Wil meer herrie!

• Topicstarter Topicstarter Andries
  • Startdatum Startdatum
laat je auto dan op stationair draaien, dan maakt mijne ook een laag gebrom :roll:

je ziet wel een s op een site een uitlaat staan en daar staat dan als tekst bij: geeft een donker geluid.
maar ik neem aan dat ze dat ook onder het rijden verstaan

Dat donker geluid is omdat het meer dempt denk ik.
Hoe meer je geluid wordt gedempt hoe lager het klinkt en minder hard natuurlijk.Onder het rijden zal dat geschreeuw dan wegvallen en vervangen worden door een laag gebrom (correct me if I'm wrong)

Een donker geluid is doffer..(moeilijk uit te leggen eigenlijk)

Dennis zei:
Een donker geluid is doffer..(moeilijk uit te leggen eigenlijk)

Dus meer gedempt of niet ?
Net zoals je je vinger tegen de stinger houdt ongeveer ?

ja , tmoet gewoon als je ergens staat met lichies aan e.d. gewoon stoer klinken
niet standaard snap je?

Ja, maar als je je stinger erfahaalt klinkt het niet erg stoer, meer als een verroeste kettingzaag
chainsaw.gif

Dus je wilt eigenlijk alleen dat lage toeren geluid horen ?
Dat zal moeilijk gaan aangezien een methanol motortje gemakkelijk 30.000 toeren maakt...
Ofwel moet je een offroad uitlaat hebben, die zijn ontwikkeld om kracht te geven bij de lage toeren en dus zullen die ook wel zo'n geluid hebben.

bedankt voor de info . tog hou ik het maar bij wat er nu voor geluid uitkomt. is ook mooi. kheb geen zin in een kettingzaag eerlijk gezegd.

Ik rij meestal bij mij achter en de dag dat ik hem aan't inrijden was ben ik nogal vroeg opgestaan omdat ik weer niet kon w8en, het was dus een uur of 7 s'morgens toen ik hem voor het eerst startte en hij draaide ook nogal wat hoge toeren :twisted:

Naderhandt bleek dat de hele buurt was wakker geworden van een afgrijselijk lawaai s'morgens vroeg, hmmm, did I do that ? :P

Op de parking heb ik nergens last van, mensen die in de buurt wonen komen wel eens kijken en uitleg vragen en dan zie je de verbazing op hun gezicht als je ff volgas geeft :D

voor een zwaar geluid moet je een fg kopen en niet proberen met een 2 /3 cc hoge toeren motor een zwaar geluid te krijgen. gaat namelijk niet lukken.

ik heb ook nog nooit gezeur gehad.ik scheur meestal op een carpool ver van de bebouwde kom.

Modelvliegers hebben wel last van vooroordelen, gezeur en problemen veroorzaakt door buurjongetjes en neefjes met een RC auto. Zij worden beoordeeld op het geluid dat RC auto's maken. Even opzoeken in het woordenboek:
"imago" en "public relations".

laat maar ron, knuppeltjes als barthol1988 snappen dat toch niet.
en als ze het al snappen geven ze er niks om, vele van die mannen kopen in een bevlieging tussen de lscooter en de eerste meid zon ding en doen er na de meid niks meer mee, de schade die ze in dat even toebrengen hebben hun toch lak aan.
georganiseerde vliegclubs en autoclubs dragen die schade, en dat doen de leden die WEL enthousiast met de hobby bezig zijn.

jongens ik vind wel dat julie het wel een beetje overdrijven hoor, het is niet dat ik julie geen gelijk geef. maar je hoeft die jonge ook weer niet zo hatelijk aan te vallen gerard_nl, dat is nerges voor nodig.

ik ben de hele wijk langs gegaan om te vragen naar overlast. want ik had een tijd gereden zonder er maar over na te denken wat je iid aan kan richten qua geluisoverlast. maar na een aantal huizen kwam ik er wel al achter dat er maar weinig menig mensen zijn die er echt last van hebben. dit komt denk ik vooral omdat ik nooit langer dan 10/20 minuten achter elkaar rijd in de wijk.
maargoed, ik ga iig niet mijn auto meer heerie laten maken, ten eerste asosiaal en benadeel je de clubs zoals julie zeggen...

groeten thomas

Barthol1988 vond het nodig om na een aantal opmerkingen toch nog even dom te gaan stangen, tsja ... En Gerard staat bepaald niet bekend om zijn diplomatieke gaven ;)

Thomas, als ik, als onbekende bij jou in de buurt was gaan racen, zou men het wel hinderlijk gevonden hebben, jouw activiteiten worden getolereerd omdat je een buurtgenoot bent: geven en nemen. Daar komt bij dat mensen door dit soort acties denken dat modelvliegtuigen in dezelfde geluidscategorie als RC auto's zitten. Het komt bij ons regelmatig voor dat mensen zeggen dat vliegtuigen weinig geluid maken, "lang niet zoveel als die autootjes bij mij in de straat". Altijd en overal goed gedempt rijden EN niet in een woonwijk rijden. Aangezien het merendeel van de RC rijders geen lid is van een club, zal het een zaak van lange adem zijn om dit voor elkaar te krijgen.

Nou sorry hoor ik ben echt niet een type die er zo mee stopt ik ben er nu al 2 jaar mee bezig en vind de hobby helemaal het einde. Ik heb ook al een flinke vezamelingen auto;s en boten......
En over die uitlaat ik ga het zeker ff proberen met een oude uitlaat van mij maar ik ga er zeker niet zo mee rijden.

het was mijn bedoeling om gewoon informatie te vinden bij jullie. maar niet om de sfeer te verpesten. want we gaan allemaal katten en snauwen maar daar schiet je nix mee op. hou het a.u.b. gewoon gezellig ( mijn mening)

groeten Andries

Back