de namen die tot nu toe zijn aangemeld:

laatste wijziging: 25-11-2003

Helaas zitten we dus nu echt vol!
je kan dus wel gewoon komen mischien dat er mensen uitvallen of niet komen , je bent in ieder geval van harte welkom


Ton van Munsteren
Ben Jansen
Dennis van Banning
Henk Visser
Gerben van Berkum
Ton Kuijt
Toine Martens
gerard van aarle
Marcel van Raak
robin janse
cor van loon
Ronald van der Weijden
Ernst Grundmann
alexander de Heer
D.er van Wolde
Didier Orliaguet
Jorrit Meijer
Herman Kruisman
Yves Pauwels + 1 gast
Theo Coenen
Hans Meij
Niek Wierda
 
Nou ik durf het bijna niet te vragen maar, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA natuurlijk zou ik graag een rondje willen vliegen.

Heb je al wat plaatjes van de modellen, misschien leuk om alvast een voorproefje te hebben.
Kunnen we alvast een beetje kwijlen.

Ton
 
Ton van Munsteren zei:
Nou ik durf het bijna niet te vragen maar, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA natuurlijk zou ik graag een rondje willen vliegen.

Heb je al wat plaatjes van de modellen, misschien leuk om alvast een voorproefje te hebben.
Kunnen we alvast een beetje kwijlen.

Ton

plaatjes

tja op het moment zijn we aan het verhuizen naar een grotere lokatie
er is dus veel werk aan de winkel
een van de trainers is helaas door middel van veel wind (ik wou en zou vliegen!!)aan een vroegtijdig einde gekomen (wind onder vleugel dus op de kop geland)
de romp was van voor tot achter gescheurd
de rest was ok, dus daarvoor moeten we nog even een nieuw rompje zagen
de nieuwste jet trainer is nog in opbouw (covering)
hierna word deze ingevlogen in januari

de 2 mb339,s beginnen we mee op 15 december
we zullen een fotoreportage maken , daar we deze nodig hebben om bij de bouwkits te kunnen leveren

ik hou jullie op de hoogte!

grt

Sandor
 
zo eindelijk wat foto,s!

de nieuwe trainer is door het slechte weer nog niet ingevlogen

maar hier wat foto,s

foto1

bijna klaar
zonder bestikkering en electronica

jet1.JPG


jet2.JPG



eindelijk klaar bestikkerd , electronica erin (let op de koolstof remmen hydraulisch!!) eigenlijk niet nodig maar was nog over

let eens op de bevestiging van de staart aan de romp
met een uitlaat klem makkelijk om te vervoeren


jet3.JPG




de staart!! is nogal wat ophef over sinds hij negatief staat

let op registratie PH-LOL :lol:



jet4.JPG




the inside! tja je moet toch wat , graupner pcm ontvanger , accuweiche , pomp , 2 tanks (2.3 liter) gasfles in de hoek net achter het display

guts.JPG


guts2.JPG






de MB339

nummer 1

vleugels klaar , de eerste spanten in de romp gemonteerd

mb3391.JPG

mb3392.JPG

mbwing.JPG
 
Hans Meij zei:
Zo'n MB339 is toch wel zo mooi. Je zou haast alleen doorom al gaan jet-vliegen.
We blijven het graag volgen.

dit is gewoon een superkist 1.95 meter spanweidte

hiermee gaan we met drie kisten tegelijk vliegen
voor de shows volgend jaar

de prijs van die kisten liggen onder de 500 euro
dat zijn nog eens prijzen
is wel ruwbouw
tot nu toe valt het bouwen wel mee
de passingen zijn vrij goed
de bouwbeschrijving wat minder , het is niet voor leken bedoeld
dus we maken wat betere foto,s voor toekomstige klanten
we beginnen nu aan het drama :vleugels bevestigen
sinds die 3 cm v stelling hebben
 
de nieuwe werkplaats


de turbine afdeling:

turbines.JPG




de electronica :

elec.JPG




het schuurhok :D

schuurhok.JPG





het werk:

dimitri en een van de mb 339 vleugels

mbdimi.JPG




last but not least

grapje de naam die onze clubleden hebben verzonnen voor de trainer

jetslet.JPG
 
Sandor zei:
..tot nu toe valt het bouwen wel mee de passingen zijn vrij goed de bouwbeschrijving wat minder , het is niet voor leken bedoeld
dus we maken wat betere foto,s voor toekomstige klanten.
Is dit een door jullie geproduceerd toestel of een bepaald fabrikaat dat geschikt gemaakt wordt voor jullie turbine?
 
Hans Meij zei:
Sandor zei:
..tot nu toe valt het bouwen wel mee de passingen zijn vrij goed de bouwbeschrijving wat minder , het is niet voor leken bedoeld
dus we maken wat betere foto,s voor toekomstige klanten.
Is dit een door jullie geproduceerd toestel of een bepaald fabrikaat dat geschikt gemaakt wordt voor jullie turbine?

deze importeer ik direkt uit duitsland van

http://www.bzmbau.de/index1.html

ik ben hun nederlandse dealer
dit zijn tenminste normale prijzen

sinds overal waar je kijkt en er staat turbine bij kost het al meer dan 1000 euro

dus niet bij mij

grt Sandor
 
zo de eerste 2 vluchten met de jet trainer zitten erop
wat een dag (2e kerstdag)
veel crosswind , maar goed we waren nu eenmaal daar op het veld
veel problemen met de kist gehad , sinds de gehele kist een nieuw ontwerp is , wisten we totaal niet hoe de kist zich zou gedragen
na de take off met nogal wat veel drift van links naar rechts (euvel:te zwaar neuswiel , verholpen door de achterwielen wat naar voor te zetten)
na de start ging deze recht op zijn staart staan en was aleen maar net als een heli de bocht om te krijgen , nadat we full flaps gaven duikte hij gelukkig met de neus omlaag
nadat we geland waren een kritische kijk op de instel hoek en zwaarte punt , nadat we zeker wisten dat het het zwaartepunt niet kon zijn werd er gekeken naar de aanvalshoek , deze stond toch netjes op 0,-0,25
stabilo idem -0.57
dit kan toch niet? vreemd gedrag
toch maar eens 2 bierviltjes (tja) achter onder vleugel geplaatst.
2e vlucht stukken beter , nog vreemder: richtings roer stuurde prima
ailerons veel te gevoelig en continu up trekken...
weer geland ( land als een echte charter)
terug naar huis , conclusie turbine stond niet op 0 maar op +1
nu we over nadachten , de maximale druk ligt zo een 1 tot 2 meter achter de kist , dus 1 graad bij de turbine is al gauw zo een 20 tot 30 cm achter het toestel omlaag!
in ieder geval we hebben dus de turbine voorin hoger gezet zodat we wat meer neerwaartse druk krijgen
achter wielen 5 cm naar voren om sneller los te zijn
de turbine hadden we op een maximum van 105000 toeren gezet (ongeveer 6.5 tot 7 kilo)
wat betekende dat we al incl de start zo een 7 minuten erop hadden zitten en de tank nog niet leeg was (2.3 liter)

hier zien jullie een video van het gebeuren
mpeg kwaliteit 14MB Breedband

start eerste vlucht / landing / 2e vlucht

http://209.15.85.5/neelix/turbines/jetslet.mpg


Landing: half flaps , eerste landing van de kist
http://209.15.85.5/neelix/turbines/landing.mpg (sorry zag net pas dat hij er bij de eerste opname niet erbij zat (1.3MB)


voor degene die nog ietsmeer willen zien
er staan nog wat oude opnames van de turboprop testen vorig jaar
met een extra 300S van Great Planes

http://209.15.85.5/neelix/turbines/

binnenkort meer!

grt sandor
 
wel echt een lelijk ding die trainer, sorry for me saying.

maarja starten met een turbine meteen met een schaal f16 lijkt me ook niet alles.
 
Back
Top