Gerben
Forum veteraan
Zo, weer een lekker dagje erop zitten. En erg nuttig ook.
We hadden met twee statieven de rakken uitgezet. Jos was zo vriendelijk steeds het B-rak te bemannen, zodat we erg effectief konden trainen. En als Alan vloog dan zat of Jos, of Pieter of ikzelf op het B-rak en zo verdeelden we het wat.
Alan heeft iets van 9 vluchten gedaan, ik 8 en Pieter 3. Bij Pieter hebben we een flinke stap vooruitgemaakt met de ramping (hoe het vermogen inkomt als je gas geeft), waardoor zijn aandrijving nu 'als vergif' loopt, wat een gang zit erin!
Zelf heb ik een prop getest en wat fijnafstellingen aan de modellen gedaan. Hoewel de B14 steeds iets beter vliegt, bevalt de B10 me voorlopig nog steeds het best. Morgen twee nieuwe accu's invliegen, zodat ik verse lipo's voor het Wk zelf klaar heb. En op de B14 nog een prop testen (iets meer spoed), eens kijken wat dat brengt.
Hier op hoogte heb ik wat meer looptijd als gewend, eigenlijk iets teveel..
Vanavond gegeten in Hotel Karlon, waar de USA, Australie en Japan zitten. Op zich redelijk gegeten, maar we hebben wel eens vriendelijkere bediening meegemaakt.
Morgen schijnt het in demiddag te gaan regenen, dus we hebben om 08:00 met Alan en Jos op het veld afgesproken voor de volgende trainingsvluchten. Dus nu alweer tijd om te gaan slapen, morgen meer nieuws
Groetjes,
Gerben
(zal proberen een plaatje van een romp-heater te schieten morgen)
We hadden met twee statieven de rakken uitgezet. Jos was zo vriendelijk steeds het B-rak te bemannen, zodat we erg effectief konden trainen. En als Alan vloog dan zat of Jos, of Pieter of ikzelf op het B-rak en zo verdeelden we het wat.
Alan heeft iets van 9 vluchten gedaan, ik 8 en Pieter 3. Bij Pieter hebben we een flinke stap vooruitgemaakt met de ramping (hoe het vermogen inkomt als je gas geeft), waardoor zijn aandrijving nu 'als vergif' loopt, wat een gang zit erin!
Zelf heb ik een prop getest en wat fijnafstellingen aan de modellen gedaan. Hoewel de B14 steeds iets beter vliegt, bevalt de B10 me voorlopig nog steeds het best. Morgen twee nieuwe accu's invliegen, zodat ik verse lipo's voor het Wk zelf klaar heb. En op de B14 nog een prop testen (iets meer spoed), eens kijken wat dat brengt.
Hier op hoogte heb ik wat meer looptijd als gewend, eigenlijk iets teveel..
Vanavond gegeten in Hotel Karlon, waar de USA, Australie en Japan zitten. Op zich redelijk gegeten, maar we hebben wel eens vriendelijkere bediening meegemaakt.
Morgen schijnt het in demiddag te gaan regenen, dus we hebben om 08:00 met Alan en Jos op het veld afgesproken voor de volgende trainingsvluchten. Dus nu alweer tijd om te gaan slapen, morgen meer nieuws

Groetjes,
Gerben
(zal proberen een plaatje van een romp-heater te schieten morgen)