WK Schaal 2008

Hoi allemaal, even ter info voor de scale freaks onder ons;

De komende WK schaal F4C worden gehouden in Wlocklawek, Polen van 12 t/m 19 juli, hieronder een link van de officiele site met een hoop info:

Het wordt gehouden op een klein sport vliegveldje met gras baan waar ze achter op het terein een heuse betonnen strip hebben gemaakt voor de modelvliegtuigen. Één van de hangaars word vrij gemaakt waar alle landen hun modellen kunnen stallen. In 2001 ben ik hier reeds eerder geweest, die polen kunnen wel evenementen organisere hoor! :thumbsup: Gedeeltelijk gesteund door defensie kunnen ze bijna alles voor elkaar krijgen, modelvliegen wordt daar veel serieuser genomen en is vaak ook het begin van de jonge aankomde cadet vliegers die later misschien ook in de luchtmacht terechtkomen. Hieronder het terein met de betonnen driehoek van 120 bij 95 meter:

pas.jpg

Het nederlandse team zal bestaan uit Bert van Eijk met z'n vertroude Piper, Gerard Rutten met zijn nieuwe DH Beaver en mezelf met m'n nóg ouder vertrouwde F15C.

Zoals je in zijn draad je kon lezen had Bert met man en macht gewerkt om zijn nieuwe kist op tijd af te krijgen maar dat bleek een onmogelijke opgave te zijn, inderdaad beter om het goed te doen dan snel en maar halve bak. M'n pa heefd ook met man en macht gewerkt om zijn nieuwe kist af te krijgen en heefd 24/7 door geknutseld om het daadwerkelijk af te krijgen......hij is dan ook met pensioen dus geen baas om tevreden te houden.....
Zelf doe ik ook al een paar jaartjes met m'n Eagle mee en zou graag iets nieuws mee willen nemen maar dat zit er in mijn situatie helaas nog effe niet in.

Als er eea nieuws is zullen we dat hier zetten, zal in ieder geval een hoop fotookes schieten waarvan we weer kunnen smullen:-D.

Groetjes,
Gerald

Laatst bewerkt:
Dat gaan we zeker volgens vanaf deze zijde alvast succes toegewenst.

Hey, ziet er helemaal niet slecht uit in dat filmpje, hij begint'em daar al aardig te kennen. Ik had enkel zijn eerste vlucht meegemaakt. Sprak hem zojuist nog over de telefoon en hij is nog steeds non-stop bezig af te werken.....

GroteFoto-X8G6ULUP.jpg

GroteFoto-KG8SXOBV.jpg

GroteFoto-43N4FVSR.jpg

Zelf ook aardig aan het knoeien geweest, hoop ellende, baal en gevloek.....:bad-words:

Moest nog eea opknappen aan m'n Eagle maar dat liep niet echt lekker. Een paar weken geleden tijdens trainen op Deelen had ik een behoorlijke hotstart, eerste eigenlijk in 8 jaar. Resultaat waren een aantal flinke blaren in de lak en ook een deel van de "metal" sectie achter bij de uitlaten was ook beschadigd. Erg balen want die chroom had ik niet meer en waar de blaren op de lak was is de camouflage patroon behoorlijk ge-weatherd en zie dat nu nog op een beetje dezelfde kleur terug te krijgen.....aan de slag dan maar weer. Verf plaatselijk af gepeuterd, bebobbelde chroom weg gehaald en opnieuw plamuren en schuren. Eerst maar de camo terug spuiten maar daar begon het gezeik.....de verf/harder combinatie is ook al ruim 8 jaar oud en bleek dus niet goed meer te zijn, na spuiten allemaal barsten en scheuren in de lak.....grrrrrrr!!!!! Wat nu? Deze lak is toen speciaal bij Akso-Nobel aangemaakt (via een toenmalig adresje die ik nu niet meer heb) op basis van de echte lak. De Soesterbergse F15's werden toen soms bij woensdrecht gespoten en dat kwam ook van Akso Nobel aerospace coatings. Na wat ge-experimenteer bleek gelukkig voornamelijk de harder buiten de datum te zijn. Afschuren, uithuilen en weer opnieuw....nu beter. Hetzelfde gold voor de metaal-look achter de romp. Dit is een titanium look die door veroudering van licht goud naar donker metaal kleur veranderd, ik heb daar een foto van in mijn docu wat ik na gemaakt heb. Dit heb ik gedaan met Oracover chroom en daar een laagje blanke lak (PU) overheen te spuiten met een paar druppels matt zwart en glanzend bruin, kost een beetje experimenteren voor de juiste kleur. Na een hoop gefoeter dit gelukkig ook weer normaal.....pfewww....

GroteFoto-HNK3OJUH.jpg

Je ziet er bijna niets meer van, alleen als je met je neus er bovenop kijkt kun je nog wat oneffenheden zien......niet doen dus!

Daarnaast ook die nieuwe airbrake afgemaakt en afgeweatherd. Heb er al een aantal vluchten mee gedaan, werk echt schitterend. Kan nu z'n landingen veel beter kontroleren door er een puist vermogen op te houden tijdens approach. Gas eraf en hij staat op de baan.

GroteFoto-3S4MD8AY.jpg

...en hier het inwendige structuur. Luchtcilinder is een ulta precision lange slag die ik zelf ingekort heb voor de schaal lengte. De rest zelfgemaakt, de standaard Avonds conversie paste niet omdat ik nog een hele oude kit romp had met andere spanten.

GroteFoto-OTX4JBSG.jpg

Daarnaast moest er ook nog eea gebeuren aan het onderstel wat ook behoorlijk geleden had van veelvuldig gras landingen, met name wat plastic deeltjes opnieuw gemaakt die in de loop der tijd besschadigd waren. Ook de cockpit was aan renovatie toe, enkele metertjes kwijt en wat panelen besschadigd, pilootje kan nu weer confortabel zitten.....

GroteFoto-FV3M76UB.jpg

Nu alles een beetje inpakken, veel doosjes met reserve spullen en reparatie materiaal die je hopelijk nooit hoef te gebruiken......je weet maar nooit.;)

Groetjes,
Gerald

succes

Gerald, en natuurlijk ook je pa, succes en maak er een paar mooie vluchten, houdt het heel en geniet ervan.

Ger. (p.s. netjes gefixt hoor)

Ik wens jullie veel succes in Polen!
De F-15 en de Beaver zien er in ieder geval prachtig uit, maar ik ben ook niet anders van jullie gewend.;)
Hopelijk is het daar niet van dat weer wat we hier nu hebben, brrr....

Wij (de F2-ers) gaan op stap als jullie al weer terug zijn, WK in N-Frankrijk.

Tnx allemaal, we zullen het nodig hebben......
Bruno, jullie natuurlijk ook veel succes daar in Lorraine, tegen die tijd mogen wij het idd weer lekker rustig aan doen.

Zojuist nog een paar leuke foto's van pa door gemailed gekregen. Hij is afgelopen zaterdag met m'n broer naar Gilze-Rijen gegaan alwaar de echte Beaver staat om een paar mooie foto's samen te maken. Indien mogelijk altijd een leuke bekroning op je project:zon:

Hier het resultaat:

GroteFoto-3AW36SQL.jpg

....en de trotse bouwer bij de twee kisten, rechts een van de beheerders.
GroteFoto-6PQ6P6AT.jpg

Grtz,
Gerald

Van hier ook : Heul Veul succes gewenst in Polen en we hopen dat jullie een mooi resultaat kunnen neer zetten.

Foto's mogen natuurlijk altijd ;) (daar hebben wij niets op tegen)

Ook van hier uit het hoge noorden heel veel succes toegewenst aan alle deelnemers :thumbsup:

En voor zover mogelijk gaan we het uiteraard volgen.

Gr. Teus

Beaver

Glansgraad en kleur zien er goed uit mag ik wel zeggen denk ik.
Ben ik blij mee, Gerard weet waarom ;-)

Heel veel succes in Polen en vele happy landings !!

Groeten,
Frank

Schitterend mooie toestellen hoor. Veel succes en plezier in Polen.

p.s. niet vergeten nog even de rode strepen op de prop v/d Beaver te zetten.

Tnx allemaal voor de morele ondersteuning, zal het doorgeven aan die andere twee supersterren, die zijn al vertrokken in een bussie vol méé.......vliegtuig spullen:rolleyes:.

Glansgraad en kleur zien er goed uit mag ik wel zeggen denk ik.
Ben ik blij mee, Gerard weet waarom :wink:
Hey Frank, hij is inderdaad erg in zijn nopjes na al dat gerommel....., tsja, tóch maar raad aangenomen hé ;).

p.s. niet vergeten nog even de rode strepen op de prop v/d Beaver te zetten
Zoals ik al zei....non-stop till the end...., die zitten er reeds ook al op.

Vandaag laatste puntjes op de i, alles inpak gereed maken en dan op naar Polen. Nemen weer wat oranje spullekkes mee die nu een heel ander doel hebben gekregen......

Tot later!

Grtz,
Gerald

Laatst bewerkt:
Ton,

Lijkt me heel erg leuk.
Maar eerst maar eens die eerste schaalkist af zien te bouwen en dan temmen...
Jammer dat die site met al die foto's een beetje traag is. maar wel heel leuk om te zien!

Groetjes,
Kim

Back