Win een gratis NEON mini DLG bij F3K.NL

Ok, duidelijk. Ik was in de veronderstelling dat helemaal geen kans maakte. Leuke verassing! Erg leuk initiatief trouwens, volgend seizoen weer zoiets?

Leuke verassing! Erg leuk initiatief trouwens, volgend seizoen weer zoiets?

Het is ontzettend lastig een sponsor te vinden voor zoiets en tot nu toe heeft het altijd alleen maar wat geld gekost. Ik heb nog een paar F3K tassen te koop met logo die deze prijs kostendekkend kunnen maken. Dus koopuhhhh (ook stickers trouwens)

Zal zondag wat meenemen

Het is ontzettend lastig een sponsor te vinden voor zoiets en tot nu toe heeft het altijd alleen maar wat geld gekost. Ik heb nog een paar F3K tassen te koop met logo die deze prijs kostendekkend kunnen maken. Dus koopuhhhh (ook stickers trouwens)

Zal zondag wat meenemen

1 hele grote sticker voor mij. En dan hoop ik dat jij hem op de bus wilt plakken.

Loet

Al met al nog 11 man in de race om bij het doorgaan van Swalmen minimaal 3 wedstrijden op hun naam te zetten.
Maak daar man 10 man van. Ik heb sinds dit voorjaar een helemaal prima baan, houd alleen in dat ik maar eens in de maand een "burgerweekend" vrij ben, daardoor heb ik de hele zomer niet mee kunnen doen, en als ik naar mijn rooster kijk gaat het hem 3 okt ook niet worden. Dus da's wel jammer. Meer kans voor de anderen, dat dan weer wel ;).

Groet Halmar

full

Voordeel van zo'n bussie, daar passen lekker grote stickers op.

Franzzzz

Laatst bewerkt door een moderator:
voor degenen die niet naar de wedstrijd konden komen.
Ik had de eer om een lootje trekken en jammer genoeg pakte ik niet mijn naam.
Maar de nieuwe eigenaar van de neon is: Jorn

Volgens mij zit er een luchtje aan. Dit zat nog ik de Mini beker

full

Geintje......

Jorn gefeliciteerd met het winnen van de Neon.
Je zult merken dat het een prima vliegend modelletje is.
Vergeet vooral geen ballast kamer te maken, voor je het weet heb je zo'n ding nodig.
Een preset rechts tijdens de start is ook aan te bevelen, het ding wil erg graag links af bij lanceren.

Frans

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vandaag nog een aantal keer verliefd naar de neon gekeken. Op een klein krakje in de cockpit en een vouwtje in het hoogteroer na is ie puntgaaf! Echt een mooi vliegtuigje!!
Heb allemaal ideeën in mijn hoofd over de inbouw, maar moet eerst wat servo's bestellen en een ontvangertje erbij. Iemand nog een Corona 4 kanaals ontvangertje over?
Ben ook het draadje op RC-groups aan het doorlezen. Staan wel handig tips in.

Ik heb nog nooit met presets gewerkt, dus dat moet ik uitzoeken. Een ballast systeem komt er zeker in, ik denk ongeveer hetzelfde als in mijn Spinnin'Birdy.

't Is geweldig!!! Bedankt Jaap! En Loet natuurlijk!

Nu nog servo's. Wordt het weer d47 of de hitecs?
Normaal vlieg ik altijd op 1s lipo, maar ik denk erover om een Nimh erin te zetten omdat er toch wat gewicht nodig is voorin. Bovendien heb ik dan wat meer spanning en dat is ook wel prettig.
Ik maak twee ballast buizen en hoop daar 50 a 60 gr aan ballast in kwijt te kunnen, dus 25-30gr per buis. Ik heb bij de Spinnin'Birdy gemerkt dat minder dat 20gr ballast toevoegen nauwelijks zin heeft.
Bij mijn Neon zat trouwens geen servo-tray, dus die ga ik zelf maken. Misschien maak ik hem groter zodat hij wat meer stevigheid geeft aan het model. Anders dan bij de standaard servo-tray wil ik de servo's niet naast elkaar, maar in elkaars verlengde, zodat de ontvanger er naast past. Het voordeel hiervan is dat de stuurlijnen dan in het midden lopen, en niet langs de zijkant, zodat de ballastbuizen niet in de weg zitten.Tenminste dat is het idee.
Hmm, misschien moet ik een bouwdraadje openen...

Back