Winterproject: 2x Electro conversie + HET RC Sniper :P

U get the picture.

Zitten op de Mustang dan volledige rol roeren. Van de romp tot de tip :?:. Als dat zo is dan is de vleugel niet schaal maar wel makkelijker te corrigeren. De prop zorgt dan voor stroming over deze rol roeren en is het wegvallen makkelijker te corrigeren. En dat had ik dus niet. Geen stroming meer over de rol roeren, stal en tollen maar over de grond.
Veel vlieg plezier met je Mustang 8) .

Groetjes Rob.

Nee, alleen aan de tip maar. Ik hou wat snelheid erin bij de landing dus het leek of hij stallde met die harde wind.

Starten gaat al perfect. Gewoon niet veel gas geven :) Kwestie van volup, rustig aan het rollen brengen, up verminderen, gas opvoeren naar 1/2 gas en snelheid opbouwen. Als je dit rustig en schaal doet kan je met up mooi de staart laten loskomen en komt hij rustig en geleidelijk op schaal los :) Dan tussen de 1 en 2 meter even blijven hangen en gear up, dan doorklimmen :) perfect.

Landen gaat nog iets minder... kwestie van op het goede moment gas dicht en rustig laten zakken met een tikkie up. Het moeilijkste is nu de staart balanceren zodat hij mooi rechtuit rolt. Je merk vanzelf als hij instabiel wordt het laatste stuk en dan is het volup trekken om de staart op de grond te krijgen voordat de neus daar is ;) Het is zo mogelijk om een perfecte landing te maken maar eenvoudig is het niet. Het is wel het leukste van dit toestel!

Het mooiste vindt ik nog steeds het huilen. Omdat hij electro is hoor je hem prachtig huilen, net als de echte :) Dat had ik niet verwacht omdat de lucht koeler dicht is. Ik denk dat het gleufje of de vorm het huilen maakt. Hoe dan ook, het klinkt super en als je aanduikt uit een figuur begint hij heerlijk harder te huilen. Bij ongeveer 1/2-2/3 gas begint hij te huilen en volgas is het prachtig. Mooi schaal vliegen wil goed en dan met dat geluid erbij... net echt. Had ik toch niet verwacht van zo'n kyosho arf kistje.

Snel een filmpje, Tadango. Ben er erg benieuwd naar hoe die kist vliegt. Zoals je schrijft is het een echte Mustang.
Mijn Mustang is te klein voor retracts, maar ik herken het met landen. Vrij snel en wil z'n neus het liefst in de grond boren. En dat is een gevecht wat je aangaat bij elke landing opnieuw.
Volgens mij is dit typisch iets voor de Mustang en warbirds in het algemeen. Je moet ze "vliegend" landen. Of anders gezegd:"Aan de grond vliegen" :lol:.

Groetjes Rob

No cam....

Wel de sniper getest :) zwaartepunt netjes op de 90mm maar moet nog een stuk naar achteren :( Ontvanger maar verplaatst ;) Ook de regelaar was echt een ramp dus die ook maar vervangen. Morgen 2e poging :)

1895.jpg

1896.jpg

1897.jpg

1898.jpg

1899.jpg

1900.jpg

1901.jpg

1902.jpg

1903.jpg

1904.jpg

1905.jpg

Foto's zeggen al wat meer 8O . Beide toestellen zien er toch beter uit in hun eigen omgeving. Op het veld in de zon 8). Ziet er mooi uit Tadango. Maar ik blijf toch nog benieuwd naar dat filmpje van de Mustang, maar nu ook die Sniper. De Sniper zal wel snel en wendbaar zijn. Terwijl de Mustang mooi strak en schaal moet worden gevlogen.

Groetjes Rob.

sniper vliegt zeker net zo strak en wendbaar ;) Niet echt filmweer :( Mustang had ook wat

Sniper gaat nu goed :) Ontvanger naar achteren en andere regelaar (60A himodel) en 6 goede starts gemaakt. Helaas valt de snelheid tegen :( Geluid is goed en hij vliegt super strak. Kan met deze wind toch netjes op 1 meter hoogte volgas windmee over het veld razen :)

wow sniper ziet er zalig uit
maar net als Rob zie ik toch ook uit naar een filmpje :lol:

grz
rodney

Back