X- 10 Easy Jet

Hee dat ziet er erg goed uit :thumbsup:

Ooit in de toekomst zal BosModelAir ook zo`s turbine jet gaan vliegen, echt wel :yes:
 
Berto zei:
Ooit in de toekomst zal BosModelAir ook zo`s turbine jet gaan vliegen, echt wel :yes:

Goed bedoelde raad.

Berto, al je 'gewone' kisten in de verkoop, alle centjes bij elkaar leggen, te kort? effe sparen, verstand op nul, blik op oneindig en de knoop doorhakken, heb ik ook gedaan en nog geen dag spijt van gehad.
De techniek is grandioos en het vliegen ermee geeft mij heel veel voldoening.
Je bent handig zat dus je kan het een en ander zelf fabrieken/maken.

Heb de AX10 ook van dichtbij bekeken en vind hem er erg netjes uitzien/gebouwd, vliegt zeer strak, als een jet, en goedmoedig in het langzame gebied.

@hingtouw (Mark) welke motor heb je in gedachten? wren44? anders?

Grtz Ger.
 
Berto, al je 'gewone' kisten in de verkoop
Dan krijg ik ruzie met Onno.

Zonder gekheid, turbine is zeker iets waar wij eens mee gaan beginnen. We zijn nog jong :roll: en hebben dus nog even de tijd.
Momenteel vinden we het nog veelste leuk om met veel diverse vliegtuigen te vliegen dus momenteel gaat het nog niet gebeuren.

Maar eens, eens.............................

En nu de turbine modellen in aantal toenemen heb ik het idee, gezien de toenemende interesse op het forum, komen er tzt vanzelf leuke 2de hands beginnerturbinekissies voorbij.

En dat zou helemaal in de BosModelAir filosofie passen :lol:
 
Hoi Ger

Ik heb een Wren MK2, die komt er in.
Verder zo veel mogelijk standaart spullen

servos futaba S3152 rolroeren en flaps
S9255 hoogte (is er maar 1)
Hitec 125 MG (3kg)richtingroer
Deutsch stroom verzorging. 2 accus
Lijkt mij goeg genoeg?

Mark
 
Hoi Mark,

is dat toch het neuspootje uit Duitsland?

grt,
Adryan
 
Ziet er erg mooi uit, is hij ook aan passen voor een kl66 turbine?
We zijn op zoek naar een geschikte trainer.
volgens Sandor is de easyjet alleen te gebruiken voor de wren turbine.
Als het niet al te lastig is om hem aan te passen willen we hem graag bij Sandor kopen.
De prijs is naar verhouding voor zo,n Jet niet duur.
Groetjes Rene.
 
Ziet er erg mooi uit, is hij ook aan passen voor een kl66 turbine?
We zijn op zoek naar een geschikte trainer.
volgens Sandor is de easyjet alleen te gebruiken voor de wren turbine.
Als het niet al te lastig is om hem aan te passen willen we hem graag bij Sandor kopen.
De prijs is naar verhouding voor zo,n Jet niet duur.
Groetjes Rene.
binnenkort komt er een nieuwe jettrainer uit bij Digitech, genaamd 'Velox'.
Motoren wren supersport tot ulysses...
 
hingtouw zei:
Hoi Ger

Ik heb een Wren MK2, die komt er in.
Verder zo veel mogelijk standaart spullen

servos futaba S3152 rolroeren en flaps
S9255 hoogte (is er maar 1)
Hitec 125 MG (3kg)richtingroer
Deutsch stroom verzorging. 2 accus
Lijkt mij goeg genoeg?

Mark

Mooi, gelijk de perfecte motor in de A-10.
Houdt de kist zo licht mogelijk, 1 accu is voldoende, (2S 3200 lipo?) laat de werkstroom direct naar de servo's gaan, dus niet over de ontvanger laten lopen. (werkt goed bij mij).
4 cellen sub C wegen 245 gram, en een 'weiche' is niet nodig.
Voor de ECU is 2200 2S lipo ruim voldoende.
De spanwijdte is niet zo groot, dus tracht het gewicht zo laag mogelijk te houden dan vliegt ie lekker goedmoedig.

Zie de kist wel verschijnen in het 'cirquit' :wink:

Grtz Ger.
 
Hoi Ger

Ik vlieg liever met twee accus daarom die weiche en
heb dan direct de servos op de weiche aangesloten.(bowerbox 40/16, weegt 85 gr)

Waarschijnlijk moet ik anders toch lood in de neus doen.

gr Mark
 
Ben weer een beetje verder servos en retracts ingebouwd.


beplanking aan de binnenkant met een beetje kevlar voorzien,
als er een keer wat gebeurt ,er niet direct boven een groot gat zit.



op eigen poten.

ga nu verder met de turbine inbouw.

gr. Mark
 
hingtouw zei:
grt Mark

(moet een beetje opschieten voor 10 juni) :P

Mooi toch, heb je je deadline, (je wordt wel verwacht hoor :wink: met je kist, vliegend :D )

Grtz Ger.
 
Klaar !!!!!!!!!

Duurt altijd langer dan je denk

Poten aangepast ,had ze in duitsland bij de Jetpowermesse gekocht voor 5 euro het stuk
hopelijk houden ze het en remmen van ebay(koopje) :lol: .



alles is ingebouwd hoppertank-powerbox, 10 servos enz.



Weegt nu vliegklaar met twee 5cellen ontvanger accus 6,6 kg.
Hopelijk heeft hij genoeg power voor op een grasbaan met de wren54 :?


gr Mark :lol:
 
hingtouw
vergeet niet even een festo kogel kraantje tussen je snelkoppeling en je uat te doen.
de snelkoppelingen hebben de neiging tijdens het draaien van de turbine lucht door te laten .
 
Cropduster zei:
@Sandor:
Past een P-80 in de romp? Waar zitten de knelpunten?

luister alles kan , is een kwestie van wat matten en balsa
maar ik zou het niet doen.
ik denk dat marc de easyjet wat onderschat met de wren
wij vlogen deze met een 44 en dat was al zeer snel.
in duitsland vliegen en meerdere met een funsonic 70
(echte 6,5 kilo) deze waren al zeer snel.

wacht dan op de velox deze kan het wel makkelijk dragen.
ik snap het wel..... de p-80 zijn zeer goedkoop op de speciale feestdagen 8O .
 
Back
Top