Winterproject: 2x Electro conversie + HET RC Sniper :P

Tadango, het ziet er goed uit, zelfs voor een ARF. Alleen kleine wielen voor dat toestel, maar het kan helaas niet groter. Dat is het nadeel van ARF. Je bouwt het toestel af zie als je het koopt. Maar verder echt super. Nu nog die 4 blad prop van varioprop en dan ben je er helemaal.

Groetjes Rob

Dankje rob :) Wielen vallen erg mee hoor. Het zijn 78mm wielen wat groot genoeg moet zijn om fatsoenlijk te kunnen landen. Met deze prop lijkt het ook al leuk dus met 4 blads super!

Nu alles klaar is heb ik eens het zwaartepunt gecontroleerd.... precies goed!!!!!! maar dat zonder accu's :( Dat betekent dat de accu's dus op het zwaartepunt moeten liggen.. vreemd maar het is niet anders. Dat punt is precies waar de servo's zitten. Beetje lastig want met servo's passen die accu's niet. Servo's zijn dus losgehaald en met dubbelzijdig tape aan de onderkant van de servo plank geplakt. Dit zit genoeg vast en anders komt er nog epoxy bij ;) Er is nu een opening waardoor de accu's mooi op de servo plank gelegd kunnen worden en met een strip klitteband worden vastgeshord. Ze liggen stroef/klem in tochtband. Kapje wordt nu verstevigd en de romp is al verstevigd, wat niet echt nodig was maar wel beter is dan 1mm dunnen balsa randjes ;).

Meer foto's vanavond....

Mustang klaar :) Hij is ongeveer 2750 gram wat maar 100 gram meer is dan opgave :) Niet slecht voor electro en retracts ;)

Winterproject is uitgebreid met een 3e toestel :) Geen conversie, wel electro. Een sniper van HET RC.... Tja je moet wat als alles klaar is en de vakantie nog niet voorbij is :)

Final foto's:

1865.jpg

1866.jpg

1867.jpg

1868.jpg

1869.jpg

1870.jpg

1871.jpg

1872.jpg

Hey Tadango,

kun jij niet beter om de winter door te komen kisten gaan bouwen voor anderen die er te lui voor zijn?
Heeft straks iedereen op jullie club een nieuw of omgebouwd electro vliegtuig!

:D

Groeten Vincent

Dit is een mooie ARF Mustang met ELEKTRO aandrijving. Ziet er echt super uit. Zet alleen de servo's goed vast. Ik heb ervaring met het loskomen van dubbelzijdige tape en dat was maar bij een EasyStar. Gebroken vleugel door een boom aanvaring.
Die 20 gram extra tilt het toestel ook nog wel.
Maar verder echt perfect.

Groetjes Rob,

PS: Mustangs willen graag een vrij ver naar voren liggend zwaarte punt.

Bedankt allemaal :) Zwaartepunt heb ik aangehouden van tekening en op de kop gemeten. Hij hangt nu nog lekker met de neus naar beneden dus dat moet wel goed komen. Zwaartepunt is 12-13cm vanaf het voorste punt, achterkant wielkap. We zien wel :)

Servo's zitten goed vast. Ik krijg er nauwelijks beweging in. Ze zitten vast met tessa montage tape van 1mm dik dus dat veert iets maar na een paar dagen krijg je het er gewoon niet meer af. Ontvangers zet ik altijd zo vast en trek altijd het balsa mee los :) Je moet het echt met een mes loswrikken. Ik kan duwen wat ik wil zonder dat er iets los begint te komen ;)

Ik wil best arf's inelkaar zetten voor anderen ;) Ik had deze winter geen zin om een toestel van scratch te bouwen ivm ruimte gebrek. Volgende winter wordt dat wel gedaan! Ik bouw ook graag toestellen om naar electro maar de meesten vinden het te duur. Motor en regelaar is geen probleem maar accus, laders en laadtijd houdt nog een hoop mensen tegen. Er zijn niet veel die er maar geld in blijven steken zoals ik.

De sniper gaat vliegen op een mega 16/15/3 of 16/15/2. Ik heb nu een /3 maar die ga ik hopelijk ruilen met een /2 :) De /2 gaat op 3s 4200 TP vliegen en de /3 op 4s 4200 TP. Regelaar wordt een CC60 (als die niet stoort met sneller binnenlopers) of een tsunami 30 met enorm koelblok. Eventueel een himodel 60 mochten de andere regelaren niet voldoen. Ontvanger wordt een R148DP en servo's 2x Towerpro 9g en 1x hs81. Fan wordt de wemotec 480 fan. Die moet een leuke setup zijn voor een eerste snelle impeller jet.

Volgende week komt ook mijn Sniper binnen als het goed is, van waarschijnlijk dezelfde 'leverancier'. ;)

De setup waar ik aan dacht:

HET-RC 6409 ducted fan (De Schübeler DS30-3PH is veel te duur met €200,- 8O)
Typhoon 2W-20
Jeti Advance 70 OPTO of CC Phoenix 60 + UBEC
4s1p 3200 - 20C

Servo's en ontvangers weet ik nog niet helemaal. Misschien een Schülze Alpha 440/540 of iets dergelijks, Hitec Hs81-MG op de elevator.

misschien dat ik er ook ooit een 2w-20 in zet maar dat zien we dan wel weer. Op het hoogteroer kan ook een GWS Park HPX servo... die doen het ook leuk maar minder nauwkeurig...

Vandaag ook geprobeerd of de mustang wou taxien.... niet op ons lange natte gras :( Hij ging met vol up snel op zijn neus staan en de prop brak :( Naja, maar beter dat hij niet los kwam want anders was landen een ramp geweest ;)

Hier niet van..

Aldert, waren die inverted foto's nog wat geworden :)?

Sniper update:
Fan is met motor uitgerust en getest..... 535W piek :( Da's wel een beetje erg veel voor zo'n klein motortje.... Niet teveel gas ;) De fan is geen wemotec 480 geworden maar een imitatie schubeler Na veel pas en meet werk en iets schuren draait de fan nu mooi vrij. Wel een enorme klere herrie.... 8) De fan is gemonteerd in de romp op 2 hard balsa steuntjes. De regelaar wordt niet echt warm want die zit perfect in de koeling en de accu wordt compleet niet warm. Alleen de motor word oppassen. Goed excuus voor een 2W-20 anders ;)

Oja, er is nog een winter project ;) Dit keer geen RC maar 1:1 :) VERHUIZING! Eindelijk iets meer ruimte.... ietsje dan maar wel een tuin ;)

Dankje :) Die calmato vliegt echt super op de kop.. lekker laag rondjes tuffen :)

@Jorrit, Die fan heb ik bij Noah vandaan. Ik kon kiezen tussen deze en de wemo 480... deze maakte meer herrie zei hij dus dat was een makkelijke keus :) RBC maakt goed spul en schubeler is top dus een imitatie schubeler van RBC zal het vast ook erg leuk doen :) Ding drukt aardig.....

Sniper Update:
80% klaar :) Motor en vleugels en servo's zijn klaar. Wat nog moet:
- thrust buis maken (nog even goed materiaal voor zoeken)
- Accu (ik zit met de start haak, mag niet in de accu steken) en het zwaartepunt
- Cockpit maken incl bevestiging (piloot komt er later in, eerst kijken of dat ding echt vliegt :))

Ik snap alleen 1 ding niet... aan de onderkant steken heel irritant de stuurstangen uit wat vast kwetsbaar is. Dat ding landt met een aardige snelheid dus dat kan vast beter. Ik zit te denken aan balsa glijders met een laagje glas / triplex om de stuurstangen en servo te beschermen. Gaat wel weer ten kosten van snelheid.... ik heb ook nog van die afdek kapjes ergens. Eens zoeken.

Back