Wildvliegen in Twente

Ik kom ook graag naar Twente

1: R.c. Paul 35 Mhz, kanaal 80. Alle datums.
2: Rc Nick 35 Mhz, kanaal 68. Alle datums.
3: Japie.G 2,4ghz. 25/26 Juni
4. JHvdK 2,4 Ghz liever zondag 26 juni (25 lukt niet)
5: Serge Pot 2,4 ghz vliegt met metrick topflight en condor evo 4
6: Gerald doornbusch 2,4 ghz,Airfish en eventueel Cirrus,alle datums
7: Jacob Bos, 2,4 GHz, 26 juni
8: snijders vintage pilatus b4 bingo kan 72, en evt ucelino kan 78, 26 juni
9: MaartenX, 2,4 Ghz / Kan 62, Cirrus, Sagitta 900 wellicht Flying Cloud? 25 juni kan wel, liever 26 juni.
10: PH_AJH kanaal 67 (evt sleper kan73). Misschien tegen die tijd wel 2,4 GHz.
11:Rick R, Kan 77,66;Mosquito, Riser, Cirrus, Cirrus75, Wite.
12:Buzz, 2.4Ghz; Draco, Cirrus, StrongT.
13:Terence. kanaal 72 of 78, misschien 2,4 ghz, Hegi kalif, Spirit

groet

Terence

Dit toestel is een kopie van de Kulbutin maar kan er ook aardig wat van:

Groeten,

Paul

Paul, je doet hier volgens mij aan een stukje geschiedenisvervalsing. de Kulbutin is nl een kopie van de Madslide van Benoit Paysant Leroux en niet andersom. Ergens in mijn archief heb ik nog een frans magazine waar dit destijds revelutionaire vliegtuig werd voorgesteld.

Max

Paul, je doet hier volgens mij aan een stukje geschiedenisvervalsing. de Kulbutin is nl een kopie van de Madslide van Benoit Paysant Leroux en niet andersom. Ergens in mijn archief heb ik nog een frans magazine waar dit destijds revelutionaire vliegtuig werd voorgesteld.

Max

Hallo Max,

ik meende dat het andersom was maar je zult ongetwijfeld gelijk hebben.
Heb me daar eigenlijk nooit veel in verdiept....
Ik vond het gewoon een hele aparte kist die fantastisch kan vliegen als je hem beheerst (en dat kan bij mij nog wel een tijdje duren ;)).

Groeten,

Paul.

( Welkom Terence :-) )

Laatst bewerkt:
Paul, ik moet Max gelijk geven.
Zelf ben ik al 6 jaar in het bezit van de Madslide van JR Models (1,70m span).
Veel over gelezen en dus ook bij BPLR uitgekomen.
Hij was de eerste.
Overigens heb ik nog niet de tijd gehad om mijn Madside af te bouwen kuch, kuch.......
Sinds 2 maanden aan het ruimen in het aantal modellen, en weer bezig om degenen die ik houd af te bouwen.
Momenteel weer even apart gelegd om nog eens rustig over na te denken hoe de tail-sectie aan te sturen. Uitslagen 70-80%.
Ik denk er over omdat met pull-pull te gaan uitvoeren.
Wat bij mijn model nog een probleem kan zijn is dat de romp van een flexibel soort kunststof is gemaakt. Ik kan dit romp met de hand redelijk makkelijk torderen. Hoe de romp met de spanning van (2!!) pull-pull systemen om zou kunnen gaan is mij niet bekend.

Hoe heb jij dat bij jouw model opgelost?

Hallo Hans,

dan is het nu wel duidelijk welke eerder was, bedankt! (Niet dat het mij veel uitmaakt hoor, het is gewoon een gaaf model :-)).
Dat de Madslide mindere kwaliteit heeft dan de Kulbutin was mij wel bekend. De romp van mijn Kulbutin kun je geen mm torderen.
Het stabilo/hoogteroer wordt met een dikke 5mm koolstofstaaf aangestuurd en ik haal een uitslag van 85 graden.
Vanuit beide stabilo-helften loopt er een doorlopende vierkante as door de romp waar een hevel aan zit. Aan die hevel zit dan de koolstofstaaf met een soort ronde koppeling.
Het richtingsroer wordt met pull-pull aangestuurd d.m.v. pianodraden. Ik heb ze lekker strak staan en heb daarom ook 0 speling. De uitslag hier is maximaal 45 graden.

Mocht je meer vragen hebben of eventuele foto's willen bekijken die ik wel voor je maken wil dan vraag gerust.

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Hallo wildvliegers,

even weer ontopic....

Ik ben vanmiddag bij de landeigenaar geweest om het een en ander even door te praten en hij gaat definitief akkoord met 26 juni :-).
Het ligt nog aan de regen en de zonnedagen wanneer er weer gemaaid kan worden maar als het enigszins kon wilde hij wel rekening met ons houden i.v.m. het maaien. Lukt dat niet en is het gras echt te hoog mogen we er niet op en moeten we een andere datum prikken.
Vooralsnog ging hij er niet van uit...
Dan vroeg hij me nog om met een aantal dingen rekening te houden.
Allereerst mogen er geen auto's op het gras, lijkt me ook logisch en doen we normaal ook niet.
Verder mogen we niet graven of op wat voor manier ook zijn land beschadigen, lijkt me ook logisch, hetzelfde verhaal...
En als laatste wil hij graag dat we eventuele troep zelf opruimen, ook dit gebeurt normaal ook.
Als iedereen zich hier een beetje aan houd dan zijn er geen problemen te verwachten hoop ik.

Verder wenst hij ons alvast een mooie vliegdag toe en dat we maar flink hoog mochten komen :-).

Dit was het wel zo'n beetje en ik houd jullie wel geregeld op de hoogte ivm met de grashoogte.

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Hallo wildvliegers,

even weer ontopic....

Ik ben vanmiddag bij de landeigenaar geweest om het een en ander even door te praten en hij gaat definitief akkoord met 26 juni :-).
Het ligt nog aan de regen en de zonnedagen wanneer er weer gemaaid kan worden maar als het enigszins kon wilde hij wel rekening met ons houden i.v.m. het maaien. Lukt dat niet en is het gras echt te hoog mogen we er niet op en moeten we een andere datum prikken.
Vooralsnog ging hij er niet van uit...
Dan vroeg hij me nog om met een aantal dingen rekening te houden.
Allereerst mogen er geen auto's op het gras, lijkt me ook logisch en doen we normaal ook niet.
Verder mogen we niet graven of op wat voor manier ook zijn land beschadigen, lijkt me ook logisch, hetzelfde verhaal...
En als laatste wil hij graag dat we eventuele troep zelf opruimen, ook dit gebeurt normaal ook.
Als iedereen zich hier een beetje aan houd dan zijn er geen problemen te verwachten hoop ik.

Verder wenst hij ons alvast een mooie vliegdag toe en dat we maar flink hoog mochten komen :-).

Dit was het wel zo'n beetje en ik houd jullie wel geregeld op de hoogte ivm met de grashoogte.

Groeten,

Paul.

Hallo Paul,

Het is toch mooi dat er nog van dit soort mensen op de wereld zijn:p, die belangeloos zonder vergoeding (wel iets voor hem doen denk ik!) hun land ter beschikking stellen en alleen maar vragen of we de boel niet willen vernielen en vervuilen.

bedankt

Terence

Moooi! Goed om te lezen dat we toestemming hebben. Als we ons netjes aan de regel(tjes) houden kunnen we er vast en zeker nog een keer vaker terecht. Toch leuk hoe het van mijn idee voor een forum zweefmeeting tot een werkelijk plan is gekomen. Ik hoop dat ik tegen die tijd mij Graupner Cirrus en ASW-15 klaar heb. Gelukkig heb ik over iets meer dan een week al zomervakantie!!

Heb d'r zin an!

Groeten Rick

Hallo Paul,

Het is toch mooi dat er nog van dit soort mensen op de wereld zijn:p, die belangeloos zonder vergoeding (wel iets voor hem doen denk ik!) hun land ter beschikking stellen en alleen maar vragen of we de boel niet willen vernielen en vervuilen.

bedankt

Terence

Inderdaad mooi dat zoiets kan. Ik ben ook heel voorzichtig met deze man omdat het mij heel veel waard is om daar te mogen vliegen. Elk voorjaar ga ik steevast bij hem langs met een bakje bier en hij waardeert dat enorm!
En jou idee van een kleine aardigheid heb ik zelf ook al aan gedacht. Ik had me al eerder uitgedacht om er een fooienpot neer te zetten met een kleine vrijwillige bijdrage. Ik denk dat het iedereen wel een eurootje waard is en dan kunnen we ook nog een keer weer vragen.:D.

Misschien ook voor aankomende (VGG) treffens een idee......

Groeten,

Paul.

@Paul

Bij VGG Treffens is deze bijdrage er ook meestal wel hoor. Voor de langeigenaar in Hoeven (Mathieu?) hebben de eerste keer ook geld verzameld voor een kleine bijdrage. En bij het ZCNOP genieten we altijd van een kop koffie en stevige kom soep in de kantine, zo is de bijdrage dan ook altijd wel weer geregeld:p

He Rick,

dat is mooi om te horen, want ik zat een beetje in twijfel of ik zoiets kon vragen..
Maar als het vaker gedaan is dan ga ik het nu ook doen. Wordt zeker gewaardeerd door hem!

Groeten,

Paul.

@Paul

Bij VGG Treffens is deze bijdrage er ook meestal wel hoor. Voor de langeigenaar in Hoeven (Mathieu?) hebben de eerste keer ook geld verzameld voor een kleine bijdrage. En bij het ZCNOP genieten we altijd van een kop koffie en stevige kom soep in de kantine, zo is de bijdrage dan ook altijd wel weer geregeld:p

KLOPT helemaal...ik heb daar toen een rode witte en rose wijn van gekocht.
En aangeboden
Met oud en nieuw breng ik ook altijd een flesje wijn

Hallo heren,

helaas heb ik erg slecht nieuws....
Er wordt zins een jaar of wat in Ootmarsum het NK wielrennen gehouden, en jullie raden het al, op onze vliegdag........
Het parcours loopt dan recht langs onze vliegstek en alles wordt afgezet en er mag niemand meer in. Helaas kan het daarom niet doorgaan en moeten we een andere datum kiezen. Ik baal hiervan als een hele grote stekker want we hadden net een mooi groepje bij elkaar.
Zullen we het dan maar een week opschuiven, of naar voren halen? Ik hoop van harte dat iedereen dan kan. Graag jullie reacties...
Hier is er meer over te lezen:

Twente Jezelf - Evenementen

Groeten,

Paul.

Dat is jammer Paul,

Ik kan zaterdag 18 niet helaas, zondag 19 wel
of het weekend erna is ook geen probleem.

eerst maar afwachten wat de anderen willen/kunnen

groet

Terence

zaterdag 18 juni kan ik niet (vliegfeest van mijn club in elten )

maar gewoon een datum kiezen , we passen ons aan .19e is ook prima en anders inderdaad het weekend na de 26e juni

Balen, maar het is niet anders. De week er voor kan ik alleen de 19e, de week er na kan ik alleen op de 3e juni.

Groet,

Jacob

Potjandoppie nog an toe.Maar goed zoals aangegeven,ik kan alle datums dus laat maar eens horen.Maar zolang er nog geen datum vaststaat is het natuurlijk erg jammer dat het niet doorgaat

Da's mooi mannen, dat tot dusver iedereen verplaatsen kan.
I.v.m. Jan Hein (ik zou je er graag bij hebben..) zou ik willen voorstellen om het een week op te schuiven, 3 juli dus.
Mochten er dan een aantal niet kunnen dan is er nog een mogelijkheid om een andere locatie te nemen.
Vanmorgen kreeg ik van iemand een alleraardigst voorstel. Hij wil proberen te regelen dat we op hun vliegveld gaan vliegen mocht het hier in Ootmarsum niet lukken de 3e juli. De vraag ligt nu bij zijn bestuur en ik krijg daar zo snel mogelijk bericht over terug. Hij voorzag geen problemen en ik durf het daarom voorzichtig aan dat het in ieder geval door kan gaan. De locatie is ook iets centraler in Nederland dus dat scheelt weer reistijd. Waar het precies is kan ik nu nog niet zeggen helaas, eerst bericht afwachten...

Prettige zondag nog!

Paul.

Laatst bewerkt:
Back