Gerben
Forum veteraan
Binnenkort gaat het gebeuren, het WK F5B in Turnau Oostenrijk.
Na de leuke ervaringen van de vorige keer in Buzau, gaan we dit keer met een volledig team die kant op: Rick Ruijsink als teammanager en Joris, Pieter en ikzelf als piloot.
Natuurlijk komen onze Belgische vrienden ook, Luc, Hugues en Willy zullen proberen hun mooie 3e plaats in de teamranking te herhalen (of zelf verbeteren).
De belangrijke data zijn:
22 en 23 Augustus : de Turnau Cup - een open voor-wedstrijd
24 Augustus: Model processing & registratie
25 t/m 28 Augustus : WK
29 Augustus: reserve dag en prijsuitreiking/banquet
Per dag worden twee ronden gevlogen. Na de eerste dag is de startvolgorde de omgekeerde uitslaglijst. Doe je het de eerste dag slecht, moet je de volgende dagen steeds vooraan starten, wat niet echt lekker is. Dan is het nog nat en vochtig dus langzaam en weinig thermiek. Omdat er pas na de 5e ronde een schrap wordt toegepast telt een mindere vlucht ook lang door.
Totaal is er in 8 ronden maar 1 schrap, je mag dus eigenlijk nooit 'limiten' en te vroeg landen, omdat een minder goede rakkenvlucht dan blijft tellen. Dat maakt het best wel spannend... motto is dus op safe vliegen, maar ook weer niet te safe waardoor je weinig rakken vliegt.
Qua training hebben Pieter en ik vooral veel wedstrijden gevlogen, alleen al de afgelopen 1 1/2 maand hadden we ieder weekeind wel een wedstrijd; Eurotours in Duitsland (2x) en Engeland en 2 wedstrijden in Belgie. Volgende week maandag vertrekken we richting Oostenrijk, zodat we nog 3 dagen op locatie kunnen trainen. Joris en Rick komen eind volgende week en dan zijn we compleet.
Tot een week of 4 terug lag ik redelijk op schema in de voorbereidingen. Avionik B12 gebouwd, FAI certificaten e.d. geregeld via de KNVVL, hotel geboekt, vrij veel gevlogen en getraind en teamkleding geregeld met dank aan http://www.borduurcentrumhoekschewaard.nl/ .
Helaas heb ik de nieuwe Avionik B12 gecrasht bij de Eurotour in Duitsland, wat de planning wat doorelkaar gooide. Ik baalde er ontzettend van en kon me niet meer motiveren om nog iets te doen. Gelukkig is dat wat weggetrokken en zijn de WK modellen nu in ieder geval klaar, nu nog invliegen. Dat is weer erg laat natuurlijk, zo had ik dat van tevoren niet bedacht, maar het moet maar. Mochten ze niet bevallen grijp ik terug op de 'oude' B10's die ook prima gaan.
Deze week dan nog de rompheaters voor de B14's bouwen (vannacht zijn ze al gelamineerd), spulletjes bij elkaar zoeken, een reserve heaterbox afmaken en nog meer van dat soort details. Gisteravond nog een rondje hardgelopen om ook het fysieke deel scherp te krijgen, ging best lekker eigenlijk. Hopelijk vanavond dan een rondje vliegen en dan gaat het langzamerhand de goede kant op..
Er schijnt WIFI op de wedstrijdsite beschikbaar te zijn, we zullen proberen af en toe een update te plaatsen..
Groetjes,
Gerben
Na de leuke ervaringen van de vorige keer in Buzau, gaan we dit keer met een volledig team die kant op: Rick Ruijsink als teammanager en Joris, Pieter en ikzelf als piloot.
Natuurlijk komen onze Belgische vrienden ook, Luc, Hugues en Willy zullen proberen hun mooie 3e plaats in de teamranking te herhalen (of zelf verbeteren).
De belangrijke data zijn:
22 en 23 Augustus : de Turnau Cup - een open voor-wedstrijd
24 Augustus: Model processing & registratie
25 t/m 28 Augustus : WK
29 Augustus: reserve dag en prijsuitreiking/banquet
Per dag worden twee ronden gevlogen. Na de eerste dag is de startvolgorde de omgekeerde uitslaglijst. Doe je het de eerste dag slecht, moet je de volgende dagen steeds vooraan starten, wat niet echt lekker is. Dan is het nog nat en vochtig dus langzaam en weinig thermiek. Omdat er pas na de 5e ronde een schrap wordt toegepast telt een mindere vlucht ook lang door.
Totaal is er in 8 ronden maar 1 schrap, je mag dus eigenlijk nooit 'limiten' en te vroeg landen, omdat een minder goede rakkenvlucht dan blijft tellen. Dat maakt het best wel spannend... motto is dus op safe vliegen, maar ook weer niet te safe waardoor je weinig rakken vliegt.
Qua training hebben Pieter en ik vooral veel wedstrijden gevlogen, alleen al de afgelopen 1 1/2 maand hadden we ieder weekeind wel een wedstrijd; Eurotours in Duitsland (2x) en Engeland en 2 wedstrijden in Belgie. Volgende week maandag vertrekken we richting Oostenrijk, zodat we nog 3 dagen op locatie kunnen trainen. Joris en Rick komen eind volgende week en dan zijn we compleet.
Tot een week of 4 terug lag ik redelijk op schema in de voorbereidingen. Avionik B12 gebouwd, FAI certificaten e.d. geregeld via de KNVVL, hotel geboekt, vrij veel gevlogen en getraind en teamkleding geregeld met dank aan http://www.borduurcentrumhoekschewaard.nl/ .

Helaas heb ik de nieuwe Avionik B12 gecrasht bij de Eurotour in Duitsland, wat de planning wat doorelkaar gooide. Ik baalde er ontzettend van en kon me niet meer motiveren om nog iets te doen. Gelukkig is dat wat weggetrokken en zijn de WK modellen nu in ieder geval klaar, nu nog invliegen. Dat is weer erg laat natuurlijk, zo had ik dat van tevoren niet bedacht, maar het moet maar. Mochten ze niet bevallen grijp ik terug op de 'oude' B10's die ook prima gaan.
Deze week dan nog de rompheaters voor de B14's bouwen (vannacht zijn ze al gelamineerd), spulletjes bij elkaar zoeken, een reserve heaterbox afmaken en nog meer van dat soort details. Gisteravond nog een rondje hardgelopen om ook het fysieke deel scherp te krijgen, ging best lekker eigenlijk. Hopelijk vanavond dan een rondje vliegen en dan gaat het langzamerhand de goede kant op..
Er schijnt WIFI op de wedstrijdsite beschikbaar te zijn, we zullen proberen af en toe een update te plaatsen..
Groetjes,
Gerben
Laatst bewerkt: