Winter/sneeuw vliegen.

Op de grotere kisten kan het ook leuk zijn om te proberen;

Ig11684.jpg

Grt.

hier is het 3 uur geleden begonnen met sneeuwen en het houd maar niet op!
en het blijf gelijk liggen

Jeroen

Hmm hier een uur of 2 gesneeuwt, is al weer gestopt, vijver weer aant ontdooien .. vrees dat de sneeuw pret rap gedaan zal zijn ..

niels

net nog een super leuk ski-tuigje gevonden, ik zal snel eem motortje bestellen, want dit kan ik gewoon niet laten :D

micobipe1-klein.jpg

Goed bezig!!

He Menno goed bezig man.

Je hebt er zin in enu... tig veel leuke tips. ;);)

De temp. zakt naar 0,1 graden. De verwachting is dat het het morgen ook nog wat sneeuwt. Wie weet staan er morgenavond wat leuke plaatjes hier.
Ik heb ook nog skies voor mijn Calmato Sport 60 liggen.....

Let it snoooooooow.

Laatst bewerkt:
Haha,

leuk om te zien dat iedereen toch een beetje de kriebels krijgt wanneer er sneeuw valt :) Ik herken dat zelf heel erg Tot een paar jaar geleden ging ik vaak op wintersport, soms wel 2 - 3 keer per jaar. In die witte wereld voelde ik me dan weer zo blij als een kind in een hele grote speeltuin, waanzinnig !!! :mrgreen:

Alex: is dat in Nederland? Dat is dan zeker wel een paar jaartjes geleden ? Zoveel sneeuw hebben we niet gehad de laatste jaren :( EDIT: zie net de datum, moest wel buitenland zijn he ;) Eigenschappen van het plaatje bevestigen dat ...

Arnold: kom maar op met die plaatjes. Ik ben nieuwsgierig hoor ;)

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Skies

Ja Menno ik heb de diepvries al buiten gezet om maar te zorgen dat de temperatuur niet teveel stijgt.;););)

Maar ik heb ook al de Calmato Sport 60 van skies voorzien.

Deze zijn heel gemakkelijk te monteren omdat dat o.a. met wielstelmoeren gebeurd.
De skies worden enigzins achterover gehouden door een stukje verenstaal; wat in een wielstelmoer is gesoldeerd. De foto's spreken voor zich.

52974929b74b612f7.jpg

52974929b74c1223d.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
zoiets moet ik ook hebben man der ligt hier nu sppr veel sneeuw dus moeilijk om op te stijgen met wieltjes waar kan je de ski's het besten van maken gr sjorsjevenlo

Hoi Arnold,

Haha, je hebt toch wel het deksel open laten staan :rolling: Hier ligt nu zo'n 5-10 cm sneeuw en het blijft goed liggen, op dit moment (21.28) sneeuwt het nog steeds ...

Maar jij laat er ook geen gras over groeien he ? Stoer zeg, die ski's, de twee wielen zijn vervangen door de ski's begrijp ik, maar hoe doe je dat aan de achterzijde ? Heb je daar een skid of een extra ski gemaakt ?

Zo te zien heb je een aluminium ski met een houten toplaagje gemaakt ?
Ik las op het Amerikaanse RCG-forum dat op het staal/alu wel heel snel sneeuw aanvriest :rolleyes: Nou zijn onze winterse temperaturen niet helemaal je van het, dus wellicht dat het meevalt ?

Maak ons morgen maar even gek met mooie foto's :yes:

Ik heb een electro Pipertje van 104 cm spanwijdte, kijk deze:
DSC06159.jpg

en daar zit een vast (ingelijmd) onderstel onder waar ik een paar skietjes voor wil maken.

Ik denk dat ik de ski's maak van een paar stukjes 0,4 mm liteply. Als ik dat aan de voorzijde opspan en dan laag voor laag lamineer, moet ik er toch een mooie buiging in kunnen krijgen lijkt me.

Daarna zet ik de handel in de (verdunde) epoxy en lak ik de zaak af :)
Post ook wel even hier wat als ik er mee bezig ben ...

Grtz,
Menno

Hoi Menno,

Als je goed op de foto kijkt dan kun je zien dat het een plankje 3 mm triplex is. Aan de voorkant heb ik een gleuf gezaagd en hierin een plaatje aluminium.
Je kunt proberen om door middel van stomen een skietjes wat rond te buigen aan de voorkant.

Een stukje aluminium U profiel in een driehoek gezaagd gaatjes erin en op het plankje geschroefd. De kop onder is verzonken. Wat kaarsvet erop en ze zijn gewaxt.

En nou maar hopen dat de sneeuw even blijft liggen.
Ze verwachten temperatuur van 3 graden vannacht dat is niet best voor de sneeuw.

Laatst bewerkt:
Aahh ok, ik snap het ... en dat aluminium heb je vastgezet met wat epoxy of zo ?

Kaarsvet als wax gebruiken, dat is een goeie :)

Nou, wat de sneeuw betreft: ik hoop met je mee ;)

Grtz,
Menno

Toch nog gevlogen.

Het leek er helemaal niet op. Vanochtend bijna alle sneeuw weg. :(
Dan begint het te sneeuwen en om 15,00 uur klaart het op. :D
Als een speer naar het veld.
Jammer genoeg was ik alleen, dus geen foto's van het opstijgen en landen.

Met een oppervlakte van 123 vierkante cm per skie heb je met rulle sneeuw net iets te weinig draagkracht. De kist weegt 3,2 kg met brandstof.
Dat wordt dus nieuwe skies maken.
Ook blijken de skies best wel wat invloed op het vlieggdrag te hebben. Dat is niet verwonderlijk natuurlijk met twee van die grote vlakken aan het landingsgestel.

5297492af92f3500e.jpg

Een ongerepte vlakte.

5297492b04242ac59.jpg

Klaar voor de start

5297492afa904676c.jpg

Er staat een lekker briesje.

5297492afa91148c1.jpg

Sporen in de sneeuw. En een bewijs van take-off.

5297492b0509d8b8c.jpg

Hier kun je zien dat de skies te ver in de sneeuw duiken.
Landen met een aanmerkelijk hogere snelheid!!

Al met al toch een uurtje lekker gevlogen.

ziet er goed uit. lijkt me heel leuk, ik ga eens denken waar ik skitjes op kan zetten. :D

Nieuwe skies.

Vandaag ook maar gelijk aan de nieuwe skies begonnen.
Ik ga deze voor de Sky-Star gebruiken.

Een neuswielkist zal ook wat beter dragen in de sneeuw omdat hij drie steunpunten heeft.

Basismateriaal is het 3 mm hobby-triplex van ....jawel de Gamma.(Dat zeg ik.. Gamma):) Echt fijn spul om me te werken!! Je kunt het zelfs snijden met een Stanleymes.

De afmetingen zijn; 6,5 x 28 cm (=182 vierkante cm) voor de beide hoofdskies en 6,5 x 21 (=136,5 vierkante cm) voor de voorste skie.

De basisvorm.
5297492b0979d437a.jpg

Buigen gaat heel goed door de uiteinden nat te maken en met een folieboutje onder druk de punt rond te zetten.
5297492b097a1aabc.jpg

Het resultaat.
5297492b097a4998b.jpg

Alles goed vastzetten en lijmen.
5297492b0a28d2d86.jpg

Het uiteindelijke resultaat.
5297492b0a758d739.jpg

Op afbeeldingen, ook in dit draadje, kun je wel een soort constructie vinden zoals hier gebruikt. Maar de foto is ook duidelijk genoeg.
Belangrijk is wel het balanspunt; 1/3 voor en 2/3 achter

Wordt vervolgd.

ARNOLD REMKES SCHREEF :

Basismateriaal is het 3 mm hobby-triplex van ....jawel de Gamma.(Dat zeg ik.. Gamma) Echt fijn spul om me te werken!! Je kunt het zelfs snijden met een Stanleymes.

hebben ze die in België ook ???

ARNOLD REMKES SCHREEF :

Basismateriaal is het 3 mm hobby-triplex van ....jawel de Gamma.(Dat zeg ik.. Gamma) Echt fijn spul om me te werken!! Je kunt het zelfs snijden met een Stanleymes.

hebben ze die in België ook ???
Hobby-Triplex hebben ze in belgië niet, wel gewone...

niels

Back