Worldcup/Eurtour 2015 in Nederland

Natuurlijk mag je met teams inschrijven, dus met vaste helpers en een coach. Maar het is niet zo dat piloten uit hetzelfde team niet tegen elkaar vliegen.
Dus je helper is dan alleen helper, hij kan niet ook piloot zijn.
Er kunnen best teams zijn maar er is geen "team protection" en ook geen teamklassement.

Dit is zeker niet per abuis in het bulletin gekomen.
oh. Peter Zweers schreef op Facebook iets anders. Kan het alleen niet meer terug vinden.
In ieder geval; in de NK's is er geen teamklassement en ook geen team-protection

-edit- gevonden: Peter Zweers: Met de teams gaat het helaas niet lukken. De regels staan het niet toe. Ik zal het er uit halen. Soms denken we nog te veel met ons F3J hart
12 januari om 10:48

Laatst bewerkt:
Dit ben ik niet met je eens Karel.
De eerste regel in het F5J reglement luidt 5.5.11 object:To provide a man-on-man contest
Dit impliceert, vlgs mijn bescheiden kennis van de engelse taal, dat er een wedstrijd geboden moet worden waar iedereen tegen iedereen aan de start komt of moet kunnen komen.
Teamvorming verhindert dit en is dus niet toegestaan.

Het zelfde staat in het F3J reglement : http://f3j-sport.nl/Pagina's/SC4_Vol_F3_Soaring_14.pdf en daar zijn teams wel gebruikelijk.

We zullen zien of we het handhaven, we gaan doen wat we denken dat het beste is.

Misschien goed om de discussie over teams uit dit draadje te halen?
Ik heb er zelf namelijk wat vragen over en zou graag ok van F3J vliegers uitleg willen. Ik heb de KNVvL om raad gevraagd omdat de reglementen mij niet echt verder helpen. Ik heb HIER een draadje geopend.

inschrijven?

Waarschijnlijk lees ik er over heen, maar is het al mogelijk in te schrijven?

Lees go/no go eind april, maar niet wanneer de inschrijving geopend is. Of komt spuit elf met leesbril +1.5 weer eens te laat aankakken?

Waaruit mag blijken dat ik graag ga kamperen met wat randgebeuren waaronder ook vliegen.

Tevens las ik in de laatste bouwen en vliegen iets van aanmelden op een site als je internationaal mee doet. Hier dus van toepassing ook als ik geen drang heb in een eindlijstje opgenomen te worden?
Sorry herintreder ....[media=youtube]zp4ldNUmT08[/media]

Johnny

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb die vraag ook al 2 keer naar afdeling modelvliegsport gestuurd. Helaas op geen enkele email antwoord gehad. Ik ga er dus maar uit dat het geregeld is. Heb bewijs van pogingen tot registratie/aanmelden.

Blacquièr hoe zat het ook alweer dinges

Voor info over de inschrijving etc zul je terecht moeten bij de organisatie van deze wedstrijd. Die ligt bij Peter Zweers (Funpeter, starter van dit draadje) en de MVC Losser.
De contactgegevens staan in het het eerste bulletin:
http://www.modelvliegclublosser.nl/images/F5j/Fj5.pdf

De afdeling modelvliegsport heeft geen directe relatie met deze wedstrijd, en zal eventuele mailtjes waarschijnlijk gewoon doorsturen..

Groetjes,
Gerben

Ik lees dit op de site van de organisatie:

- APPLICATION :
Last date of application is 15th of June 2015 to the email: ph.zweers apestaart zonnet.nl . The number of participants is limited to 64.

We have a “go or no go” at 30th of April, at least 30 participants must have enter the competition at that date.

Lijkt me duidelijk, de inschrijving is open en als er niet voldoende inschrijvingen zijn op 30 april gaat het niet door.

Rick

Laatst bewerkt:
Rick, wellicht even het mailadres bewerken, dat kan Peter Z een hoop spam schelen ;)
(vandaar dat ik het linkje gepost had ipv een mailadres).

Groetjes,
Gerben

sportlicentie

Tevens las ik in de laatste bouwen en vliegen iets van aanmelden op een site als je internationaal mee doet. Hier dus van toepassing ook als ik geen drang heb in een eindlijstje opgenomen te worden?
Sorry herintreder ...
Johnny

Ja, van toepassing. Zoals in "Modelvliegsport" vermeld staat via een berichtje met naam en KNVvL-lidmaatschapnummer naar sport(at)modelvliegsport.nl en we melden je aan bij de FAI.

Peter Keim

Dank voor je antwoord. Is helder, maar mag ik vragen wat het doel is van dit lijstje?

Dank

Johnny

Om aan wedstrijden mee te doen heb je een sportlicentie nodig. Alle Nederlandse leden van de KNVvL afdeling Modelvliegsport krijgen die automatisch.
Noot: we hebben een aparte regeling voor niet leden; die mogen bij nationale wedstrijden ook mee vliegen, maar doen niet mee met de NK-competitie en selecties.
Voor wedstrijden op de FAI internationale wedstrijdkalender ( Events Calendar and Results ; dus nu ook voor Eurotourwedstrijden) is voor iedereen een sportlicentie verplicht. Nu werd daar in het verleden nogal eens mee gefraudeerd, waardoor er ook niet gerechtigden meededen. De FAI heeft dit willen opvangen door de nationale aeroclubs (bij ons de KNVvL) de gegevens van eigenaren van hun sportlicenties voor een database te laten opgeven. Organisatoren van wedstrijden kunnen online controleren. Dat opgeven is geen doen voor die duizenden leden van onze afdeling. Dus laten we jaarlijks de nieuwe namen opgeven; die al in de database staan blijven daar. Zie de oproep in de laatste "Modelvliegsport". Na de oproep worden de nieuwe namen verzameld en doorgegeven naar het bondsbureau, die ze doorstuurt naar Lausanne.
De namen van nieuwe deelnemers aan WK's en EK's zien we langskomen en zetten we zelf op de lijst.

Peter

Back