X-UFO / Quattrocopter / Quadrocopter

• Topicstarter Topicstarter gvhaaren
  • Startdatum Startdatum
nee hoor.... niet de enige

ik vlieg nog steeds met een originele draganflyer III...

daarnaast ben ik begonnen met het bouwen van een nieuwe 2,4Ghz brushless quad...
ik had twee draganflyers en heb van de oudste het board retour gestuurd naar Spectrolutions Inc. voor $100 trade op het nieuwe brushless prototype board...

ik heb hiervoor het volgende frame klaarstaan;

Frame_1.jpg

het board en de motoren, regelaars etc etc... worden op dit moment verscheept, en zullen naar verwachting begin van de volgende week hier zijn....

dus ja.... quadrofreaks bestaan nog steeds.

Yoooow

Weer wat tijd, weer wat nieuwe onderdelen!

Gisteren de X-Base Binnen gekregen, netjes geinstalleerd... alleen werken ho maar...

Krijgt schijnbaar geen ontvangst... Geel en rood lampje blijven knipperen op X-3d...
Bij start gaat rood lampje voorzijde aan en blijft aan.. het blauwe lampje aan de linkerpropellor gaat even aan..dan uit, dan gaat blauw lampje op rechter propellor aan en blijft aan.. iemand een idee wat het probleem kan zijn!?

Bij voorbaat dank voor de hulp!

ha die Giovanny

Heb je al het programmeerwerk al gedaan??
X-Control 2.13 gebruiken en de nieuwste firm,ware voor de base en de regelaas gedownload?
Daarna alles geinstalleerd? Regelaars ingesteld (draairichting motoren?)
Ook de zender "geleerd" aan je X-Base??
Tis ff werk maar als je 1 van die stappen vergeten bent dan heb je een probleempje.

Ik hoor het graag.
groeten
Arie

JUP!!

toevallig.. wilde je net even mailen dat ik dat NÉT de firmware in de xbase en x3d heb geload... toen deed hij het nóg niet.... ik kijken bij lampjes, alleen geel brandde... dus full gas zou de ufo in moeten schakelen... niet helaas... ik met het trimknopje nóg meer full gas ;-)

HIJ DOET HET!!! nu even hard werken... vanavond even kijken of alle motoren de goede kant op draaien etc, hoe ik dat moet programmeren is mij nog niet duidelijk..maar daar kom is vast uit!

HEERLIJK E.T. HOME!!!!!! haha

Ha die van Haaren.

Ach, alstie vliegt draaien ze vast de goeie kant op.
Als je besturing ook nog goed reageert dan zal het verder ook wel kloppen.
Anders maakt ie heel kort heel spectacuaire vliegbewegingen.

Welke settings heb je in de x3d zitten??

Heb je ook de V-Acc setting?? Of een X-Acc (stukje electronica)

Groetsels
Arie

Nee geen stukje elektronica,... de bijgeleverde ontvanger met een kabeltje naar de x-base, super!

De settings voor de x3d ben ik nog niet helemaal aan uit.. die staat nu zo'n beetje op heel erg traag.. vanavond even expirimenteren!

BeNeLux RCAP en multiklopter dag 2009

Ook hier maar even de verwijzing naar de vooraankondiging: benelux-rcap-multikopter-day-2009-a

Van harte welkom om eens kennis te komen maken met een aantal andere luchtfoto makers met vliegtuigjes en verschillende multikopters (UAVP, mikrokopter, x-3d, etc). Wel even bij mij aanmelden. Zonder aanmelding geen info over de lokaties en dan is het wat moeilijk om mee te doen of te komen kijken

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik! ik woon in regio Arnhem! ik heb een Xufo met lipo accu alleen buiten vliegen is nog niet zo heel fijn! =( mischien een 3d gyro? waar te koop?
mischien koop ikeen andere ik weet nog niet welke? mischien die van conrad beter?

kijk dit filmpje dan! TT-Copter Flug on Vimeo dik stunten

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Menno.

Die va Conrad is GEEN aanrader blijkbaar.
Is al op diverse Duitse fora getest.

De X3D is via particulieren (vooral in duitsland) nog wel te koop. Nieuw niet meer.

De Nieuw X3D Funpilot past niet op de originele x-ufo helaas.

Er is wel een zelfbouwversie met 2 piezo gyro's. Die is ook te vinden op dat forum.
Hoe je verder moet hangt af van hoe technisch je bent met een beetje electronica en solderen van draadjes enzo.
Verder van de vraag hoeveel geld je kunt en wilt uitgeven.

Zelfbouw van een nieuwe is in diverse prijsklassen mogelijk. Ook kant en klaar zij er betaalbare kleinere ufo's.

ALs je buiten wilt vliegen of binnen ook wat meer wendbaar wilt zijn dan kun je de ringen van het schuimframe er af snijden. Het middenstuk kan ook weg maar dat zou ik laten zitten omdat je daar op land en het beschermt je electronica. Je zult zien dat hij stukken minder log word en minder windgevoelig.
En minder zichtbaar ook trouwens.

Als je meer wilt weten hoor ik het graag.

Ps Ik heb nog allerlei onderdelen van de ufo zoals frames, motoren, plasticdelen, printjes etc. Ook tuningdelen maar helaas geen gyro.
Ik ga wel binnenkort een Funpilopt kopen en dan heb ik mogelijk een x3d over.

Groeten en succes
Arie

Hoihoi! is er toevallig iemand die van zn brushless motoren en frame af wil!?... of iemand kent die er vanaf wil.... ja vast op het duiste forum, maar duits is echt niet mijn ding :-S

Nee, ikke niet.

Zal toch wel het Duitse Forum worden of de X-Ufoshop voor nieuwe spullen.

Enneh in het Engels gaat het ook prima daar hoor.

Succes
Arie

Hallo Pleun2004'

Welk adres bedoel je precies?
Er is tegenwoordig veel meer te koop.
Zoek je bijvoorbeeld ( gedeeltelijke) zelfbouw of vliegklaar??

Groeten
Arie

Hallo André,

Ik heb even op het Duitse forum gevraagd naar je 2,4 ghz vraag.
Deze modere ontvanger schijnt niet zomaar gebruikt te kunnen worden. Hij geeft geen digitaal verzamelsignaal af (summensignal noemen ze dat daar)

Het kan wel met een hulpprintje wat ertussen aangesloet moet worden ( solderen etc.)

Het is dit dingseltje: TT-RecEnc :: TT-Shop

Dat maakt het nog net even ingewikkelder voor je.

Wat je regelaar/ motorvraag betreft, zul je eerst uit moeten zoeken wat er kaputt is.
Contoleer alle aansluitingen en kaBels van die motor en regelaar.

Dan kun je de motor aansluiten op één van de andere regelaars en de motor van die andere, goeie, regelaar aan de niet werkene regelaar. Dan weet je in ieder geval of er een motor of regelaar kapot is of toch iets anders.

Via de X-control software kun je ook al eea nakijken zonder slopen maar daar kun jij niet meer overweg?? Al eens in verdiept?? Aansluiten en rondkijken op de Funpilto, X-base of de regelaars?

SuCces
Arie

Hoi mannen,

indien interesse , ik bied in de komende dagen mijn X3D board aan, is kompleet,
en daarna nog wat x ufo materiaal ook (ori silverlit).

Indien geen interesse dan zet ik het op het duitse xufo forum.
het gaat over deze x ufo / x3d board,
( is niet meer te koop als complete kit door een super stomme fout van mij)
vandaar de onderdelen apart!)

foto's volgen

M vgr
Birdman1
Peter

Back