Ik had al een ander draadje gekaapt maar dat was niet de bedoeling dus dan hier maar wat info en foto's over de X-Res.
Deze kit heb ik via Zeller Modellbau in Oostenrijk besteld, hier zijn ook alle denk en wensbare accessoires te krijgen. https://zeller-modellbau.com
Omdat er her en der al wat werd geschreven over het wel en niet toe laten van carbon in de bouwkitten en ik volledig houtbouw toch wel het leukst vind en niet onbelangrijk de looks, ben ik voor de X-Res gegaan.
Deze kit vergt iets meer inzicht van de gemiddelde bouwer (foutje is zo gemaakt) helaas is de bouwbeschrijving niet helemaal compleet en missen er geüpdate elementen die wel zijn doorgevoerd maar niet zijn aangepast in het bouwplan.
Goed lezen en nadenken helpt enorm
Cockpit indekking is normaal van balsa 3 of 4 mm, ik heb er voor gekozen dit te maken van 0,8 mm triplex. hier kan je gelijk een mooie (natuurlijke) sluiting van maken die zicht zelf borgt en mooi aangesloten zit.
Verder is het een stevige vleugel door de ingedekte voorlijst (D-box), 2 mooie spoilers wat theoretisch beter moet werken dan 1 centrale in het midden.... Wie het weet mag het zeggen.
Ik heb een ballastbuisje gedraaid van glas en deze ligt in de romp onder de vleugel op het zwaartepunt. Hierin kan ik 50 of 100 gram extra kwijt.
RC gear:
Elev servo: DES 281
Rud servo: Turnigy TGY-9018MG
Spoiler servo: Emax 9051
Batt: Eneloop lite 550 mah aaa pack
Zepsus schakelaar
De X-Res weegt nu vliegklaar 439 gram. Nu het mooie weer afwachten en dan zien of hij zo goed vliegt als ze beweren
Deze kit heb ik via Zeller Modellbau in Oostenrijk besteld, hier zijn ook alle denk en wensbare accessoires te krijgen. https://zeller-modellbau.com
Omdat er her en der al wat werd geschreven over het wel en niet toe laten van carbon in de bouwkitten en ik volledig houtbouw toch wel het leukst vind en niet onbelangrijk de looks, ben ik voor de X-Res gegaan.
Deze kit vergt iets meer inzicht van de gemiddelde bouwer (foutje is zo gemaakt) helaas is de bouwbeschrijving niet helemaal compleet en missen er geüpdate elementen die wel zijn doorgevoerd maar niet zijn aangepast in het bouwplan.
Goed lezen en nadenken helpt enorm

Cockpit indekking is normaal van balsa 3 of 4 mm, ik heb er voor gekozen dit te maken van 0,8 mm triplex. hier kan je gelijk een mooie (natuurlijke) sluiting van maken die zicht zelf borgt en mooi aangesloten zit.
Verder is het een stevige vleugel door de ingedekte voorlijst (D-box), 2 mooie spoilers wat theoretisch beter moet werken dan 1 centrale in het midden.... Wie het weet mag het zeggen.
Ik heb een ballastbuisje gedraaid van glas en deze ligt in de romp onder de vleugel op het zwaartepunt. Hierin kan ik 50 of 100 gram extra kwijt.
RC gear:
Elev servo: DES 281
Rud servo: Turnigy TGY-9018MG
Spoiler servo: Emax 9051
Batt: Eneloop lite 550 mah aaa pack
Zepsus schakelaar
De X-Res weegt nu vliegklaar 439 gram. Nu het mooie weer afwachten en dan zien of hij zo goed vliegt als ze beweren
