Woonkamerheli voor beginner.

hey john,
ik heb wel interesse in de walkera.
wil hem ook wel los kopen zonder zender, alleen als je geintereseerd bent in die cb100 , die kun je dan goedkoop BNF kopen.
grtz Danyel
06-14191618

Geloof me, zoon 107 krijg je nog niet op de grond normaal geland..... dan gaat een viltje echt niet lukken:rolleyes:

Het gemis aan aileron maakt het lastiger, als je er zijdelings naast zit, maar dan draai je de neus, tikje vooruit, en je bent er ook. Wil je echt op een helipad landen, met de skids op de "H" dan wordt het lastiger, dan zul je een rondje moeten vliegen voor een nieuwe "approach". De S107, als je een originele hebt tenminste, en geen kloon, is super stabiel. Er zijn volgens mij genoeg filmpjes op Youtube die bewijzen dat landen op een bierviltje prima te doen is. Hij is vlak bij de grond rustiger dan menig 4 kanaals coax of FP, vooral vanwege de zware flybar en het relatief hoge gewicht van rond de 36 gram. Een Solo Pro weegt bijna 10 gram minder bijvoorbeeld, en dat verschil merk je in grondeffect.

Mijn tip voor een beginners heli: de F27
4 kanaals, radiografisch(beter als ir) en zeker stabiel genoeg om op een viltje te landen.
Mooie zender met lcd display en alle trim mogelijkheden.
Staat standaard wel op mode 4 maar is binnen 5 sec in het eenvoudige menu op de zender op mode 2 te zetten.
Was mijn 2 heli en heb er nu 3 van.
Mijn eerste was een 3 kanaals, mijn mening: nooit doen, meteen naar 4 gaan!
Grtz Danyel

Danyel heeft een andere gekocht, de mijne is dus nog te koop. Zelf ben ik er wel zo'n beetje uit. Koop een nieuwe Syma 107s of misschien een Solo Pro/ Bravo SX als ik de mijne goed verkoop of een leuk gebruikte kan vinden. Als iemand wil ruilen hoor ik het ook graag.

Dank voor alle info allemaal!! Ik volg nu de Syma 107s, Solo Pro en Bravo SX draadjes maar bij goede tips graag ook nog hier reageren. Ik koop pas als de mijne verkocht is dus misschien heeft een van de drie suggesties al een opvolger!

John

Danyel heeft een andere gekocht, de mijne is dus nog te koop. Zelf ben ik er wel zo'n beetje uit. Koop een nieuwe Syma 107s of misschien een Solo Pro/ Bravo SX als ik de mijne goed verkoop of een leuk gebruikte kan vinden. Als iemand wil ruilen hoor ik het ook graag.

Dank voor alle info allemaal!! Ik volg nu de Syma 107s, Solo Pro en Bravo SX draadjes maar bij goede tips graag ook nog hier reageren. Ik koop pas als de mijne verkocht is dus misschien heeft een van de drie suggesties al een opvolger!

John, ik weet niet waar je woont, maar ik heb alledrie en je mag bij uit proberen als je wilt , mogelijk he ik ook interesse in je Walkera.
Ik woon in Putte Noord Brabant

Putte daar bij Antwerpen ongeveer? Dat is bijna twee uur rijden voor me. Maar super dat het zou kunnen! Helaas is de brandstof heen en weer bijna net zoveel als een heli zelf.... ;-) Ondertussen wel de Walkera en Jamara verkocht dus nu op zoek naar de mooiste prijsjes (in Nederland, heb geen zin in douane en gok dat het niet aankomt) voor de Solo of Solo Pro. De Syma heb ik gezien voor ongeveer € 25,- maar 2.4Ghz en 4ch heeft wel een kleine voorkeur. Lukt het een coax, 2.4 Ghz en 4ch te vinden voor rond de € 50,- (waarvan wel onderdelen te krijgen zijn)? Of wordt het dan automatisch een gebruikte Solo Pro (in de hoop dat een beginner daar echt mee kan leren vliegen en deze niet ook een jaar in de kast komt te liggen)?

John

Laatst bewerkt:
Hallo John, Persoonlijk ben ik net een maand geleden gestart met deze hobby. Ik heb gekozen voor een coax IR 3CH. Dat was eerst een SYMA S107 clone van de Bazar in Beverwijk. Na wat Googlen ontdenkt dat dit dus een replica van de S107G is. Toen ik dat wist en zo veel lovende woorden op Internet las over de 107 heb de originele gekocht. Die vliegt echt super. IR in de woonkamer is geen enkel probleem. De muren reflecteren voldoende om zonder richten in de hele kamer bereik te hebben. Hij is niet stuk te krijgen en binnen een kortste keren doet hij wat je wilt. Wereldwijd wordt hij heel veel gevlogen en worden er op verschillende forums ervaringen uitgewisseld. Een echte aanrader!
Inmiddels heb er al een heel stel voor collega's, vrienden en familie gekocht. Ik koop ze nu per tien :-) Mocht je interesse hebben stuur me even een priveberichtje.
Gr, Jaap

Back