Wordt er nog gevlogen in Den Haag?

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door marfdaman, 19 sep 2009.

  1. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Het veld waar ik vlieg ligt naast 'B' (rode cirkel).
    Waarmee vlieg je behalve de SwiftII?

    @Marfdaman: Altijd goed, tijd zat(tijd wel ;-))..
    [​IMG]
     
  2. wbplomp

    wbplomp

    Lid geworden:
    3 feb 2007
    Berichten:
    124
    Locatie:
    The Netherlands
    Ik woon in het Wateringse Veld (Den Haag), dus dat is niet veer van jullie vandaan. Ik ben (bestuurs)lid van Heli Club Westland in Hoek van Holland. En ik ben lid van de Hoofddorpse Luchtvaar Club in Hoofddorp. Maar we vliegen zo nu en dan ook in Madestein.

    Alleen heb ik toch zeker de laatste 4 maanden niet gevlogen en het weer is ook niet bepaald lekker op het moment. Ik begin nu wel weer de helikriebels te krijgen, dus ik ben alvast wat twee heli's aan het voorbereiden.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  3. marfdaman

    marfdaman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Den Haag
    Toch nog een hoop leuke reacties gehad...nu inderdaad nog even wachten tot het kwik overtuigend boven de vijf graden uitkomt (en mijn tentamens voorbij zijn :rolleyes:) en dan zal ik zeker weer contact opnemen om te kijken hoeveel zin er is om te vliegen.

    Dank aan allen,

    Marvin
     
  4. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Lol, zin is er altijd! Of ik nou zin in zin heb of niet. Het is een 'habit' :hammer:
    Overtuigend boven de 5 graden kan nog wel eens een maand duren. Ik neem ondertussen de honneurs wel waar ;).
    Succes met je tentamens!
     
  5. rotormania

    rotormania

    Lid geworden:
    18 jun 2008
    Berichten:
    257
    Locatie:
    roterdam
    lijkt me leuk jongens
    zal dit in de gaten houden ik ben zelf een (anfanger)
    heb twee helis trex 500 en de protos v2 2010
    als zender de futaba t10cg 2,4ghz
    kan nog wel hulp gebruiken bij de basis afstellingen
    dus er is er weer een bij
    Thermos kan koffie maakt veel goed
    gr martin
     
  6. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi Martin,
    Kom je vandaan dan :confused:
     
  7. marfdaman

    marfdaman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Den Haag
    He Helihabbit, bedankt. Een dag als vandaag is eigenlijk het soort dag dat ik bedoel wat betreft de combinatie van temperatuur en wind, die zullen toch nog wel een paar keer voorkomen voor er een maand voorbij is mag ik hopen...
    Goeie vraag inderdaad, waar kom je vandaan Martin? Lijkt me leuk om te helpen met de heli's!
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  8. Relisys

    Relisys

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere
    Ik kom zelf ook uit Rijswijk. Zit daarnaast wel veel in Almere, bij m'n vriendin, maar heli staat op dit moment in Rijswijk.

    Het veld dat Helihabit aangeeft is voor mij op de fiets ook nog geen 5 minuten denk. Mijn heli ligt momenteel nog uit elkaar. Heb de KDS450S wat te hard laten landen (ben ook pas beginner) en ben nu bezig met het opbouwen van een HK450 (is tenminste volledig compatible met TREX). Lijkt mij iig wel leuk om een keer te komen kijken om ervaring op te doen als jullie gaan vliegen, dus ga dit topic zeker in de gaten houden!
     
  9. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    laat ik me hier ook maar even melden dan.
    Ik kom uit Leidschendam en fladderde wat met een walkera hm04.
    Op dit moment kan ik er niet meer mee vliegen, er moet nodig nieuwe apparatuur in (ben nog aan het kijken wat), maar sta nog in de kinderschoenen wat heli's betreft. (een echte beginner)

    Ik kan een beetje hooveren, maar daar is alles ook mee gezegd.

    gr,
    Richard
     
  10. marfdaman

    marfdaman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Den Haag
    He leuk jongens, het lijkt erop dat we dadelijk met een hele groep kunnen vliegen! Btw hooveren is ook vliegen naar mijn mening dus dat is geen probleem hoor.
     
  11. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    jullie kunnen al bijna een heliclub beginnen, leuk!
    Ik woon jammer genoeg niet in de buurt, anders kwam ik ook :).
     
  12. Relisys

    Relisys

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere
    Het zijn inderdaad meer piloten in de regio dan ik dacht!

    Weet alleen niet hoeveel mensen er gevorderd zijn en hoeveel er beginners zijn?
    Ik zit zelf namelijk nog echt in de hoover fase en ben nog veel aan het lezen.
     
  13. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    ik ben ook nog een echte beginner, en nog erger, tijdelijk zonder heli.

    Weet iemand of een esky gyro werkt met een robbe skysport zender?? (en een lexors mini ontvanger)
     
  14. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    He Mannen,

    Leuk zo veel mensen in de regio, wie weet kunnen we een vast veld vinden om elkaar eens in de zoveel tijd te ontmoeten. Nu nog een leuke naam ;).

    BTW Marvin je slaat de spijker precies op de kop
    Omdat ik niet zo heel veel vlieg, ben ook ik nog niet zo heel lang geleden begonnen met rustig rondvliegen.

    bij mij in het dorp wonen ook nog 2 of 3 andere helivliegers... die melden zich vanzelf

    Relisys = Rijswijk
    marfdaman = Den Haag zuid
    pinty = Leidschendam
    helihabit = Den Haag
    Ferdy = Wateringen
    Areon = Wateringen
    wbplomb = Den Haag Wateringse veld
    Rotormania = Den Haag

    vlieg op dit moment eigenlijk alleen binnen met de Piccolo FP ( die overigens in de verkoop staat) en met mijn aloude lama 4. De oude trex 450HDE staat klaar voor als het weer een beetje lekker wordt buiten.
    Bijna klaar alleen nog motor en esc kabels solderen een 200ep clone op mijn buro
     
  15. Relisys

    Relisys

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere
    Een vast veld lijkt mij idd een prima plan. Kan niet zeggen hoevaak ik in Rijswijk ben en of het met of zonder heli is, maar ik denk dat ik van alleen komen kijken hoe de anderen vliegen al een hoop kan leren!

    Ik ben daarnaast ook erg benieuwd waar de piloten in de regio hun materiaal vandaan halen? Zijn dit enkel online shops of zitten er ook een aantal winkels in de buurt?
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  16. marfdaman

    marfdaman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Den Haag
    Pinty, ik ben helaas niet bekend met die zender en ontvanger. Weet je wat voor gyro het is (heading hold of rate), of beter nog, weet je of je de gain van de gyro via de zender in moet stellen of niet? Zoniet dan zie ik geen reden waarom het niet zou werken.

    Zo das een aardig lijstje inderdaad :D
    Relisys, ik haal m'n spullen eigenlijk zonder uitzondering van internet...de enige modelbouw winkel in Den Haag waar ik van gehoord heb is de Houtloods maar die schijnen vooral treinen/auto's te doen. Ik kan je dus wel garanderen dat voor het serieuzere heli werk je daar waarschijnlijk niet hoeft te zijn.

    Oh ja, mijn vliegstijl is eigenlijk gewoon "sportvliegen", dus veel FFF, loops, flips, rolls, FBF, stall turns, inverted hovering etc.
    Mijn doel van de winter is om dingen als stall turns ook comfortabel te kunnen doen naar me toe en niet alleen van me af. Ook heb ik gemerkt dat ik bijna altijd 1 bepaalde kant op draai bij manoeuvres, daar werk ik ook aan.
    De belangrijkste nieuwe dingen die ik druk aan het oefenen ben zijn IFF, backwards aerobatics, tic tocs en funnels.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  17. Ferdy

    Ferdy

    Lid geworden:
    29 dec 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Wateringen
    pinty: zal best wel werken hoor, alle bij op 35Mhz?? Dan alleen de kristallen van gelijk kanaal en het werkt best wel. Hoeveel kanalen heeft de zender en wat voor heli wil je vliegen??

    BTW: merendeel van mijn aankopen komt uit de bekende Duitse en Nederlandse webshops en natuurlijk ook uit Hong Kong... hoewel ik toch nog regelmatig het liefst in mijn "eigen" shoppie in oud Rijswijk kom Ted's RC Shop
    altijd even lekker praten, goed advies en Ted is ook een echte modelbouwer.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  18. rotormania

    rotormania

    Lid geworden:
    18 jun 2008
    Berichten:
    257
    Locatie:
    roterdam
    martin komt uit manhatten aan de maas
    kwartiertje van den haag
    ik hoor het wel als er wat geoorganiseerd wordt
    ik heb er echt zin in

    waar haal ik de onderdelen vandaan
    in den Haag zit een goede webwinkel (vind je ook op deze site)
    dan heb je er nog een onder de rook van Den haag in Pijnacker
    voorts advertenties bekijken en heel veel van MP en de verkoop van deze site

    gr martin
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  19. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    ik heb hier alleen nog een walkera hm04 staan. Ik vlieg zelf altijd met een robbe skysport 4, dus dat zal wel 4 kanalen hebben.
    de esky is de meest simpele en goedkoopste hh gyro die ik gevonden heb (22 euro), met de gain instelbaar via de gyro. (skysport 4 is een back-to-basic 35mhz zender)
    Wat ik ermee moet doen, weet ik nog niet helemaal :) maar voor dat geld kan ik het niet laten liggen.
    Trouwens die hele heli kost maar 90 euro....
     
  20. Sandifort

    Sandifort

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Den Haag
    Hallo,
    leuk om te lezen dat er toch nog wel wat heli vliegers in de buurt wonen!

    ik kom ook uit den haag (loosduinen).
    heb vanmiddag nog even voor het eerst met mijn hk450 in de duinen bij duindorp gevlogen.
    het weer was perfect en de heli is gelukkig helemaal heel gebleven :p

    lijkt me gezellig om met anderen samen te vliegen.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2010

Deel Deze Pagina