(Winter) plannen?

Zeg, met al die vleugeltassen zijn jullie er vast ook achtergekomen dat het slecht lijmen is op die noppenfolie. Ik heb alle soorten lijm erop geprobeerd maar niks houdt. Gewoon om de velcro sluiting te plakken... hoe doen jullie dat?
Klittenband bestaat ook in een kleefversie. Als je die om de rand heen plakt (één laag wordt dus aan beide zijden beplakt) blijft het bij mij in ieder geval jaaaaaaren goed zitten.

Hoezen maken doe je met de de naaimachine (veel werk, maar degelijker dan de folie zelf) of gewoon een paar cm te groot knippen, met de niet spiegelzijde (noppen dus) tegen elkaar leggen, en me thet strijkijzer op middel aan elkaar smelten. Het beste een stukje bakpapier tussen de bout en de folie leggen.

Dirk.

Gebruikte voor het maken van hoezen radiator folie en nu dan een grote brede rol van dat soort spul bij de Ikea gehaald. Met zo'n grote rol kan ik even vooruit. Kost daar een stuk minder dan bij de bouw winkel.

Kwam deze nog tegen hier in India maar helaas, geen mooie spullen te koop...... Dus voorlopig dan maar geduld hebben en wachten.
full

Groeten Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Klittenband bestaat ook in een kleefversie. Als je die om de rand heen plakt (één laag wordt dus aan beide zijden beplakt) blijft het bij mij in ieder geval jaaaaaaren goed zitten.
Ik snap niet precies wat je hier bedoelt... bij die zelfklevende klitband hecht de klit bij mij altijd beter dan de kleef...

...nu dan een grote brede rol van dat soort spul bij de Ikea gehaald.
Hè? Ik was vanmiddag nog bij Ikea, heb het niet zien liggen. Bij welke afdeling zou ik dat moeten zoeken? Want ik vind het spul bij de Gamma nog redelijk prijzig.

Was toen bij de Ikea Arnhem en daar ligt het net voor de kassa's eigenlijk. Bedoeling van dit spul is om onder laminaat te leggen.

Groeten Peter.

Ik zal eens kijken volgende keer. Ik moet er toch binnenkort weer heen...

Om weer even ''on-topic'' te gaan :-).

Heb vanavond weer meer werk gekregen voor dit winter, vind het niet erg hoor want dit krijg je niet elke dag..
Van een clubgenoot een erg mooie en oude ASK 16 van Robbe gekregen, voor niets!
Hij had hem al jaren op de kast liggen en vloog er niet meer mee. Hij wist dat ik ''iets met die oude zwevers deed'' en ''bij zo'n clubje zat'' (VGG) en gunde mij daardoor het toestel. Enige voorwaarde was dat ik hem vliegend moest maken.
Komt goed ;-).

Foto-F3B4YKIY.jpg

GroteFoto-CW87FMV4.jpg

GroteFoto-WAP4WEAB.jpg

Excuses voor de slechte kwaliteit foto's, ik heb ze even snel gemaakt met het mobieltje..
De span is 3 meter en je kunt hem de leeftijd van bijna 30 jaar wel iets aanzien maar alles is compleet en onbeschadigd.
(Edit, hij schijnt al bijna 40 jaar oud te zijn, pff)

Ik ben weer een blij man :-) !

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Zeker een mooi kistje Jaap.
Ik vrees alleen dat ik hem bij lange na niet afkrijg voor de VGG in Marknesse en dat is mede jou schuld ;-), lol.
Ik ben op dit moment bijna iedere avond druk met Nick zijn Discus die hij van jou heeft. Ik schat nog een weekje werk en dan kan hij voor zijn maiden. Wordt errug mooi, ik zal er deze week eens een paar foto's van maken..

En ja Bart, hier gaat zeker elektro in. Het kale gewicht valt me heel erg mee. De vorige eigenaar heeft hem met een 4cc gevlogen. Ik schat dat zo'n 500 Watt meer dan voldoende is en die heb ik nog liggen.

Groeten,

Paul.

Mooi hoor Paul! En je ritme gewoon volhouden dan haal je de vgg wel.

Beetje meer als 500 watt en je hebt een sleepzwever ;)

Groet,

Jacob Bos

Hierbij dan de beloofde foto's:

GroteFoto-VGGEC6YP.jpg

GroteFoto-KMUSL8B7.jpg

GroteFoto-CTBAQTNS.jpg

Wat ik tot dusver aan de kist heb gedaan:
* Gat in de neus geboord voor de verlengde motoras.
* De rest van de setup erin gebouwd.
* Cockpitkap gepoetst en gespoten (de witte rand).
* Blokmotief op het richtingsroer aangebracht.
* De romp meerdere keren geschuurd en geplamuurd waar nodig en in 6 lagen dunne lak gespoten. 3x Wit, 3x rood en 3x blanke lak. Daarna heb ik alles nog een keer gepolijst met een fijne schuurspons en tot slot de hele handel een keer of 3 in de autowas gezet. Dit geeft een ontzettend mooie matte glans en maakt de romp water en vuilafstotend, bijkomend voordeel is dat de romp er enorm glad van wordt.
* Bekleding van het pendelhoogte-roer eraf gehaald en opnieuw bespannen.
* Rolroeren pas gemaakt en de servo's ervoor in de vleugel gebouwd, idem dito voor de remkleppen.
* En als laatste vandaag de hele dag besteed aan het schuren, plamuren, schuren, plamuren enz enz van de vleugels. Wat een megaklus want er mankeerde nogal wat aan. Maar nu zijn ze dan ook superstrak :-).

Als het een beetje meezit ga ik ze morgen bespannen en daarna rest alleen nog de afwerking...

En Jaap, heb ik nu je weekend verprutst ?
En kan iemand mij het exacte zwaartepunt van dit toestel geven????

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Holy moly... Hulde! De kist is in juiste handen gekomen! Doe me t.z.t. even een berichtje bij de maiden! Kom graag kijken!

Dank je Jaap.
Deze kist is het ook echt waard om er een bult tijd en moeite in te stoppen.

Ik bel je wel als hij zijn maiden gaat maken :-).

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Er is nog wat nieuws erbij gekomen.
Een Topmodel CZ Lux ARF met V staart. YES!

LUX 2,30m ARF - Topmodel

Dat wordt m'n eerste V-staart kist.
Ik heb de ongebouwde LUX nieuw uit de doos van een collega op de club afgekocht voor omgerekend 80 euro.
Ben benieuwd hoe de bouw wordt.
Zoveel te doen en steeds minder tijd.....

Groetjes,

Jordy

Ik vind dit draadje een opvallen hoog "waneer houd het op" gehalte hebben. Ach ja, beter goed gejat dan slecht bedacht.... ;-)

Hallo Jaap,

nog ff een paar fotootjes na 2 avonden noeste arbeid ;-).

GroteFoto-QBEEVZMC.jpg

GroteFoto-4DKCI3UY.jpg

GroteFoto-NSBOXCVC.jpg

GroteFoto-CA7X6PXK.jpg

Gewicht zit nu op krap 2.5 kg, zal nog wel oplopen naar boven de 3 als hij vliegklaar is. Niet verkeerd lijkt me..

Groeten,

Paul.

Back