Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Niet te fanatiek worden, Hans!Vandaag heerlijk gevolgen met mijn Slite V2 ondanks de wind 5 tot 6 meter per seconde en met 100 gram ballast in de romp.
Ben alweer aan het oefen voor de Res wedstrijd.
Gr Hans
Ik heb geen problemen. Welke browser gebruik je? Heb je het ook op je telefoon/PC?Ik kan de foto's en video's op f3res.nl niet zien(er laadt niks, geen pagina). Ligt het aan mijn tablet of browser?
Ik heb geen problemen. Welke browser gebruik je? Heb je het ook op je telefoon/PC?
Ik ken dit model niet, maar de starthaak 10 mm achter het zwaartepunt lijkt mij niet goed, ik vraag mij dan ook af of het zwaartepunt überhaupt goed is. Te testen door het model op hoogte aan te duiken, als de kist blijft duiken dan lood erbij en gaat de kist direct weer omhoog dan lood eraf, beet je tussenweg vinden. Er van uitgaande dat het instelhoek verschil tussen de vleugel en het stabilo in orde is.
Het is ook van belang om bovenin snelheid te houden, een te achterlijke starthaak helpt dan niet.
Inderdaad ik heb het nooit anders geweten dan dat de haak voor het zwaartepunt zat of in extreem geval juist eronder. Het is zo dat ik tijdens de proef vluchten de haak steeds achteruit ben beginnen plaatsen. Evenzo met de instelhoek. Ben begonnen op 1,2° en zo geëvolueerd tot 2,2. Het klinkt allemaal ongeloofwaardig maar toch is het zo. Mede clubleden (Ressers) trekken er ook grote ogen bij.Je starthaak moet voor je CG zitten. Vaak een paar mm. Begin is op 5mm en vanuit daar verder fine tunen.
Succes.
n.b. een instelhoek van 2.2 lijkt mij iets aan de ruime kant. Die zou ik verkleinen.
Rek is nu 1 jaar oud (Hollein of zeller). Is bijna wekelijks in gebruik. Mijn ander toestel “gedraagt” zich trouwens normaal aan de rek.Wanneer de trekspanning verdwijnt is de rek uit je elastiek. Is je elastiek te stug?
Bij een goede elastiek zie je de rek meegaan met je kist en blijft de elastiek en lijn op spanning.
Dat lijkt wel veel inderdaad.Evenzo met de instelhoek. Ben begonnen op 1,2° en zo geëvolueerd tot 2,2