Donderdag, 2e wedstrijd dag.
Vanochtend was het weer compleet omgeslagen. 07:15 aan het ontbijt, windstil, zonnetje!!. Al meteen de accu,s in de heaterbox, het blijkt dat het lang duurt voordat ze stabiel op temperatuur zijn. F3E begint elke ochtend 09:00. F3D brandstof klasse daarna, omdat ze pas na 09:00 een motor mogen starten om af te stellen, proefdraaien.
Ik was nu in de eerste vlucht!
Deze ging heerlijk, maar ik had een score van 72 sec, en moest 11 ronden vliegen/ beetje zweven. De tijdwaarnemers hadden halverwege modellen verwisseld.
Hele hectiek na de landing, we misten de kar terug, kon ik wat foto,s maken op de baan.
Showen van model Australië.
Showen van model Carsten, door caller Basti, Duitse team.
Bij een timing fout krijg je een re-flight, maar dat was wel jammer want gezien mijn motorloop van zo,n 61 sec was het waarschijnlijk een 59 sec geweest...
Reflight plan: na F3D 2e ronde, ai dan staat er al weer forse wind! We kunnen dat gelukkig laten vervroegen naar na de 1e ronde F3D, ca 11 uur.
Toen was het nog steeds redelijk mooi weer.
Ik maakte een hele nette vlucht, met 59.15s de beste van de hele dag!. Mijn vertrouwen was weer terug.
Veel deelnemers hadden moeite om snelheid te maken in deze omstandigheden. De tijden waren erg hoog vgl met andere wedstrijden met zomerweer.
Daarna kon F3E nog 2 ronden vliegen, met steeds meer wind.
2e vlucht was ook prima, wat hardere wind, naar recht over de baan.
Daarna kregen we weer een bui waarna de wind flink aan trok en draaide naar noord. Haaks op de baan en over de rij bomen naast het veld. Weer de lastige condities van de dag ervoor.
Mijn oranje kist ging er echter fijn doorheen en van de voorgaande vluchten kon ik leren hoe op circuit te blijven. En hoog vliegen boven de turbulentie..
Een 4e vlucht zat er net niet meer in deze dag.
Tja en dan de tijden. Dat is een enorme puinhoop want er blijkt een fout in het computersysteem te zitten. We starten met 1 seconde tussentijd voor de 3 piloten, maar de klok start voor alle 3 op het zelfde moment.
De rode baan links klopt, de gele baan in het midden heeft 1 sec te veel, en de groene baan rechts heeft 2 sec te veel.
Dat wordt hopelijk vanavond gecorrigeerd op het scorebord. Maar nu ziet het er zo uit.
F3D tijden
F3E tijden.
Op de website kun je ook een rangschikking en individueel en ploegen klassement vinden, maar niet deze laatste status dacht ik.
In F3E staan we er als Nederland goed voor en ik in het bijzonder.
Nog leuk zitten kletsen met Bruce deChastel.
Die maakt/verkoopt veel race spullen, en weer een bijzondere andere prop..
Deze heeft een fraai gestroomlijnd scharnierpunt..