bbbbbrrrrrrr whouuuuaaaaa bbrrrrrrrr kouououououdbbbbrbrrrrrbrrrrrr
Het vliegt.
Nadat ik op ons veld aankwam moederziel alleen toch maar snel alles nagelopen en aangesloten. Laatste roercheck, alles draait de goede kant op. Motorcheck ook goed en de motordrager tordeerd helemaal niet meer. Met het model de startbaan op en model op de sneeuw gezet. Langzaam gas open en gelijk begint het model over de sneeuw te glijden. Steeds verder het gas open en steeds sneller glijdt het model over de sneeuw totdat het ineens in de lucht hangt, van schrik overstuur ik het model helemaal en trek direct het gas dicht om netjes weer te landen. Terug taxieën lukt niet, het model wil alleen maar links om en niet naar rechts. Dan maar het model weer ophalen.
2de poging, model weer netjes op de baan en langzaam gas erop, bij halfgas iets hoog en hup gelijk los. Het model reageerd erg fel op de roeren en door het vreemde aanzicht alweer verkeken op de vliegpositie, waarna een hardere landing volgde, model ligt op zijn kop in de sneeuw. Geen schade, wel een servostekker uit de ontvanger getrokken, niet gek want de ontvanger ligt los in de rompbuis. Na dit verbeterd te hebben de volgende poging. Alweer komt bij halfgas het model los en nu gaat het allemaal goed, inmiddels al gewend aan de felle reacties op de roeren. Na een beetje uittrimmen gaat het perfect. Conclusie na een vlucht van ruim 10 minuten, dit model vliegt gewoon goed. Looping heb ik wel al geprobeerd, maar daar draait het model nog uit, dit komt door de kromme roeren (te warm gefolied) Rollen heb ik nog niet geprobeerd, eerst het model nu beter leren kennen.
Nu maar weer lekker dicht bij de kachel kruipen om warm te worden.