Winter op komst , gewoon effe Clikken .

PA130001.JPG
Hup met de geit , winter voor de deur , nieuwe indoor maken . Keuze viel deze keer op de Click van RC factory . Lijkt me nieuwe generatie EPP , zeer licht van uitvoering . Na wat youtube filmpjes bekeken te hebben vooral in de smaak gevallen omdat deze ook relatief traag kan vliegen .
Bouwdoos bevat geen handleiding , moet je zelf downloaden en afprinten . Maak maar dat je inktpatroontjes vol zijn want het zijn pagina's met enkel foto's . Nu ja een goede foto zegt soms meer dan een slechte beschrijving .
 
De eerste stap is gelijk een heel moeilijke ? Dat beloofd . Blijkbaar moet je de bewegende delen even omplooien en minimum uur zo laten "rusten" . Waarschijnlijk om alle soepel te maken ? Er staat geen woord uitleg in de manual .
PA130001 (1).JPG



PA130002 (1).JPG
 
Nieuwere manier voor carbon versteviging in vleugels en elevator . De gleufjes zijn op voorhand gemaakt . easy .
PA130001 (2).JPG

PA130002 (2).JPG


PA130003 (1).JPG
 
We volgen de foto's van de handleiding en we zijn hier al . Overal waar een versterking moet komen is er een gleuf of een gat voorzien heel praktisch .
PA150001 (1).JPG
 
Nog wat vooruitgang de romp is nu volledig "gestut" en de servohevel voor de aileron is klaar . Bovenaan 2 blokjes waar de carbonstaaf door gaat en zo precies te regelen is . Netjes
PA170003.JPG


PA170001.JPG


PA170002.JPG
 
En de aileron servo is geplaatst . Beide ailerons zijn mooi gelijk nu terwijl dat vroeger al eens via de subtrim moest . Dan spreken we van stuurstangen met zelfgeplooide "haakjes " aan de uiteinden die dan weer met shrinking tube aan de stuurstang bevestigd zijn . Nooit spelingsvrij ook niet die dingen . Voor het vervolg zullen jullie een weekje moeten wachten . We gaan de herfstsfeer in de Ardennen eens gaan opsnuiven . Mmm , wild , paddestoelen en goede trappisten . Meer moet dat toch niet zijn ? :offtopic: :kwijl::kwijl::kwijl:
PA190002.JPG


PA190003.JPG
 
And here we go again . De elevator en rudder servo zijn ook geinstalleerd . Daarna de zwarte "cockpit" verlijmen met de romp . Tot nu toe voelt alles nogal slapjes aan maar er komt een verticale carbonversteviging in de romp en dat maakt wel verschil ! En we zitten aan 77gr op dit moment.
PA300001.JPG


PA300002.JPG


PA300003.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zo alles staat er op behalve de motor en esc . De esc is nog wat van HK dat ik liggen had en de motor toch iets meer aan gespendeerd .
PB060003.JPG


PB060001.JPG

PB060002.JPG
 
En de motor staat er ook op maw hij is af . Zwaartepunt klopt met plan enkel het gewicht is wat meer dan de aangegeven 120 gr maar dat ligt aan mij . Ik ben niet echt super zuinig met lijm geweest en ik heb een paar stukken moeten herdoen . Waarom wel in de beginfase was ik met verkeerde of oude lijm bezig van HK . Het 2de flesje dat ik bestelde was beter . Verschil tussen de 2 was dat het 1 15 tot 20sec droogtijd had en het andere 5-10 sec ??? Enfin hij hangt aan elkaar en aan het plafond ( zoals men vroeger de hammen ophingen ) . Nu nog invliegen en het obligate filmpjeuuh . :hammer:
PB060002 (1).JPG

PB060003 (1).JPG

PB060004.JPG

PB060005.JPG


Waar gaan we nu eens mee beginnen ??
 
Dat gewicht is voor een EPP model inclusief lipo helemaal niet zo gek. Nu nog het vliegen afwachten.
Het afgelopen weekend (zaterdag) in Lommel was weer super.

groet,

Erik
 
Leuk ding, en voor een epp toestel juist erg licht. Waar kun je deze het voordeligste kopen?
 
Vliegt heel goed voor een epp , zeer strak . Nog geen rol gedaan wegens te weinig uitslag en daar wordt aan gewerkt . Maar voor de rest toppie :thumbsup:
 
Back
Top