X-24

.
Ik heb daarnet de motoren eens laten draaien en hoho daar zit force achter. Op 6s 5000mAh trekken de motoren samen een kleine 60A dat is ongeveer 1300watt en dat voor een gewicht van amper 3000gr.

ik kan niet vinden welke motoren je gebruikt.
Maar het zijn turnigy g32-530kv motoren? Maar hoe kan zo een motor op 6S maar 30A per stuk trekken?

Of draait iedere motor op 3S. En heb je 2x 3S aan boord?

Het zijn inderdaad G32-530kv motoren en ze draaien op 6S. Doordat er een betrekkelijk kleine prop op zit 11x8 zitten ze aan net iets meer dan 30A. Als je bij PropCalc de berekening maakt kom je op 33A uit. Door het parallel schakelen van beide motoren zakt door de belasting de accu net iets meer door en kom je iets lager uit dan de berekeningen. Dit werd ook gemeten met een iets minder frisse accu, nu zit er een nieuwere in en ik kan me voorstellen dat de stroom weer wat hoger is maar dat heb ik niet meer nagemeten.
Iets hogerop in het draadje maakte er iemand zich zorgen dat de motoren te weinig koeling zouden hebben, wel doordat deze relatief weinig belast worden en een rendement van ongeveer 85% (volgens de berekening van PropCalc) maak ik mij hierover geen zorgen.
Ik heb mij dan ook helemaal laten leiden door PropCalc voor de keuze van de motoren en de praktijk heeft uitgewezen dat mijn keuze goed zit.

Dirk

Filmpje zou ook niet misstaan :-). Prachtig model IMHO. Daar mag een modelbouwer echt trots (en zuinig ;-)) op zijn.

Voila, de kleur zit er op, nu nog wat stickers en striping zodat er wat meer leven in het model komt.

Hoi Dirk, de kroon op je werk, op dit draadje, zou zijn; nog een paar foto van het uiteindelijke resultaat.
Ik ben erg benieuwd hoe het er nu uit ziet.
De laatste pagina van dit draadje was ik uit het oog verloren, maar wat is dit een schitterend bouwwerk geworden!

Mvg,

Pascal.

Ik heb gisteren eindelijk eens werk van gemaakt van de verdere afwerking, het is nog wel niet volledig maar het ziet er toch al een pak beter uit.

X-25B 00017 by vonw004, on Flickr
X-25B 00016 by vonw004, on Flickr

De rest volgt nog wel

Dirk

Gisteren, veel wind en uit de verkeerde hoek door de bomen, bijgevolg was het zeer turbulent en helemaal niet zo leuk om te vliegen maar daar zie je niets van op de foto's en het zonnetje scheen.
Hier dus enkele foto's van de afgewerkte X-24

Dakota IMG_6596 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_6609 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_6620 by Von Bibberstick, on Flickr
Ready for take off
Dakota IMG_6635 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_6654 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_6674 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_6734 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_6834 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_6993 by Von Bibberstick, on Flickr
Dakota IMG_7061 by Von Bibberstick, on Flickr
and Touch Down
Dakota IMG_7084 by Von Bibberstick, on Flickr

Voila, binnenkort goede spinners en misschien nog een filmpje hoop ik dan is de X-24 volledig klaar en kan ik beginnen aan een nieuw project.

Dirk

Laatst bewerkt:
Hier heb ik op zitten wachten, waanzinnig mooi, dit maakt het model helemaal af!
Ook de foto's zijn van een zeer goede kwaliteit!
De kroon op je werk!

Mvg,

Pascal.

Hier heb ik op zitten wachten, waanzinnig mooi, dit maakt het model helemaal af!
Ook de foto's zijn van een zeer goede kwaliteit!
De kroon op je werk!

Mvg,

Pascal.

En allemaal speciaal voor jou gedaan, ;-)

Hieronder een foto van m'n volgende project,
hoV1 by vonw004, on Flickr
hov-v3-2 by vonw004, on Flickr
Op deze foto was ik 20jaar jonger en het model is al lang in Walhalla, toen nog met speed-400 en ronde cellen en al pijlsnel nu..., daarover binnenkort meer in een ander draadje.

Dirk

Back