Winterbouwproject MBC Weert: de Impressivo van Hoellein

Hoi Frank

Dit lijkt mijn wel een geschikte motor
NTM Prop Drive 28-36 2700KV / 595W (EU warehouse)
Deze levert 600W en dat lijkt mijn wel genoeg!
Een lipo van 4S, 2200mA en prop 4,75X4,75 levert 600W
Daniel had het over 900W maar dat lijkt mijn wel eeeeeerg veel

Lijkt mij ook meer dan genoeg Richel.

De tekening van de romp klopt niet helemaal!
Maten spanden kloppen niet.

Richel

Ik ben er ook achter gekomen Richel.
Maar met een beetje 'vakmanschap' en bouwkennis kun je toch goeie spanten maken.
Althans, het is mij toch in ieder geval gelukt..

M'n rompje is inmiddels zo goed als klaar en de beide vleugelhelften ook.
Ik maak de mijne met los afneembare vleugels.
Met de gebruikte 6mm carbonliggers kun je perfect 8mm alu buis nemen als vleugelbuis (bouwmarkt). Deze hebben een binnen diameter van precies 6mm, daar schuiven de carbon liggers perfect in:
full

ja, je mag bij ons alleen electro vliegen, want brandstofmotoren maken te veel herrie.

Nico, ik snap je opmerking niet in de context van dit draadje..
De Impressivo is dan toch het ideale toestel voor op jullie veld?

Grtz Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Nico, ik snap je opmerking niet in de context van dit draadje..
De Impressivo is dan toch het ideale toestel voor op jullie veld?

Grtz Frank

Ik bedoelde het als;
Bij sommige clubs mag je alleen met electro vliegen, omdat modellen met brandstofmoteren te veel herrie maken, en electro "stil"is.
Dat gaat met de huidige electro aandrijvingen niet meer op, zie oa het filmpje.
Er zijn brandstofmodellen die beduidend stiller zijn.
Als je al met brandstof mag vliegen, dan met bijv. max 2 modellen tegelijk, maar met die "sirenes" mag je met 10 tegelijk de lucht in.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet tegen electro, wel tegen kromme regels.

En nu maar weer "on topic", met jullie mooie clubproject.
gr, Nico

@Nico
Helemaal mee eens, dit maakt meer herrie dan vijf goed gedempte viertakten. Bij ons vloog men laatst met een 5 tal Zagi's ik kon mijn 15cc viertakt niet meer horen. De brandstofvliegtuigen moeten allerlei voorzorgen nemen om onder de 79db te blijven voor viertakt voor tweetakt is dit 74db vanwege het ander tonale karakter. De elektrovliegtuigen kunnen doen wat ze willen, één Zagi zit zomaar rond de 82db. Dus helemaal mee eens kromme regels.

He Frank

Die romp is wel goed gekomen hoor!
Ik heb mijn vleugels ook demontabel gemaakt.
Dit is het resultaat tot nu toe.
full

De eerste en derde rip heb ik van gamma plaat gemaakt.

Richel

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Richel, jij bent precies net zo ver als ik.
(we lopen in de sync.. ;-) )

Ik kan niet wachten tot het voorjaar... hoewel, als ik nu naar buiten kijk...

Grtzz Frank

Hey,

Ziet er goed uit, heb er zelf ook een gehad.
Vliegt geweldig en is bloedsnel maar landen is nogal lastig. Hij blijft maar doorvliegen met hoge snelheid dat ik hem bijna niet kon landen op ons veld als er mais stond, daarom helaas weggedaan. Succes met de bouw, word gaaf met 16 van die monstertjes :)

Frank, kijken of ik jullie straks kan bijhouden met mijn nieuwe modelletje met ongeveer 150 wattjes.......

1512322_10202636477703413_745628703_n.jpg

Emanuel,

Word gooien van de impressivo dan niet gevaarlijk? Mijn pa gooide hem voor mij maar dat ging ook nog maar net goed. We hebben het toen met bungee gedaan. Een 7inch prop is redelijk fors, 5inch vonden we al link om te gooien.

Groeten,

Nick

Hi Nick,

Dan gooi je niet goed. Het is de bedoeling dat je hand doorgaat met de beweging van het gooien, en niet bovenin stopt zodat het toestel tussen je vingers door vliegt.

Eerste paar keer even een goede handschoen aan doen voor de zekerheid. Een bungy kan natuurlijk ook, maar is wat meer gedoe.

Hey Emanuel,

Ik gooi zelf niet, vind het te gevaarlijk en is al vaker fout gegaan (model gecrashed bij het opgooien) dus laat het aan mijn vader over. Die gaat ook door in de vliegbeweging met gooien maar het is toch niet zo prettig met die prop achterop. Die bungee is even iets meer werk maar werkt super, en ziet er ook gaaf uit.

Groeten,

Nick

Ik vloog vroeger met een Robbe Lanzet, met 8x6 prop of 9x4, nooit een propstrike gehad bij het (zelf) gooien.
Een clubgenoot had er zelfs een 6.5cc op, met ik denk 10x6, ging ook prima.

We hebben besloten dat iedereen zijn eigen kleur kiest. Dus vogeltjes van allerlei pluimages zullen als gekleurde confetti het Weerter luchtruim bestieren.

Vorige week heeft er al een zijn maiden gehad: Daniel had zijn rood-wit exemplaar als eerste klaar. Naar ik heb horen zeggen gaat ie als de brandweer, ik moet het nog met eigen ogen zien.
00000014.jpg

Gisteravond verscheen nummer twee van Fred met een folie jasje aan en ondergetekende is inmiddels ook al driftig aan het folien: gifgroen met uiteraard een brabantse vlag over de vleugel:
00000009.jpg

00000010.jpg

In de komende weken gaan er nog meer volgen.
Want:
Het voorjaar komt eraan
het is niet meer te stoppen
We gaan weer naar het nieuwe groen
we gaan weer naar de kn...

Grtz Frank

Laatst bewerkt:
Zo, het heeft effe geduurd. Maar het groene gifkikkertje heeft zijn eerste vluchten achter de rug. In de eerste vlucht nog wat staartlastig, maar daarna ging ie als de brandweer.
Morgen laat ik 'm weer uit boven Weert..

Back