Willem Barentsz - Kolderstok

Okay, ik heb écht pech met modelbouw. De vorige keer bracht de stofzuiger een wrak. Nu is het zo dat ik het tuinhuisje gebruikte als werkplek. Recent volledig geïsoleerd, nieuw dak op etc. Gister haal ik na een winterslaap alle afdekken weg en wat tref ik aan? Een volledig natte werkbank. Inmiddels met schimmel erop. Hout uit de bouwdoos beschimmeld, 1 Proxxon apparaat stuk, etc.

Voor mij een teken om van deze plek maar geen gebruik meer te maken. Helaas door Corona alle plekken in huis vol: thuiswerken van zowel mijzelf als mijn vrouw, 2 kamers bezet, een speelkamer, en een sportkamer. En dan nog de normale slaapkamers en het huis is vol. En de kapitein is....

Kortweg heb ik geen goede plek meer waar ik alles fijn kan laten staan etc. :(
Ik denk dat ik maar moet stoppen totdat we een huis hebben gevonden/gebouwd waar alle wensen uitgevoerd kunnen worden....

Oh man, dat is echt heel erg balen zeg! Ben je er al achter waarom het daar zo vochtig is? Ik hoop toch dat je een of andere oplossing vind zodat je toch weer plezier kunt beleven aan de hobby!

Das verrekte vervelend allemaal zeg, maar goed niet gelijk panikeren effe goed nadenken en dan komen de ideeën vanzelf weer.
Succes verder

tja dit is wel heel erg omgaan met teleurstelligen:confused::mad::( maar vergeet niet: wij gaan door waar anderen stoppen, wij incasseren zonder op te geven:):)

Oops, dat is slecht nieuws.
Kijken of je de kapitein zover kunt krijgen om snel naar een groter huis te verhuizen.
Ik hoop dat je snel de modelbouw weer kunt oppakken.

Je schuur valt onder je woonverzekering, misschien heb je er iets aan om in elk geval je financiële strop in dit geval te compenseren. Tenminste iets bij dit leed.

Je werkgever heeft het goed voor elkaar om jouw 2 kamers voor het thuiswerken te laten opofferen :rolleyes:.......zo wordt het corona wel een erg vreselijk beleving....Maar voor je dit in de prullenbak laat zakken...... Ik ben een echte hebbert

Laatst bewerkt:
Oops, dat is slecht nieuws.
Kijken of je de kapitein zover kunt krijgen om snel naar een groter huis te verhuizen.
Ik hoop dat je snel de modelbouw weer kunt oppakken.
We kijken al een jaar, maar vrij specifieke wensen en we hebben geduld nodig ;)

Je schuur valt onder je woonverzekering, misschien heb je er iets aan om in elk geval je financiële strop in dit geval te compenseren. Tenminste iets bij dit leed.
Klopt, verzekeringsagent is ermee bezig. Maar financieel is de schade niet zo groot hoor.

Je werkgever heeft het goed voor elkaar om jouw 2 kamers voor het thuiswerken te laten opofferen :rolleyes:.......zo wordt het corona wel een erg vreselijk beleving....Maar voor je dit in de prullenbak laat zakken...... Ik ben een echte hebbert
Ik werkte voor Corona ook al voornamelijk vanuit huis, tussen het reizen door ;) dus ik vind een goed kantoor wel prettig. Mijn vrouw is daar nu bij gekomen.

Maar los van de ruimte IN huis, is het ook niet heel handig om het in huis te hebben aangezien mijn dochtertje om een uur of 19u gaat slapen en daarna juist de tijd is die ik heb om aan deze hobby te werken. Dan gaan boren/schuren/ etc is niet heel praktisch. Ik hou het model overigens nog gewoon omdat ik hoop er weer aan verder te kunnen (al is het niet meer allemaal in tact en zal er tzt een nieuwe doos moeten komen.

We kijken al een jaar, maar vrij specifieke wensen en we hebben geduld nodig ;)
.

Herken dat probleem, heb zelfde issue gehad voor zoektocht naar nieuw huis. Wij hebben nu gelukkig een inpandige hobbyruimte voor mij en mijn vrouw van 30m2. Voorzien van goede stofzuiger op machines kan ik daar ook goed werken als mijn vrouw nachtdienst heeft.
(Alleen nu ook tijdelijk in gebruik als thuiskantoor, maar dat is eindig)

Dit is wel een heel erg zuur verhaal zeg.:( Wat een pech. Ik hoop dat je weer snel op "oorlogssterkte" bent en verder kunt gaan met hetgeen je bezig was. Veel succes gewenst.

Back