En nu zal ik zwijgen, wat ik heb je 'draadje' nu al teveel gestolen.
....helemaal niet! Alle draadjes zijn voor iedereen en alle info, als je wat wil weten vraag je het gewoon, hele hoop expertieses hier.
Grt,
Gerald
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nu, als het de Optimum betreft zou ik opteren voor een kit van de fabrikant uit. Heb dit nog maar recent gezien dat deze freesmachines van fabriekswege met een cnc-kit kunnen worden uitgerust.
ISEL Type 1a 16x04 ISEL-1A-16x04 £60.80 2x £121.60
ISEL Ballnut ISEL3 25 x 05 £87.00 1x £87.00
ISEL Ballscrew Spindle ISEL 16 x 04 Spindle £5.22 120cm £62.64
ISEL Ballscrew Spindle ISEL 25 x 05 Spindle £7.50 80cm £45.00
ik heb de originele diffusor klaar in 3D. Nu kan ik hier g-code van maken en tegen de tijd dat de CNC klaar is (alleen nog spindels nodig) dan kan ik eens kijken op een stukje mdf of het iets wordtIk krijg van gerald als het goed is ook nog tekeningen voor de kamps diffusor. Deze ga ik ook in 3D maken, zodat ik deze ook uit kan frezen.
Hier het 3D model:
![]()
Groeten Rik
klopt,
het is nu gecorrigeerdbedankt voor de tip!
Klopt het dat die 8 gaten aan de achterzijde niet meer getapt hoeven te worden? Omdat zeg maar dat filter is komen te vervallen.
(ger had je mijn pb nog gelezen)
Gr. Rik
Ik dacht dat ik je al geantwoord had, het weekend van de 24, 25e had ik moeten werken maar dan ga ik op familiereunie.
Als je die '11' gaten in de 'wiggen' van de diff bedoelt, waar de leidingen doorheen gaan opboren tot 3mm en de andere 8 tappen met M3 draad, daar zit je 'verdichterdeckel' aan vast, dus boren tot 2,3mm.
Ger.
Hoi Ger,
Dan kijken we nog wel
In de tekening hebben ze het echt over 8 getapte gaten met M2.5 als ik op de totaalview kijk, leek mij de filtercover daar aan vast te zitten.
die 11 gaten in de axiaalwiggen, moeten die niet door en door geboord worden?
Groeten Rik