Winter postal 2009-2010

Je schrijft 'vandaag' maar je bedoelt met zeer grote zekerheid natuurlijk 'gisteren'.:hammer:
De taak mocht gevlogen worden tot en met 9 januari 24.00 uur.
Gelukkig zie ik dat wel op de ingestuurde formulieren staan.:cool:

Loet

Oeps!!
Natuurlijk ik zie het nu pas!
Hmm, zie inderdaad dat ik het formulier wel goed had ingevuld ja. :mrgreen:
Let er toch nog iemand goed op! ;)
Thanx!

Loet, allereerst wil ik even kwijt dat ik vind dat je leuke opdrachten verzint.

Vandaag was het hier een erg mooie dag. Beetje zon, bijna geen wind. Kortom, prima dag om een poging te wagen taak 3 te vliegen. En inderdaad, het was lekker vliegen. Na enkele worpen ingooien ben ik met de opdracht begonnen. De tijden waren redelijk en ik stond lekker te vliegen. Tot tijdens vlucht 6 de Fireworks vanaf ca 15 meter ineens licht aandook en met zo'n 50 graden nose-down de Aarde onzacht kuste. Het vliegtuig deed gewoon niets meer. Ja hoor, flinke schade. Kist was zo'n 100 meter weg, vloog dwars op mij (minstens één antenne vol in zicht), volle accu. Ik begrijp er niets van.

FWschade-12.JPG

FWschade-13.JPG

Ik begin er ondertussen een beetje schoon genoeg van te krijgen. Door een modificatie van de rolroeraansturing was ik eindelijk alle flutter kwijt, krijg ik dit. Ik heb maar weinig schades aan mijn vloot, maar bij de full-size dlg's is het elke keer raak. Dit is al de 4e keer dat ik een romp naar de knoppen help (1x dood weggooien, 1x hoogteroer gebroken, 2x verlies van ontvangst). Ik vrees dat deze schade moeilijk te repareren is, maar elke keer een nieuwe romp of kist kopen gaat me teveel in de papieren lopen.
Ik doe al teveel en moet keuzes gaan maken. Ik vrees dat dit jaar het dlg-en op een laag pitje gaat. Ik zal komende zomer regelmatig in Kopenhagen zitten voor de baas, wil naar BIGGS meetings met mijn Elefant en zelf ook wat gaan slepen. Dan maar even geen dlg wedstrijden.
Sorry, ik moest even mijn frustraties hier kwijt.

Mijn tijd van de enige 6 vluchten: 634 seconden. De mini taak heb ik niet meer gevlogen, mijn bloed bruiste me iets te veel.

Raymond,
erg jammer! vooral omdat je nu niet weet waaraan het heeft gelegen. ALs je dat nou wist zou het al een heel stuk schelen.

hopelijk kan ik tegen de tijd wanneer de 4e taak begint ook eens meedoen met dit wedstrijdje,, mag in ieder geval komende maand nog niet zwaar tillen/ sporten enzo van de longarts :S

Dat is balen zeg!!! Ik vlieg alleen maar mini-dlg's maar ik moet zeggen dat ik ook erg veel schade maak aan die dingen. Ik weet ook dat ik rustig nog even 35mhz blijf vliegen.
Jammer, Raymond. Laat het eerst even bezinken, misschien krijg je weer zin.

Ja, Fotor, het voelt heel ellendig.

Ik probeer je een riem onder je hart te steken.
Afgelopen jaar heb ik je heel goed zien gooien en
vliegen in Vlaardingen en Montfoort. Dat inspireert beginners om
goed hun best te doen.
Bij volgende DLG-dagen en -wedstrijden hoop ik je weer te zien vliegen,

Buizerd

(Vandaag 2:52 gevlogen)

Rudderless heeft de toekomst

Tsja, wat moet ik zeggen. Het is triest en het blijft triest.
Maar je moet je nu proberen voor te stellen hoe je volgend jaar over deze tegenslag denkt. Dan dempt de pijn heb ik geleerd.

Mijn verhaal van vandaag. Voor het eerst in mijn RC-leven zelf een DLG verneukt. De andere 2 modellen werden voor mij gesloopt.

Wat er gebeurd is weet ik niet. Ik was het doorstarten aan het oefenen (een zwak punt bij mij) en bij 1 van de worpen ( de laatste ook meteen) lag de kist bijna onmiddellijk op de rug, vloog nog 20 meter door en sloeg natuurlijk in op een met stenen en zand aangestampte weg. De weilanden er omheen waren al redelijk ontdooid maar dat zou natuurlijk weer te makkelijk zijn geweest.

Een foto zegt meer dan...........

Spullen uitbouwen gaat sneller dan inbouwen.
DSC04806.jpg

De werpvleugelhelft is helemaal gesloopt. ook mijn mooie reflectortje is gedeukt!!
DSC04808.jpg

Op deze foto kun je goed zien dat de Twister1 romp al probeert richting ovale pook te gaan.
DSC04809.jpg

Wat zijn de conclusies die je hieruit kan trekken, geen idee maar toch een opzetje.

- pech bestaat gewoon en moet je accepteren
- het is toeval dat het een F3K model betreft en niet een Mini.

Maar er zitten ook positieve kanten aan tegenslag.

- zo kom je van je spullen af en kun je verder door met ontwikkelen.
- je beste kist is nu een andere
- je komt thuis en vertelt je relaas en zegt dat je zin hebt in een borrel (de eerste keer dit jaar, echt)
- je tegenpartij ziet een excuus om meteen ook geen zin te hebben in koken en ik stem snel in.
- voor de volgende kist is je werppen en kielvlak al klaar.
- zoals gezegd, kielvlak is heel dus een vrij eenvoudige conclusie is dat Rudderless de toekomst heeft.

Raymond, niet te veel bij de pakken neerzitten.

Doe als wij. Wij hebben geproost op het model, Ducky genaamd door Peter Aanen, en het model bedankt voor zijn uitstekende staat van dienst.

Loet

P.S. Raymond: vlieg jij niet ook in echte grote vliegtuigen?:mrgreen: Daar ben ik namelijk echt heel bang voor, zeker als die neerstorten, zelfs op een ontdooid weiland.

Heren, dank voor alle aanmoedigende woorden.
Natuurlijk is het volgende week (eigenlijk nu al) allemaal weer veel minder erg. Feit blijft dat ik teveel dingen tegelijk wil doen. Ik ben een grote schaal-oldtimer aan het bouwen, heb een klein sleepkistje onderweg, doe aan DLG-en, en dan nog wat 'gewone' zwevers. De agenda kan niet alleen maar bestaan uit "DLG wedstrijd, BIGGS meeting, vintage glider treffen" en dat 5x copy-paste, plus nog Wasserkuppe uitje, keer DS helling opzoeken etc etc. Ik zal dus keuzes moeten maken. Ik laat mij vaker in keuzes leiden door zaken die zo op mijn pad komen, en heb over het algemeen nooit spijt van die keuzes. Ik zie hier nu een aanleiding in om het dlg-en even een jaar op een laag pitje te zetten. De pest is alleen dat dlg's zo lekker vliegen.....

De Elefant vleugel die ik vond op mijn zolder na de crash bleek erg mooi, recht en stevig geworden te zijn na het beplanken. Dat heeft mijn humeur weer helemaal opgeknapt. De rest van de middag heb ik toch met een redelijk grote grijns rondgelopen.

Loet, die kissies van mijn baas zijn wel wat beter getest en alles is (meer dan) dubbel uitgevoerd. Met een dubbele ontvanger, dubbele stroomvoorziening, meervoudige servo's en 2 bestuurders had dit incidentje vast niet gebeurd (over die 2 bestuurders twijfel ik ;)). Of de Fireworks dan lekker gevlogen zou hebben vraag ik me wel af.

Laatst bewerkt:
Loet, wat is die grijze kleur op je vleugel tip?

Om jullie een beetje te steunen in al dit DLG leed: hier een plaatje van iets wat je niet snel tegen zult komen bij F3K.
DSC_3059.jpg

Dit blijft er van een volledig koolstof kist over als hij op 1.5 km afstand in een hoogspanningsmast terecht komt. Ik kan je zeggen dat het nogal stinkt.

Kevin

Loet, wat is die grijze kleur op je vleugel tip?
Kevin

Verf dat de kleur had van duct tape, Peter vond het gepast om te rond te bazuinen dat mijn model gelamineerd was met duct tape.:mrgreen:

Wikipedia

Duct tape (ook wel "duck tape" genaamd) is een zelfklevend en waterdicht soort plakband op textielbasis.
Duct tape is olie- en waterbestendig en hierdoor geschikt voor noodreparaties. Deze vorm van plakband is ook geschikt voor niet-permanente ophanging van iets, en het nog makkelijk los kunnen maken van het oppervlak, door vaak geen plak- en kleefresten achter te laten. Het is praktisch in gebruik doordat het in de lengterichting erg sterk is, maar toch makkelijk af te scheuren in de breedterichting.

Loet

P.S heb je belangstelling voor de verf??

Nee geen belangstelling hier :P
Wat was precies het doel van die verflaag? Esthetisch, zichtbaarheid of iets anders?

De spuitbus voorspelde een spiegelende chroomkleur. Het tegendeel gebeurde omdat het niet spiegelend chroom werd maar leijk duct tape grijsachtig .
Het model gaat in een stealth mode (onzichtbaar) nadat hij 100 meter bij je vandaan is.
Zeer verwarrend voor tegenstanders die dan dus niet weten of je al geland bent of juist heel hoog zit.

Loet

P.S. De spuitbus is nog steeds te koop.

Ik weet niet hoe het bij F3K zit, maar bij VV betekend uitzicht --> einde vlucht. Niet echt bevorderlijk dus. Misschien kun je die spuitbus beter aan de concurrentie verkopen.

Misschien kun je die spuitbus beter aan de concurrentie verkopen.

Wat een geweldige tip, was ik nooit zelf opgekomen.:mrgreen:

Mozes nog aan toe, ik schrijf:
P.S heb je belangstelling voor de verf??
P.S. De spuitbus is nog steeds te koop.

Ik had van mijn facebook-vriendje een betere tip verwacht.

Hoe werkt "ontvrienden" bij Facebook eigenlijk?:p

Loet

Loet, allereerst wil ik even kwijt dat ik vind dat je leuke opdrachten verzint.

Vandaag was het hier een erg mooie dag. Beetje zon, bijna geen wind. Kortom, prima dag om een poging te wagen taak 3 te vliegen. En inderdaad, het was lekker vliegen. Na enkele worpen ingooien ben ik met de opdracht begonnen. De tijden waren redelijk en ik stond lekker te vliegen. Tot tijdens vlucht 6 de Fireworks vanaf ca 15 meter ineens licht aandook en met zo'n 50 graden nose-down de Aarde onzacht kuste. Het vliegtuig deed gewoon niets meer. Ja hoor, flinke schade. Kist was zo'n 100 meter weg, vloog dwars op mij (minstens één antenne vol in zicht), volle accu. Ik begrijp er niets van.

Ik begin er ondertussen een beetje schoon genoeg van te krijgen. Door een modificatie van de rolroeraansturing was ik eindelijk alle flutter kwijt, krijg ik dit. Ik heb maar weinig schades aan mijn vloot, maar bij de full-size dlg's is het elke keer raak. Dit is al de 4e keer dat ik een romp naar de knoppen help (1x dood weggooien, 1x hoogteroer gebroken, 2x verlies van ontvangst). Ik vrees dat deze schade moeilijk te repareren is, maar elke keer een nieuwe romp of kist kopen gaat me teveel in de papieren lopen.
Ik doe al teveel en moet keuzes gaan maken. Ik vrees dat dit jaar het dlg-en op een laag pitje gaat. Ik zal komende zomer regelmatig in Kopenhagen zitten voor de baas, wil naar BIGGS meetings met mijn Elefant en zelf ook wat gaan slepen. Dan maar even geen dlg wedstrijden.
Sorry, ik moest even mijn frustraties hier kwijt.

Mijn tijd van de enige 6 vluchten: 634 seconden. De mini taak heb ik niet meer gevlogen, mijn bloed bruiste me iets te veel.

Hee raymond, wat balen man!!
Mijn neus ligt aan puin van de mimi, daar baalde ik al behoorlijk van, maar als ik dit zo zie!
Ik heb nog en Pulsar liggen die gebouwd moet worden, maar moet er niet aan denken om die zo aan gort te vliegen!
Snap je frustraties helemaal.
weet je al hoe het is gekomen? Je zegt dat je al 4 rompen in puin hebt gevlogen. Is dit met dezelfde ontvanger gebeurd?

Maarre, je hebt toch nog een mimi?
Lekker daarmee gaan smijten! :p

weet je al hoe het is gekomen? Je zegt dat je al 4 rompen in puin hebt gevlogen. Is dit met dezelfde ontvanger gebeurd?

Maarre, je hebt toch nog een mimi?
Lekker daarmee gaan smijten! :p
Voor de andere 3 crashes heb ik oorzaken vast kunnen stellen
- kist dood weggegooid, stekker waarschijnlijk losgegaan bij opschuiven neusconus
- hoogteroer gebroken tijdens worp (eveneens boven bevroren grond)
- plastic behuizing van de antenne kaal -> kale antenne draden hebben koolstof van de romp geraakt (andere ontvanger)
Dit is de eerste keer dat ik ontvangst verlies met deze ontvanger. Oorzaak is niet duidelijk.
Natuurlijk heb ik de mimi nog, maar een full-size is toch echt wel een klasse hoger wat betreft prestaties (glijhoek, vliegtijden, penetratievermogen).

vandaag maar eens een poging doen tot het vliegen van taak 4. hoop natuurlijk op een goede uitkomst maar dat verwacht ik niet met -3 en sneeuw :mrgreen:

Back