Wordt er nog gevlogen in Den Haag?

I'm back :twisted:...nee heb niets ingeruild, maar nu het ZP off limits is heeft MP bij mij wel de voorkeur.
Dacht dat jij ook wel op vakantie zou zijn, maar blijkbaar heb je al die tijd aan de 500 zitten sleutelen??? ;) Geintje, is hij nu wel vliegwaardig?
Oja, er is een mini vbar onderweg...
Nee, (nog) niet op vakantie.
Ja bijna goed, ik heb al die tijd gedacht aan sleutelen aan de 500 ja :D
Na het herstellen had ik de pitch gewoon goed afgesteld. Na een jaar of vier gaat dat wel op routine. Terwijl ik zag dat de bladen toch niet spoorden merkte ik een wobbel in de rotor(kop). Lekker blind, het kon immers niet aan het afstellen liggen:rolleyes: , een nieuwe hub, blade grips en flybar cage op ib binnengesleept. Nadat ik daar een tijdje naar heb gekeken besloot ik eerst nog eenmaal kritisch naar de afstelling v/d pitch te kijken. Want om onderdelen weg te leggen zonder zeker te weten of ze echt krom zijn, levert evt. in de toekomst, uiteraard na inbouwen, alleen maar frustraties op.
Door nieuwe links met tegengesteld schroefdraad te gebruiken is de pitch nog fijner af te stellen en wat bleek.. nagenoeg goed 8O..:oops:..:banana:
Nu nog het laatste beetje wegwerken en een bracket voor de regelaar maken, maar hij is feitelijk luchtwaardig. Ik ga het vanavond afmaken. Zie je snel op het veldje ;)

@Areon: Leuk nieuw spul heb je(/jullie)! Die vlieglocaties zijn zo'n 6 km fietsen, op zich prima te doen maar, met het veld hier in het achterhoofd en het meeslepen van een 500 met koffer, voor een enkele keer.
Op die ene lokatie zie ik in de hoek een boerderij staan. Ik denk dat die boer niet staat te juichen bij een stel lui met vliegend tuig boven (of in :rolleyes:) z'n grond. Of heb je daar al toestemming voor? ;)
 
Ik kom als ik kan zeker even kijken bij julie maar deelnemen betwijfel ik nog even .... heb inmiddels wel de 450 staan en de phoenix in gebruik en damzzzzz das even andere koek! (zoals velen voorspeld hadden haha )

Dus momenteel veel coaxen voor richting gevoel, simmen voor training met cp en nog maar even dagelijks de stof van de stilstaande heli afblazen :(

Nog meer tips voor een efficiente leerweg? :D

Grtzz een jaloerse maar geduldige hagenees......grrrrr
 
And God said, Let there be light: and there was light.
And God said, Let there be wind: and there was...an Easystar :confused::confused::confused: WTF??!!:)

...dus ik haal die Easystar net op bij Marfdaman.
Ziet er niet go gek uit. Satelietje mist van de 6200, "hier en daar" wat roest, maar wel gewoon heel.
Thuisgekomen alles maar eens aangesloten. Eerste poging was "no go", wat gekraak uit de servo's ( dus op zich wel leven), maar verder niks. Dan eerst maar eens opnieuw gebonden.
Waddayaknow? Alles werkt :D:music:
Onvoorstelbaar. De neus heb ik nog, die krijg ik er echt wel weer op. Enneuh, reserve vleugels had ik nog liggen. Verder is er alleen een hapje uit de rudder, ook niet het ergste.

Nou ga ik er natuurlijk voor, die gaat gewoon de lucht weer in!:rolling:
Ik zie wel hoe lang het heel blijft!

Marf, nogmaals bedankt voor de "reddings actie"!

Hoi,
Arthur.
 
Dacht ik vanavond even te gaan vliegen. Doe ik m'n zender aan, stel model T500 in en terug in het hoofdmenu zie ik model: "Acro". WTF!?
Alle instellingen terug naar default van een vliegtuig.
Okay, als het zo moet; vervang ik gelijk de turnbuckles van servo/swash door die met tegengesteld schroefdraad. Hoef ik geen subtrim meer te gebruiken om de swash te levellen. En draai ik her en der wat rcscrewz in.

Marf: Morgen vliegûh?!
 
Heb lipo's en lader meegenomen naar m'n werk. Is de boel RTF vanavond, dus laat maar weten of jullie gaan. Heb de baas thuis al verteld dat het gaat gebeuren ;-)

Hoi,
Arthur.
 
Nog meer tips voor een efficiente leerweg? :D

Probeer in plaats van enkele lange sessies op de sim zoveel mogelijk korte (+/- 15 minuten) te houden, en zodra je tail in hoveren een beetje onder de knie hebt zou ik gelijk ook beginnen met het draaien van de staart in beide richtingen (beetje bij beetje) zodat je niet telkens hetzelfde zit te oefenen.

...dus ik haal die Easystar net op bij Marfdaman.
Ziet er niet go gek uit. Satelietje mist van de 6200, "hier en daar" wat roest, maar wel gewoon heel.
Thuisgekomen alles maar eens aangesloten. Eerste poging was "no go", wat gekraak uit de servo's ( dus op zich wel leven), maar verder niks. Dan eerst maar eens opnieuw gebonden.
Waddayaknow? Alles werkt :D:music:
...

Marf, nogmaals bedankt voor de "reddings actie"!

Haha graag gedaan, ben ontzettend blij dat het geheel toch niet afgeschreven hoeft te worden!!! Wil hem de volgende keer natuurlijk wel zien he ;)

Dacht ik vanavond even te gaan vliegen. Doe ik m'n zender aan, stel model T500 in en terug in het hoofdmenu zie ik model: "Acro". WTF!?
Alle instellingen terug naar default van een vliegtuig.
Okay, als het zo moet; vervang ik gelijk de turnbuckles van servo/swash door die met tegengesteld schroefdraad. Hoef ik geen subtrim meer te gebruiken om de swash te levellen. En draai ik her en der wat rcscrewz in.

Marf: Morgen vliegûh?!

Balen! Maar inderdaad ook een mooie gelegenheid om weer wat te upgraden, blijft altijd leuk :cool:
Afhankelijk van hoe het weer zich houdt en hoe de maiden zo meteen gaat wil ik graag komen!
 
Helihabit zei:
Hoef ik geen subtrim meer te gebruiken om de swash te levellen
^ Lol, what was I thinking :confused:

Afhankelijk van hoe het weer zich houdt en hoe de maiden zo meteen gaat wil ik graag komen!
Met het weer zit het wel goed, maareh,.. een maiden flight?! Wat, waar, wanneer?

Eerst nog even een paar noodzakelijkheden zoals naar de stad en terug fietsen, voordat ik kan komen.
Heb er zin iiiiiiiin :cool:
 
..onderweg nog wat vies weer meegepakt; miezerig en vlagerig in den haag. Hier net wat lokale druppels. Buienradar geeft aan dat er om een uur of 19:30 een gat zit..
Nog 'even' de pitch en de belt afstellen.:)

Hoe sta jij ervoor marf?
 
Iemand vanmiddag nog vliegen?

Edit: Laat maar zitten, riem is gebroken...schijnbaar zonder enige reden...
 
Laatst bewerkt:
denk niet dat ik het ga halen. Wordt vandaag de dag van lagers (vervangen). De enige twee onregelmatigheiden die ik ben tegengekomen zijn een verdwenen boutje, daar waar de tailstruts aan de bodemplaat zitten, en iets vreemds in de kop. De pitch lijkt niet af te stellen. Met een heel klein slagje aan de link zit je of gelijk boven '0' of eronder. Lijkt mij een beschadiging v/h lager(blade grip)...
Maar ik begin er zo langzamerhand moedeloos van te worden (in 4 jaar miss 100 vluchten v 5 min. en het honderdvoudige aan sleutelen. Als het niet het duizendvoudige is :mad:). Schijtdingen. Ik heb er geen lol meer in, maar ja blijft een 'habit'.. :(
 
De pitch lijkt niet af te stellen. Met een heel klein slagje aan de link zit je of gelijk boven '0' of eronder. Lijkt mij een beschadiging v/h lager(blade grip)...
Maar ik begin er zo langzamerhand moedeloos van te worden (in 4 jaar miss 100 vluchten v 5 min. en het honderdvoudige aan sleutelen. Als het niet het duizendvoudige is :mad:). Schijtdingen. Ik heb er geen lol meer in, maar ja blijft een 'habit'.. :(

Pfft, klinkt net als wat ik soms met de 450 heb als er teveel speling in de kop zit. Hou vol, we moeten eruit kunnen komen wat er is. Ik zal de volgende keer nog eens heel goed kijken naar vooral de kop.
 
Leuk om wat filmpjes te hebben gezien..... spetterde er van af marf :D Ik ga zoals het er nu naar uit ziet denk ik as Vrijdag een 1e CP vlucht proberen haha.....mag geen vlucht heten waarschijnlijk maar ach....alles heeft een begin haha :D Vandaag de laatste hand aan de draden gelegd.... van de week even de afstelling doen en dan met een luier aan maar eens de eerste stap nemen.

PS: Was wel ff passne en meten met de futaba ontvanger (iets groter dan spectrum heb ik me laten vertellen) maar ben erg blij met het resultaat :D
(ESC draden liggen nog wat los om tijdens test makkelijk motor los te koppellen dit word nog iets beter weg gewerkt als alles is afgesteld)

img2566v.jpg
 
Laatst bewerkt:
Doe je behalve een luier ook ff een trainingskruis er onder? Scheelt een boel onderdelen in het begin. Wel er weer zo snel mogelijk af halen, want het vliegt als een zak met hooi met zo'n ding er onder...
 
Back
Top