wireless trainer system

Discussie in 'Model elektronica' gestart door jitze, 17 feb 2010.

  1. Dakota

    Dakota

    Lid geworden:
    26 mei 2005
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Woerden
    Heren bedankt voor de info. Jan ja die wil ik wel een keer zien op de club.

    Gr. Yuri
     
  2. olivier

    olivier

    Lid geworden:
    26 okt 2002
    Berichten:
    372
    Locatie:
    Antwerp-Brussel-Charleroi
    Hallo allen,

    Ikzelf gebruik het draadloos systeem van Multiplex met volle tevredenheid. Probleem : dit systeem werkt uitsluitend met 2.4Ghz van Multiplex. Net zoals het draadloos systeem van Futaba is dit merkgebonden.

    Voor vééééééél goedkoper heb je nu een NIET-merkgebonden systeem bij Hobbyking :
    HobbyKing R/C Hobby Store : Wireless Buddy Box System 8CH (Dual RX Controller)

    Bestaat voor 4 en voor 7 kanalen. Nadeel : 2 ontvangers in model te plaatsen EN zelf 8 of meer kabels te voorzien van servo-connectors aan BEIDE eindes.
    Kostprijs incl portkosten : +/- 20 Euro.
    GROOOOOT VOORDEEL : MERKONGEBONDEN !!!! Elk merk van zender kan hiervoor gebruikt worden, ongeacht de kanaalvolgorde of impuls e.d.d.

    Heb er in stock maar nog geen kabeltjes gemaakt.

    Is eigenlijk ideaal voor in een club.

    Olivier
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
  3. Robwinger

    Robwinger

    Lid geworden:
    20 feb 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Dendermonde (Belgie)
    Draadloos systeem van Multyplex

    :help: Kan iemand me helpen!!! Heb ook zo een draadloos systeem van Multyplex, heb mijn zender gebonden maar daar blijft het bij, mijn andere zender kan ik niet activeren en is ook een cockpit!! Ik vraag me af of je zo geen 2 stiks nodig hebt!?

    Groetjes Robert
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2012
  4. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Hott

    Bij Graupner kan je tussen de Hott-zenders volledig draadloos en zonder bijkomende modules gebruik maken van leerling-leraar.....

    Wim
     
  5. Robwinger

    Robwinger

    Lid geworden:
    20 feb 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Dendermonde (Belgie)
    Beste,

    Kan je me soms zeggen hoe ik dit moet afstellen? Want blijkbaar is het niet enkel een link maken tussen beide!!

    Mvg Robby
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    De Jeti DC-16 heeft een draadloos leraar-leerling systeem standaard aan boord. Dit is mogelijk omdat de DC-16 standaard is uitgerust met twee gescheiden zend/ontvang modules. Eèn daarvan kan worden gebruikt voor de verbinding tussen de leraar- en de leerlingzender.
     
  7. trx12k5

    trx12k5

    Lid geworden:
    2 nov 2010
    Berichten:
    2
    Locatie:
    idbv Antwerpen, Belgie
    Dat klopt maar

    1. Ze hebben dan zo'n rare manier van werken waar het model gebonden moet zijn aan de leerling zender ! Dat is echt niet logisch... Ook moet het model volledig geprogrammeerd zijn in de leerling zender.
    2. Je hebt dan geen telemetrie. Dat is gewoon lu***g.

    Ik gebruik een MX-20 en een MX-16 (leerling) gewoon via de goeie ouwe mono 3,5mm jack kabel. Werkt perfect. Heb telemetrie. En het model in de leerling zender is een simpel trainer model, nul instellingen.

    R.
     
  8. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    waarom niet logisch. de leerling komt met zijn kist en zender naar het veld. alles staat in zijn "leerling"zender. leraar koppelt zijn zender aan de leerling zender en vliegen... lijkt mij juist wel logisch..
     
  9. trx12k5

    trx12k5

    Lid geworden:
    2 nov 2010
    Berichten:
    2
    Locatie:
    idbv Antwerpen, Belgie
    Als er iets mis gaat met de link dan heeft de leerling de master zender vast aangezien het model gelinkt is met de leerling zender. Dat is gewoon niet goed.

    Bij alle andere systemen hangt het model bij een onderbreking van de verbinding nog altijd netjes vast aan de leraarzender.

    R.
     
  10. Robwinger

    Robwinger

    Lid geworden:
    20 feb 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Dendermonde (Belgie)
    Beste, ik heb dit al jaren van multiplex en het werkt niet!! Mijn zenders zijn gebonden! Welke instellingen moet ik nog doen om dit te doen werken!! Groetjes Roby


    Beste, ik heb dit al jaren van multiplex en het werkt niet!! Mijn zenders zijn gebonden! Welke instellingen moet ik nog doen om dit te doen werken!! Groetjes Roby
     
  11. Robwinger

    Robwinger

    Lid geworden:
    20 feb 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Dendermonde (Belgie)
    M-Link


    Beste, ik heb dit al jaren van multiplex en het werkt niet!! Mijn zenders zijn gebonden! Welke instellingen moet ik nog doen om dit te doen werken!! Groetjes Roby
     
  12. the-crasher

    the-crasher

    Lid geworden:
    2 jun 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    breda
    heb veel intressen in die frisky buddy om zelf toe te passen op een fc9 futaba naar een 6ex futaba kan iemand uitleggen hoe ik ik de pin bezetting is in die futaba stekker ?
    en hoe ik bijde zenders in moet stellen
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Kijk hier eens, leraar-leerling compatibiliteitsproblemen tussen verschillende merken van RC-zenders
    users.belgacom.net/TX2TX
     
  14. JanD

    JanD

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Woerden
    Voor het instellen kan je het beste de manual erop na slaan, zie hier voor de 6ex en hier is mogelijk ook een handleiding voor de fc9 te vinden.
    Zie hier voor de trainer connector aansluitingen.
     
  15. eric van druten

    eric van druten

    Lid geworden:
    2 jun 2016
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Vlijmen
    hallo daar even een reactie ,ik heb een spectrum zender een dx6 en heb wireless gevlogen en het ging heel goed ,ik ben leerling en heb als eerste vliegtuig een simpele delta ray
     
  16. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.417
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik heb zojuist een stekkertje bij de chinees besteld: https://hobbyking.com/nl_nl/futaba-6pin-trainer-port-plug-to-jr-male-servo-plug-1pcs-bag.html
    Kun je deze truc op alle FrSky Fasst ontvangers uitvoeren of is alleen de TFR4 hiervoor geschikt?
     
  17. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.311
    Locatie:
    REO
    Elke ontvanger die cppm uit kan sturen. Dat signaal moet dan via de trainerpoort de leraar zender in.
    Werkt super.

    Eri,
     
    jve vindt dit leuk.
  18. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.417
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Welke ontvanger gebruik jij hiervoor Erik?
    Groeten,
    Willem
     
  19. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.417
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Dubbel
     
  20. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.417
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Het is gelukt, ik heb 2 Futaba 14SG's gekoppeld en kan nu wireless lessen.
    Een TFR4 en een kabeltje (Hier te bestellen: https://hobbyking.com/nl_nl/futaba-6pin-trainer-port-plug-to-jr-male-servo-plug-1pcs-bag.html) zorgen dat dit werkt.
    Een jumper, die meegeleverd wordt bij de ontvanger komt op de signaal pins van kanaal 3 en 4. Kanaal 1 wordt dan het CPPM kanaal en kanaal 2 is te gebruiken voor RSSI.

    Deze plug je in de leraarzender, je bind de leerlingzender met de TFR4.
    Daarna ga je in de leraarzender de "Trainer" configureren op het model waarmee je gaat vliegen. In de leerlingzender zet ik een multikanaal op met een motor of glider programma met de naam "Les". Het lessen kan beginnen.


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2019

Deel Deze Pagina