Willem Barentsz - Kolderstok

Ik schuif graag aan. Heb de "willem Barentz" al gebouwd van af tekening ( 1:100). Tevens regelmatig in Harlingen bij de replica.
Mocht je vragen hebben dan hoor ik dat wel.
Groet Cees
Leuk! Ik wist eerlijk gezegd niet dat er een daar (nu) een replica ligt. Het is niet heel erg in de buurt helaas, anders reed ik er eens heen voor wat foto's.

Potverdrie Admiraal, wel opschieten hee, de HJ is nu al niet meer aan te slepen en met die paffers naast me begint het al aardig mistig te worden zo.....
Maar ja we hebben geduld...:D
Stoor de Admiraal nou niet, dan duurt het alleen maar langer.:rolleyes::p:D

Het pakket is binnen!
Ik ga straks eerst beginnen met het doornemen van de BB. Heb inmiddels geleerd dat het beter is om ruim vooruit te kijken, en dan bij eerdere stappen aantekeningen te maken indien nodig.
Maar wel alvast wat visueels:

o15h4dp9sq.jpg

he92bu76.jpg

s81joe1j6fj.jpg

Ik heb nog de authentieke blokken van de Duyfken die ik ga gebruiken, zo ook de luxe standaard. Maar voordat beide in gebruik zullen worden genomen zijn we wel een flinke poos verder.

Laatst bewerkt:
Zoals gezegd; eerst de BB doorgenomen. Ik ben nu ongeveer halverwege.

Heb best wat dingetjes onderstreept en gemerkt om het later niet over het hoofd te zien.

Ik heb ook wat puntjes qua volgorde aangemerkt voor mezelf:

- Ik zal eerst de spiegel bekleden alvorens deze te plaatsen. De BB doet dit andersom.
- Ook het balsa plaats ik al voor het afschuinen.

Wat me tot nu toe moeilijk lijkt?
- Het uitsnijden van de geschutspoorten waarbij deze hergebruikt worden. Gaatjes boren en zagen gaat dus niet.

Klopt het overigens dat bij dit schip geen dubbele plank op het dek wordt gelegd/schaarstokken zijn?

Zoals gezegd; eerst de BB doorgenomen. Ik ben nu ongeveer halverwege.

Heb best wat dingetjes onderstreept en gemerkt om het later niet over het hoofd te zien.

Ik heb ook wat puntjes qua volgorde aangemerkt voor mezelf:

- Ik zal eerst de spiegel bekleden alvorens deze te plaatsen. De BB doet dit andersom.
- Ook het balsa plaats ik al voor het afschuinen.

Wat me tot nu toe moeilijk lijkt?
- Het uitsnijden van de geschutspoorten waarbij deze hergebruikt worden. Gaatjes boren en zagen gaat dus niet.

Klopt het overigens dat bij dit schip geen dubbele plank op het dek wordt gelegd/schaarstokken zijn?

Klopt geen schaarstokken.

Waarom de spiegel los beplanken? Volgens de bb ging bij mij in ieder geval prima.

Back