Wright brothers airplane

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door guyken, 15 nov 2016.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ik vraag me nu af wat beter zou zijn vermits ik maar 2 servo's ga gebruiken , dus 1 voor rudder en 1 voor aileron of richting ?
     
  2. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    3 kanaals besturing (dus gas en 2 servo's) werkt prima.
    Dit kan op 2 manieren.
    rolroer en hoogte (b.v. Kyosho minium Edge) dan maak je bochten door de kist op zijn zij te leggen en dan up te geven.
    richting en hoogte (de meeste 3 kanaals toestellen) dat stuurt beter als je denkt maar er is wel V-stelling nodig.

    Hoe werkt dat?
    Nu hoe eens een vliegtuig een vliegtuigje met V-stelling vast en hou hem vlak.
    De wind komt recht van voren de kist blijft rechtdoor vliegen.
    Stuur nu naar links met richting, nu komt de wind schuin rechts van voren.
    Deze schuine wind tilt de rechter vleugel op en duwt de linker vleugel naar beneden.
    De kist zal dus een hellende bocht naar links gaan maken.
    Eenmaal in de bocht zal de rechtervleugel ook nog eens sneller gaan als de linker, de rechter vleugel heeft dus meer lift, dit zal de kist beter in de bocht houden.

    Zonder v-stelling zal de kist vrijwel geen helling in de bocht willen maken en een moeizame vlakke "slippende" bocht gaan maken.
    Dus een slechtere reaktie op het richtingsroer, en zeker bij indoorvliegen moet je korte bochten kunnen maken dus heb je een goede reaktie op richting nodig!

    Groeten Willem
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Ja , ik ga aileron gebruiken ipv richting want het is nu te laat om nog V stelling te geven . Bij volgende " creatie" ga ik daar wel rekening mee houden , THX .
     
  4. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Wachten op HK spul , pffft , t duurt weer lang . De Sint zal er voor iets tussen zitten . o_O
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    In afwachting servo's en esc dan maar ailerons uitgesneden . Und Fritz ein machinen

    PB260003.JPG gewehr gegeben fur St - Nikolaz .
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Zo servo's en hele reutemeteut zitten er op , en hij weegt 61 gr all in . Voor de lezers hier kleine peiling ? Hoeveel zeggen dat ie gaar vliegen en hoeveel dat het niet zal lukken ? U mag nu stemmen LOL
    PC010005.JPG

    PC010003.JPG
     
  7. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    En dan hier het eerste vliegen , zeer spectaculair wegens het niet meer gewoon zijn van enkel ail en elev . De latere vluchten waren meer onder controle LOL . Enjoy .
     
    jef vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina