Hallo, vandaag voor het eerst gedraaid met de nieuwe compressor maar ben niet echt ver gekomen, lagers versleten. De motor starte prima en had relatief lage temperaturen, 450 graden zonder uitlaat en 550 graden met uitlaat in stationair toeren bij 47.000 toeren. Echter boven 60.000 rammelde het zaakje zo'n beetje uit elkaar, hoop gefluit en vibraties. In eerste instantie dacht ik onmiddelijk aan onbalans, maar eenmaal thuis zag ik dat de binnenring van het voorlager helemaal aan puin lag....., waarschijnlijk is er wat achtergebleven metaal vuil doorheengegaan hoewel ik wel altijd grote zorg besteed aan het schoonmaken alvorens te monteren. Je kunt duidelijk (met een loep natuurlijk) een kleine indeuking zien met een hele slijtage spoor erachter, zal proberen een foto ervan te maken.
Wel erg balen want ik wilde de komende dagen flink wat gaan testen maar ik heb geen reserve lagers meer..... Heb vanmiddag nog GRW duitsland opgebeld maar ze zullen geen nieuwe lagers opsturen voor het weekend, maandag krijg ik eerst een bon die ik moet betalen waarná de lagertjes pas opgestuur zullen worden. Die heb ik dan pas op zijn vroegst eind volgende week.....grrrr
:bad-words:
Iemand toevallig nog een setje 688 lagertjes liggen die ik over kan nemen??
Hieronder het nieuwe compressortje ingebouwd;
Motortje zoals'tie nu is;
Inwendige onderdelen met twee verschillende ngv's voor testen;
Grtz,
Gerald