Wordt er nog gevlogen in Den Haag?

Discussie in 'meeting algemeen' gestart door marfdaman, 19 sep 2009.

  1. david881

    david881

    Lid geworden:
    23 mrt 2010
    Berichten:
    20
    Ga morgen vliegen aan het einde van de a4, dus Thv de golfbaan. Het zal wel in de ochtend worden. Zijn er nog meer mensen van plan om te gaan?
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2010
  2. david881

    david881

    Lid geworden:
    23 mrt 2010
    Berichten:
    20
    beste leden,


    ben morgen van plan om weer te gaan vliegen aan het einde van de A4 met mijn nieuwe aanwinst, de t-rex 600N pro. heb hem enkele dagen geleden gekocht, dus morgen even oefenen.

    ben van plan om er rond een uurtje of 4 te zijn.

    wellicht nog andere leden die er morgen zijn?
     
  3. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Hoe is het gegaan?
    Ik rijd twee keer per dag langs die locatie, van en naar werk. Ik zie 's ochtends vaak de bus van Quartel staan, die gebruiken het als les locatie. Soms ga ik even kijken, cross ik op de motor het veldje in.
    Ik heb er echter nog nooit gevlogen, er staat mij net iets teveel wind altijd. Dat is met een 600 natuurlijk anders :)

    Hoi,
    Arthur.
     
  4. david881

    david881

    Lid geworden:
    23 mrt 2010
    Berichten:
    20
    Ging in principe best goed. Er stond wel wat wind. Ben natuurlijke nog Een redelijke beginner en dan zoek je echt de perfecte omstandigheden. Wil het liefst windkracht 0.

    Quartelbusje staat er denk ik ook voor heli-lessen, van Rob.

    Zijn er meer mensen die er ook een nitro vliegen? Lijkt me leuk en leerzaam om die mensen ook eens daar te zien vliegen!
     
  5. Jan84

    Jan84

    Lid geworden:
    26 aug 2009
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hier nog iemand uit Zoetermeer.
    Vanmiddag eerst bij de A4 wezen kijken, maar vond de wind wat te verraderlijk.
    Daarna in Rijswijk wezen kijken en 3 lipo's leeg gevlogen.
    Best een leuk veld, alleen zijn m'n sokken nu niet helemaal droog meer:(.
     
  6. willow

    willow

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    366
    Te veel wind helaas vandaag voor de 450 :(
     
  7. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Stil draadje. Bevalt het weer jullie niet? :)
    Ik ga morgen overdag mogelijk ff vliegen in Rijswijk.

    Iemand die ook tijd heeft?
     
  8. Sandifort

    Sandifort

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    111
    Locatie:
    Den Haag
    Het weer zit de laatste tijd helaas wel een beetje tegen, heb nu wel 3 heli's vliegklaar staan, dus als er tijd en redelijk weer is.......
    morgen helaas niet, dan moeten we gewoon aan de arbeid.
     
  9. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Nope, 't Is ook weer pokkeweer. "Ze" hadden 3bft. beloofd, dit is wat meer en bepaald niet stabiel.

    'n Bouwdagje dan maar :D
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2010
  10. Jacquesleon

    Jacquesleon

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Zuid Holland
    Vandaag weer gevlogen met de Swift II.
    Twee accu's, zeker wel een uur. Was perfect weer.
    Van de zomer waren er wel meer maar sta de laatste tijd alleen maar met mijn hond op het zeer mooie veld in Madestein Den Haag.
    Zijn er nog meer Swift II vliegers in Den Haag of omstreken?
     
  11. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Sja, vandaag was het het weer wat ze gisteren hadden beloofd, zal je altijd zien. Vandaag had ik uiteraard andere verplichtingen.

    Helihabit heeft ook een Swift II. En ik had er al een hele tijd 1 liggen, een tweede handsje. Ik heb ook een mini, van Zambezi over genomen. Is ook echt heeel leuk vliegen!
    Toevallig begin van de week een nieuwe motorsteun besteld en binnen gekregen en vrijdagochtend ( 't was toch pokkenweer) heb ik een paar spuitbussen gehaald bij de Hornbach. Gisteren en vandaag wat laagjes opgebracht. Blauw met (fluorescerend) oranje, ik vind het wel wat. Ik schiet vandaag of morgen wel ff een plaatje.
    Zometeen ga ik de motor, ESC en servo's ( en stangetjes) er op zetten, dan kan ie gauw de lucht in.
    Er komen ook nog ledstrips op voor in de avonduren. Ik heb deze zomer Helihabit met de leds op zijn Swift II zien vliegen en dat was/vond ik toch wel heel speciaal.
    Ik ga meestal naar het veldje in Rijswijk, maar als jij aan geeft waar je in Madestein heen gaat (liefst in Maps) dan kom ik een keer die kant op natuurlijk.

    Hoi,
    Arthur ( nu weer aan 't bouwen ;)).
     
  12. Jacquesleon

    Jacquesleon

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Zuid Holland
    Een mini lijkt me ook erg leuk vliegen.
    De veldjes liggen aan de Westmadeweg bij de nieuwbouwwijk Vroondaal.
    Wel bij woningen dus alleen elektro vliegen.
    Op het ene veld ligt nu wat water maar op de andere is het goed vliegen. Van de week ook nog met wind 12 km/u gevlogen maar dat schiet niet erg op.
    Ga het morgenochten nog even proberen.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Ja ik heb, of beter gezegd, ik had een swiftII. Een leuk ding die sinds kort gepromoveerd is tot donor. Voor een dikke 5 tientjes een 'Blade Dancer', trouwens ook van MSComposit, gekocht en alle electronica v/d swift overgezet. De echte maiden moet nog gevlogen worden en na de testvlucht (met een crash tegen 1 van de 16 lantaarnpalen op 100 vierkante meter) is m'n enthousiasme zo mogelijk nog groter geworden!

    M'n Trex500 is ondertussen ook ready to roll dus wat mij betreft wordt er gevlogen zodra het weer het toelaat.
    Ik ben in het verleden weleens op Madestein geweest maar dat is me op dit moment, met dit veld praktisch om de hoek en met alleen de fiets als vervoermiddel, net te ver voor leuk.

    Areon, die LEDs die ik heb geplaatst zijn op zich wel duidelijk maar geen contourverlichting zoals je hebt gezien.
    Persoonlijk heb ik genoeg aan navigatieverlichting (3xLED groen op stuurboord en idem, alleen rood, op bakboord met daarbij 2 naar voren en 2 naar achteren gerichte hoge opbrengst LED's). Maar als je volledig zicht wilt zijn LED strips (veel 4 weinig bij HobbyKing) een aanrader(ff joetjoep tsjekkuh)! ;)
    Zie hier een voorbeeld: 0WzL9VcX_rA[/media] - Swift II Night Flight During Lightning Storm

    Hoe staat het trouwens met helivliegen? Is het trainingskruis er onderuit?
    Ben vooral benieuwd om je heli eens in de lucht te zien, tot nu toe ben ik iedere keer nèt te laat... of jij crasht te snel :p.
    Hopelijk treffen we elkaar weer eens met een aantal. Misschien dat Marfdaman snel reageert. Voor wat ik heb begrepen zijn z'n tentamens net afgerond en is de enige mogelijke beperking, ook voor hem, het weer!:evil:

    :bye:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    @Jacquesleon: Bedankt voor de locatie! Staan in ieder geval wat minder bomen omheen dan in Rijswijk. Mijn Easystar heeft een maandje of twee in een boom gehangen daar. Marfdaman to the rescue, hij zou het weer moeten doen :)

    @Helihabit: Ik heb ff die Blade Dancer gejoetjoebt. Leuk ding, maar als ik het zo bekijk kan je meer met een Swift? Leuk voor de verandering, dat wel.

    Die Swift met ledstrips vind ik wel stoer, bovendien vind ik het wel wat dat je dan gewoon nog door kan vliegen als de duisternis in valt. Dit filmpje 9X1RjYz0FDo[/media] - swift 2 rc wing with led diende onder meer als inspiratie.

    Ja, het trainingskruis is onder de Titan uit, maar dat komt omdat ie op de kast staat :( Ik moet nog nieuwe blades hebben, dan kan de boel opnieuw afgesteld. Ik laat me behoorlijk afleiden door de laagdrempeligheid van het vliegen met vleugeltjes moet ik eerlijk zeggen. Ik heb wel ondertussen de 250 gerepareerd en thuis laten staan, want ik ging nog wat met jou afspreken om eens indoor te komen vliegen ;)

    Later, :thumbsup:

    Hoi,
    Arthur.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Jacquesleon

    Jacquesleon

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Zuid Holland
    Helihabit, ik heb ook even gekeken op de 'Blade Dancer'. Erg mooi ding. Ik heb na mijn Easy Star en voor de Swift zelf een Diablo 3d geplakt. Daar lijkt hij wel wat op maar denk wel dat hij beter vliegt (viel soms met de diablo niet mee).

    Areon, ook mijn Easy Star heeft in de boom gehangen maar dat was echt eigen schuld (te overmoedig).

    Leds op de Swift lijkt me ook erg leuk, misschien komt dat nog.

    Zondag viel het weer in e ochtend toch weer tegen met de regen. Later in de middag nog een rondje gemaakt. Toen super windstil. Erg gaaf.
     
  16. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Areon, dat je meer kan met een swift? Nou ik mag hopen van het omgekeerde. Hopelijk kunnen vier servo's een rudder en een elevator meer dan 2 servo's en een set elevons.;) Met een swift kun je eigenlijk alleen een beetje sportvliegen en met een BDancer 3D.

    Dat ie zonder trainingskruis op de kast staat is toch een beetje vooruitgang te noemen.. :lol:
    M'n hart ligt in eerste instantie bij heli's maar ik herken ook die laagdrempeligheid. Vandaar dat ik van mezelf niet meer dan 1 (hooguit 2) foamplanken mag. En dat is puur om naast de inspannende heli vluchten lekker te ontspannen met foamplank3D.

    Ja je zou i.d.d. een keer langskomen. Ready when you are.. :cool:

    Jacquesleon, op mijn beurt even de diablo3D opgezocht en voor zover ik kan beoordelen komt het vlieggedrag overeen met die v/d BDancer. Qua uitdaging lijkt me de Swift een stap terug. Is die swift voor erbij of in plaats van?

    De afgelopen 2 mooie vliegdagen heb ik voorbij laten gaan,:-(, (m'n rug is te slecht om een fiets buitenband te kunnen vervangen). Maar gelukkig sim ik des te meer :) Ik ben zeer benieuwd, als we wat af kunnen spreken, wat voor tuig er dan allemaal wordt meegenomen, lachuh!
    Laterz.
     
  17. Jacquesleon

    Jacquesleon

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Zuid Holland
    Ja, de Swift is gewoon leuk vliegen. Ben nog maar sinds kort bezig en met de 3D al zo vaak gecrashs dat ik de neus al meerdere keren vernieuwd heb. De laatste crash was te erg en zou eigenlijk weer een nieuwe 3D moeten bouwen. Ik heb nog wel steeds de tekening. Tussendoor voor de lol ook nog een Hex op bezem van depron gebouwd maar daar nog niet mee gevlogen.
     
  18. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Lol, een pukkeldoos op een stok! Wil dat wel zien vliegen :D

    Okay, ja die toestellen zijn niet echt beginnersstuff. Ik ben benieuwd hoelang ik hem heel kan houden op een veld zonder lantaarnpalen :lol:
    Ik heb weinig ervaring met depron maar watr ik heb gezien is het niet crashvriendelijk. Helaas zijn de rudder en elevator v/d BladeDancer van depron:confused: en bij het minste scheurt de elevator in of breekt af.
    Eerder zag ik een zelfbouw wing van depron. Behalve dat het mij relatief zwaar aandeed was het al na 3 milde crashes compleet aan gort. Geef mij maar EPP met carbon rods.
     
  19. Jacquesleon

    Jacquesleon

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Zuid Holland

    Jep, met depron moet je niet te hard neerkomen. Dat is ook de reden dat ik wacht met het vliegen van de hex tot het echt windstil is.
    Aan de andere kant is het wel zo weer te repareren met hot-glu.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    @Jaquesleon: Ik hing die Easy er ook zelf in hoor, ik had 'm voor mijn zoon gekocht en papa ging 'm wel even invliegen. Dat duurde een minuut of twee, daarna heeft ie een maand of twee in de boom gehangen :hammer:

    De SWIFT II is nu RTF, ik ben met de leds bezig. Moet toch echt ff een plaatje schieten.

    Gaaf trouwens, die heks :p Die zou je van onderaf kunnen belichten, dan wordt het in het donker helemaal spooky.

    @Helihabit: 't Zal heel leuk zijn, zo'n prophanger, maar mij doet het (nog) weinig. Misschien dat ik er anders over denk als ik je er een keer mee aan de gang gezien heb.
    Aan foamplanken hier geen gebrek inmiddels, ik ben niet zo goed in het mezelf beperkingen opleggen als het om hobbys gaat.
    De Merlin heb ik dan wel in Denemarken afgeschreven deze zomer, ik heb er inmiddels een HK Mini Swift voor terug en ben nog zo'n Playmobil ding aan het bouwen. Alles mini mini, op de Easy na dan. 't Koopt ook iets te makkelijk. Ik ging afgelopen vakantie even propjes halen voor de FunFly, zit er bij terugkomst toch een zwevertje aan vast...
    Als je Depron nodig hebt: ik heb nog wel wat vierkante meters staan. Dus crash er rustig op los :D

    ff een off-topic SWIFT vraagje: omdat de prop moet duwen, moet ie er dan ook andersom op ( lettertjes naar de romp zeg maar)?
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2010

Deel Deze Pagina