Winter op komst , gewoon effe Clikken .

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door guyken, 13 okt 2017.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Niet zo toppie dus , ik krijg er geen deftige rol uit ? Nochtans grote uitslagen en goede servo op aileron ? Hij rolt maar als een spons . Dunne EPP ? Kweenie ?
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Is de aileron verstevigd?
    Servo sterk genoeg? Indoor voor dergelijke kistjes verkies ik toch altijd 2 aparte aileronservo's voor EPP. Depron kan met 1.
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Servo is ok , is zo een als ik van jou eens gekocht heb Jr 318 . Aileron is verstevigd maar de epp is maar 2mm beetje weinig denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2017
  4. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    maak de aileron eens echt stijf door een klein frame toe te voegen, net als op deze foto. De tip van de aileron heeft de meeste invloed op de rol-snelheid, als die terug buigen dan rolt je model niet lekker.

    [​IMG]
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ik heb eens aan de tip gevoeld en idd zo slap als iets . Dus indien er nog mensen deze gaan bouwen direct verstevigen ! Komt natuurlijk weer wat gewicht bij .
     
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    De Click zal op een later tijdstip eens herbezien worden , ondertussen "vliegensvlug " deze in elkaar getimmerd :banana::offtopic:
    PC150001.JPG

    PC150002.JPG
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Veel beter , ... De clik mag naar de kliko.
     
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Bij nader inzien de Clik weer bovengehaald LOL . We gaan trachten het boeltje stijf te krijgen . Begin nu niet aan iets "anders" te denken , dit is een modelbouw forum :confused: Ik had nogal wat zitten rommelen met servo's erin en er uit en er waren grote gaten ontstaan op de plaatsen waar ze zaten . Heb die terug opgevuld met depron ook in de hoop wat meer stijfheid te verkrijgen . De nieuwe servo's moeten dan op nieuw op maat uitgesneden worden .
    PC230001.JPG
    PC230003.JPG
    Ok , nu de vleugeltips .
     
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Filpmjeuh met de slappe tips
     
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    All right , zoek de verschillen .
    PC230005.JPG
    PC230006.JPG
    PC230007.JPG

    t' voelt al wat beter aan , :banana:
     
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Nou vandaag weer eens gevlogen , hij maakt nu wel een rol maar traag en sponzig .o_O Nee geen al te best toestel . Als het is om gewoon rondjes te vliegen ok maar verwacht er geen acrobatie mee . De EPP is te licht en als je gaat verstevigen komt er te veel gewicht bij . :(:(
     
  12. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    je hebt de ailerons nog steeds niet via een frame stijf gemaakt tegen torderen?
     
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Toch wel dacht ik of zijn de dingen die ik op de foto's gedaan heb niet ok ? Voelt wel beter aan maar tijdens vliegen niet genoeg , t'is ook geen depron . Bij een Disney zou het ruim voldoende zijn .
    Ik heb de carbon staven tot het einde van de vleugel gelengd , daarna de 2 zwarte (hoe noem je dat alweer ) met elkaar verbonden + een staafje naar de vleugel . Daar tussen ook nog een dwars carbon staafje gelegd en op het einde van de aileron zelf ook nog een extra carbon staafje ingelijmd .
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2018
  14. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    dat is de vleugel die je stijf hebt gemaakt, het aileron kan nog steeds gewoon torderen zoals je het nu hebt
     
  15. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Idd , maar t zou toch niet mogen , hun gebogen carbon stuk helpt niet echt . Allez nog maar eens proberen , heb voorlopig toch geen andere projecten lopen . :)
     
  16. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Nog maar eens 2 "dwarslatten " gestoken , deze keer wel op de aileron . Morgen weer proberen :confused: Hoe zit het met andere Clik vliegers of ben ik de enige hier ? Bevindingen ?
    P1130008.JPG
     
  17. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    dat helpt ook niet.... waarom doe je niet gewoon zo'n versteviiging die ik al eerder stuurde, dan is je aileron stijf zat.
     
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Oh , ik dacht dat het zou helpen ? Ben wat afgegaan op de MPX sc 330 . Nu ja dan maar naar de klassieke versteviging .
    P1130008 (1).JPG
     
  19. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    dat zal iets helpen, maar door het kruispunt van die driehoeken 2a3 cm van je aileron af te leggen wordt het pas echt goed.! :D
     
  20. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Vandaag weer gevlogen en nu doet hij zijn rolls . Daarna een looping en niet goed ingeschat en recht op de neus op de vloer Olé . :hammer:Mea culpa dus . Geen geluk met deze Clik maar het is ook mijn fout . Ik heb een paar stommiteiten gedaan waar je dan weer lessen kan uit trekken . Eigenlijk was ik begonnen met goedkope lijm te gebruiken ( HK spul ) , kwam los en dus opnieuw met goede lijm . Dus weer wat grammen bij . Ook op de servo's mag je niet bezuinigen heb ik nu geleerd en ook niet op een goedkope ontvanger (HK ) :D Voorlopig nog vliegers genoeg met de MPX 330 en mijn kleine Disney dus de Clik gaat weer aan kant of er komt volgend seizoen een nieuwe en deze keer goed gebouwd . K ' moet overigens zeggen dat de Disney's nog altijd de betere vliegers zijn met als enig minpuntje hun breekbaarheid .
    Hier een filmpje hoe de Clik wel kan (waarschijnlijk ook met betere piloot :p
     

Deel Deze Pagina