Winterproject: 2x Electro conversie + HET RC Sniper :P

HE,

heb even zitten slapen en heb deze draad gemist.
En idd ik heb in mijn calmato dezelfde setup.

Ik stap wel over naar een 15"prop, met mijn tweepoter gaat dat nog net goed, Ik zit met deze prop op 1100+ watt's.

Ik heb overigens dezelfde meetgegevens, vliegtijd, verbruik, temperatuur, prestaties etc. Geinig !!

Gewicht was ik nog vergeten te melden :) Hij is slechts 2530g geworden!!!

Waarom denk je dat ik voor deze motor ben gegaan franck ;)
14inch prop past nog, 15 haal ik niet.... 13x8 zou ook beter moeten zijn.....

Op de mustang zit de motorkap en de motor al. Onderstel is besteld. Kyosho heeft de hardlijn van de motor afgetekend en daardoor had ik binnen 30 min de motorophanging gemaakt en met motor gemonteerd, precies goed :)

Retracts liggen in ridderkerk :) Servo komt daar woensdag binnen dus eind volgende week zou ik het spul moeten hebben. Kan ik perfect aan het begin van mijn vakantie de boel bouwen ;)

Ik zal zondag of maandag foto's plaatsen van de motor bevestiging.

Leuk die grote electrokistjes! :D

Wellicht komt die Mustang ook nog wel af voordat de winter werkelijk begonnen is... ;)
Je hebt nog een week of drie!

ja want die winter wordt tegewoordig ni vet nemeer.
en ik wil ook wel ees in de sneeuw vliegen :(
vlieg nog maar 4 maan dus jah.

zou leuk zijn moest je een filmpje kunnen maken van die model.
da geeft en wa beter zicht op het vlieggedrag

grz
rodney

Filmpje weet ik niet want er filmen niet veel bij ons.. . ik kan mijn vriendin eens lief aankijken ;)

Die mustang zit ook vrij snel inelkaar. Ik ben vanaf 8 december vrij dus dan schiet het flink op ;) Alles zou dan ook binnen moeten zijn. Het plan is om hem op de kerst bruch in te vliegen.... niet letterlijk natuurlijk ;)

Motor montage op de Mustang:

1851.jpg

Het komt perfect uit :) Mooi die afgetekende hardlijn ;)
1852.jpg

Spinner (bijgeleverd) gemonteerd. Staat erg goed....
1853.jpg

go tadango , go tadango :D

ziet er weer goed uit, kan haast niet wachten voor het resultaad

grz
rodney

Ziet er GOED 8O uit die mustang van je. Wat voor retracs heb je besteld?
Want als je mechanische retracts heb dan moet je opassen voor knikken in de aansturing naar de retrac. Is dit niet goed dan blijft de poot hangen tijdens het uitklappen. Een paar keer gezien bij Jan Hermkes zijn F4-U Corsair. Prop afgebroken en geen prettige landing.
En je kunt nu ook met z'n zware brushless een 4 blad monteren met minder spoed maar veel trekkracht :idea: . Mooi schaal. :P

Groetjes Rob.

Dankje :)

Ik heb de Robart 609 besteld. Die bevallen iedereen goed en hebben een goede naam... De aansturing wordt met carbon stangen gemaakt zodat er geen knik kan ontstaan ;)

4blads komt ook maar 1 probleem..... de vario props hebben een hub met 8mm gat :( Ik heb een 10mm motor as..... ook zijn 4blads spinners lastig te vinden.

Hey Herman,

Het probleem met de as of de hub maten zijn op te lossen door de as af te draaien en te voorzien van nieuw schroefdraad.

Moet opzich geen probleem zijn.

Groeten Vincent

Opboren is de kans dat dit schuin gaat zeer aanzienlijk. Vooral met een aluminium hub. Goede boorkolom kan het wel, maar dan met een 4 blad prop is het toch lastiger balanceren.
Toch eens bij vario props gaan aankaarten. Vooral als er steeds meer elektro wordt gevlogen met grotere kisten.

Succes met bouwen,
Groetjes Rob

Ik ken een draaier die de meenemer perfect zuiver op 8mm zou kunnen afdraaien :) Ik vindt het alleen zonde :( Toch eens met de mensen van varioprop gaan praten ;)

Perfect zuiver afdraaien is geen enkel probleem...
Dat kan bijna elke persoon met een beetje draaibank knowhow!:D including me.

Nu nog de mogelijkheid om het ergens te laten doen.

Om varioprop over te halen of om hun producten ook naar 8 mm te maken vergt meer energie.
;)

Groeten Vincent

Die persoon die ik ken heeft een super draaibank met digitale uitlezing ;)

Ik heb varioprop ook gemaild met de vraag of er ook 10mm hubs kunnen worden gemaakt.....

Varioprop gaat volgens jaar andere/nieuwe hubs maken en ook in 10mm uitvoering :) Dan wacht ik daar nog even op.

Mustang vordert al heel erg aardig. Vleugel incl. retracts is klaar en de romp ook grotendeels. Wat nog rest:
- Lucht koeler monteren (nog geen idee hoe)
- Details zoals cockpit spuiten, uitlaat dummy, antenne enz...
- Regelaar ergens plaatsen
- Accu opening maken (kan pas als hij verder 100% klaar is ivm zwaartepunt edg)

Als alles goed werkt worden de wiel kappen vastgelijmd, die zitten nu met plakband vast anders kan ik niet meer bij de aansturing :(

Foto's tot nu toe:
1854.jpg

1855.jpg

1856.jpg

1857.jpg

1858.jpg

1859.jpg

1860.jpg

1861.jpg

1862.jpg

1863.jpg

1864.jpg

Filmpjes volgen zeker :) Morgen zal ik de retract filmen :) Zondag misschien de vlucht maar dan moet het wel droog blijven want ik gooi hem niet in de modderpoel wat ooit ons veld was..... De calmato mag zondag zoiezo wel buiten spelen in de modder ;)

Oja, het buisje / gat onder de retract in de vleugel is om de pooten los te kunnen draaien. Normaal moet de hele retract uit de vleugel en dat is enorm irritant :)

Back