Wonneberger Piper J-3 C65

Instrumentenbord voorlopig gemonteerd.
WhatsApp%20Image%202022-07-25%20at%2013.27.40-XL.jpg

en alu-beplating en motorkap even gemonteerd.
WhatsApp%20Image%202022-07-25%20at%2021.49.28-XL.jpg

en de motor erop. Wordt toch nog krap binnenin...
WhatsApp%20Image%202022-07-26%20at%2014.15.44-XL.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eerder het risico halveren.
Je kunt ook 2 accu's erop aansluiten.
Dubbele zekerheid dus.
Gekoppeld aan telemetry is wel een must. Dan weet je of er ook daadwerkelijk iets kapot is.

Ik heb juist zo de meeste kisten kapot zien gaan.
Meer elektronica is meer kans op problemen
 
Ik heb juist zo de meeste kisten kapot zien gaan.
Meer elektronica is meer kans op problemen

Dat is een vreemd statement, als je een Powerbox of Jeti controller hebt die zelf wisselt van signaal als er een ontvanger uitvalt, of een accu, heb je juist redundantie en meer zekerheid. Wellicht klopt je stelling als je zelf gaat knutselen, maar dit levert juist minder risico en meer zekerheid op. Ik denk niet dat het juist is om te zeggen dat je “juist zo de _meeste_ kisten kapot hebt zien gaan”..
 
De struts:
WhatsApp%20Image%202022-08-04%20at%2013.12.41-XL.jpg

WhatsApp%20Image%202022-08-05%20at%2014.14.23-XL.jpg

Kant romp: M4 draadstang ingelijmd, geborgd met stalen spijker. Kant vleugel: 6mm carbon buisje ingelijmd, 2 gaatjes 3mm op 5cm van einde, en met rooving en epoxy ingedekt.
WhatsApp%20Image%202022-08-05%20at%2014.15.29-XL.jpg
 
Laatst bewerkt:
J-3 had die specifieke luchthappers om de achterste cilinders voldoende koeling te geven. In mijn geval niet schaal, want maar 2 cilinders.
 
Back
Top