Wordt er nog gevlogen in Den Haag?

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door marfdaman, 19 sep 2009.

  1. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    moet je even kijken naar de draairichting en de welving van de prop. De bolle kant moet naar voren (vliegrichting) wijzen.
     
  2. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Okay dank je!
     
  3. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
  4. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    @Jaquesleon, werkelijk een schitterend exemplaar. Ik heb er een paar gechecked sinds jij het er over had maar die van jou is voor zover ik kan beoordelen het meest realistisch. Lol, die kat staat ook helemaal stijf! Jammer van het kleine picaatje.

    @Areon, joh ieder z'n ding toch ;-) Die 3D foampies zijn alleen leuk als je ze een beetje heel kan houden. Het heli vliegen is daarvoor een goede leerschool. Naarmate je vorderingen met heli of foamie toenemen zal je interesse wellicht ook veranderen. Zelf heeft het me ook nooit getrokken totdat ik de swift vloog(te weinig uitdaging :oops:). Tja wat blijft er dan over als hard vliegen je ook niet kan boeien..

    [quote="Areon]"even propjes halen voor de FunFly, zit er bij terugkomst toch een zwevertje aan vast...
    [/quote]:rolling:
    Goed te weten dat ik een plaatje van je kan overnemen als dat nodig mocht zijn. :proost:Helemaal :thumbsup:. Vooral omdat ik niet snel in staat zal zijn om zelf wat plaatwerk op te halen in leidschendam(forepark).
    Tegen beter weten in ga ik er even vanuit dat het nooooit nodig zal zijn:lol:
     
  5. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Gisteren..(..eergisteren ondertussen) de ebYiXUZj0Gs[/media] v/d BladeDancer

    Ik moet snel een plek verzinnen om die spycam aan te bevestigen want zo'n ding tussen m'n lippen schiet niet op. Verklaart gelijk de hoorbare rokerslongen..;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Jacquesleon

    Jacquesleon

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Zuid Holland
    Erg gaaf. Mooi filmpje. Kan zien dat je meer ervaring hebt met vliegen dan mij. Ik blijf nog maar ff oefenen met de swift.

    Wat voor een setup gebruik je?
     
  7. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Dank je. M'n ervaring komt voort uit het heli vliegen en een beetje simmen. Dan is een vliegtuig vele malen makkelijker. Waarmee ik niet wil zeggen dat je dan ook gelijk goed vliegt. Ik maak me geen enkele illusie, ik vlieg nog als een krant, lol. Maar wel geinig en met name het verschil in crashkosten t.o.v. een heli is erg relaxed vliegen.
    M'n set up is die v/d SwiftII:
    Specificaties:
    Type: A2208/12
    KV (RPM/V): 1800
    Werk Voltage: 6-12V
    Werk Stroom: 8A-11A
    Max. Stroom: 16A (60 sec. max)
    Max. Eff.: 8-15A > 74%
    As diameter: 3.17mm
    Gewicht: 39g. (excl. mounts)
    Aangeraden model gewicht: 200-500 gram
    Prop (max.):
    2S LiPo: 8x4.5
    3S LiPo: 7x4

    Prop: GWS 0843 (eigenlijk iets te groot voor de motor, ben a/h experimenteren).
    ----------------------------------
    ESC: Himodel GX-20A
    Accu: Hyperion CX 3S/1100mAh
    Servo: 4X TP SG90

    P.s.: Vanmiddag om een uur of 4 probeer ik op het veld te zijn...
     
  8. Jacquesleon

    Jacquesleon

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Zuid Holland
    Ik heb idd ook de zelfde motor op de Swift een 2208 1800kv met een 1300 s3 lipo. Alleen zit er bij mij een 6x4 APC.
    Zie net dat je om 4 uur ging vliegen. Was zelf rond 2 uur op Madestein geweest maar stond wel veel wind.
    Misschien tot volgende keer.
     
  9. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Ja, we gaan gewoon op dinsdagmiddag vliegen, hoe leg ik dat nou aan mijn baas uit ( die op m'n werk dan :D ) ?

    Ziet er toch wel gaaf uit Helihabit. Ik heb gisteren gesimd ( Phoenix 3 beta) en ff wat prophangers uitgeprobeerd ( en ettelijke gecrashed). Ik snap nu wat meer wat je er in ziet, maar ik heb nog ff genoeg aan m'n Swift/Mini Swift.
    Ik heb dat playmobil ding ook bijna RTF, ik verknalde alleen ff het kapje gisteren, ben nu een malletje aan het maken om er een paar te kunnen maken ( van petflessen). Maar zonder vliegt het ook wel :D.

    Kans op neerslag t/m het weekend is ~85%. Dammit...:(
     
  10. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    ..nog even en je koopt er een mini blade dancer bij :D. Kijk maar uit!

    Daar heb je nog precies 3 dagen voor om dat te bedenken. Zie je dinsdag :wink:
     
  11. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    't Is mooi weer mensen. Ik ga eens even een paar accu's opladen!
     
  12. Rman

    Rman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    181
    Locatie:
    Randstad
    Hoi Mensen,

    Ik woon ook in de regio en wel in Den Haag vlakbij voorburg en Rijswijk.
    Ik ben een beginner en heb met de easystar en ook met de heli's nog niet veel ervaring opgedaan. het heeft een tijdje stil gelegen. Nu ben ik mijn easystar aan het opknappen en krijg ik ook weer zin om weer eeen zin om te vliegen. Als het ff kan kom ik een keer en neem ik mijn Easystar mee. Ik heb ook een fp en cp heli. Maar daar ben ik nog niet zo inbedreven. Ik ben voornamelijk aan het simmen (phoenix) en tail in oefeningen.

    Op welke plek wordt er gevlogen enne wanneer?? Ik ben heel benieuwd.
     
  13. Jacquesleon

    Jacquesleon

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Zuid Holland
    Areon, ben voor de oud en nieuw een paar daagjes naar Noord Holland geweest en heb daar in de duinen gevlogen. Maar met die kou moet ik zeggen dat ik er wel kouwe kladden van krijg. Daardoor ook weinig gevoel voor het vliegen.

    Rman, ook ik ben nog seeds een beginner. Daarom vlieg ik nog graag met de Swift wat erg makkelijk af gaat. Ik zag dat er morgen minder wind zou staan dus probeer morgenmiddag tussen de buien door nog even te vliegen op Vroondaal.

    Iedereen op dit forum trouwens nog de beste wensen en veel vliegplezier voor 2011.
     
  14. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Dag Rman,

    Het is een beetje stil hier, maar het is dan ook geen seizoen he?
    Ik heb afgelopen zondag even een paar accu's leeg gevlogen met de Mini Swift en de Mini Swift :) ( HK en MS Composit). Dat doe ik nu op een veldje vlak achter mijn huis. Is qua grootte met parkflyers wel te doen, er staan in ieder geval geen bomen om heen, zoals in Rijswijk. In Rijswijk heb ik niet zulke goeie ervaringen met de combi Easystar en bomen, zie elders in dit draadje. Ik werd zondag trouwens wel gek van die Politie heli die maar om mij heen bleef draaien. Uiteindelijk werd ie ergens tijdens de derde accu blijkbaar weg geroepen, tot dan toe had ik publiek. Toch wel scary zo'n ding om je heen, maar ja, hij zocht mij op en niet andersom denk ik dan maar :D.

    Locaties:
    Op een van de de eerste pagina's heeft Helihabit een plaatje van Google Maps neergezet met de locatie van het veldje in Rijswijk. Zambezi heeft ergens in dit draadje een Maps plaatje neergezet van een veldje bij jou in de buurt. Verder is er nog een locatie in Madestein waar regelmatig gevlogen wordt, staat ook ergens in dit draadje. Nu ik dit schrijf, misschien kunnen we eens een van de eerste posts editen om deze locaties te verzamelen. Lijkt me wel handig, het draadje is wel wat langer inmiddels.

    Als het niet te koud is kunnen we wel eens afspreken, ik ben blijkbaar een van de weinige "winter actieven", maar misschien kunnen we anderen dan weer enthousiasmeren :D. Het maakt mij niet zoveel uit waar we afspreken, maar tot nog toe hebben we op het veldje in Rijswijk de grootste kans op meer "zielen".

    Het lijkt bijvoorbeeld zondag a.s. wel mooi weer te worden. In de middag zou ik wel kunnen. Is dat iets? Zijn er meer gegadigden?

    Groeten,
    Arthur.
     
  15. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    @jaquesleon:
    Was je me net voor met posten :D

    Jij en iedereen natuurlijk ook de beste wensen!

    Die kahwe klahwe herken ik wel. Maar toch vind ik het wel de moeite waard, het is vaak mooi windstil om deze tijd van het het jaar.

    Vroondaal, dat is de locatie in Madestein toch?

    Ik heb inmiddels met mijn Swift II ook een paar keer gevlogen ( en al een servo gestript tijdens landen :D) . Wel indrukwekkend zo'n groot ding. Die Mini zit toch nog wat meer in mijn comfortzone moet ik zeggen, maar alles went natuurlijk.

    Ik heb via dit forum trouwens een warbird op de kop getikt, een Corsair van parkzone. Die komt morgen binnen, dus die moet gedoopt binnenkort!

    Hoi,
    Arthur.
     
  16. ZamBeZi

    ZamBeZi

    Lid geworden:
    30 aug 2005
    Berichten:
    2.006
    Locatie:
    Den Haag (lid GMVC)
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Rman

    Rman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    181
    Locatie:
    Randstad
    Jammer Arthur,

    Ik ben zelf morgen, zondag de stad uit.
    wie weet volgende ronde.....:eek:
     
  18. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    Op dit moment heb ik te weinig tijd om te vliegen. Ben net met een paar mensen druk bezig om een model-autoclub op te richten in de omgeving van Zoetermeer.

    Zondag 23 januari heb ik een indoor vliegmeeting in wassenaar.
     
  19. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Tenzij iemand zich meld voor het veldje in R'wijk rijd ik over een uurtje naar Vroondaal.

    Hoi,
    Arthur.
     
  20. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Hé Arthur, staat er niet te veel wind? Ik weet niet waarmee je wilt vliegen maar ik heb alleen de BladeDancer luchtwaardig (en moet lopen :().
     

Deel Deze Pagina