X400 Micro heli van ARK

is ccpm de uber-heli van die cpm ofso?
@sander
bedankt voor het adres
@satoer
link is broken (nu doet ie het wel)
maar ik wil toch met alles erin hebben
EP helicopter heb ik ook nog zien staan, wat is dat dan?

Hier is ie ook te koop.(de Ark400)
http://trex450.northwest-design.co....ath=6[/color] engelse site. wel wat duurder.

Ja die CCPM Prop versie lijkt me helemaal te gek. Move-over T-rex, hier is de X400. :D

Van de zelfde ontwerper als de T-rex. Maar nu gebouwd door z'n eigen bedrijfje ipv Align.

Vooral de Alu staart behuizing ziet er goed uit

Toch even wachten. De heli is jong en kinderziektes zullen er wel zijn. Maar iedereen is er positief over, dus we zullen zien. De T-rex staat nu wel onderaan het lijstje.

afb19574.jpg

De heli heb ik gekocht bij www.heliaddicts.co.uk
Donderdag besteld, maandag in huis. Er komen wel ongeveer 40 euro verzendkosten bij. Dit was voor 2 helies maar ik denk niet dat de verzendkosten de helft worden bij 1 heli.
Bij ccpm word de pitch, rol en nick electronisch gemixst in de zender. Je hebt dan op de heli geen mechanische mixer meer. Meestal gebruikt men dan ook nog 120 graden aansturing. Er zitten dan 3 servo's aan de tuimelschijf en deze worden in de zender zo gemixt zodat hier alle stuurbewegingen + de pitch mee gestuurd worden.

tieske

ik kom nogal wat mensen tegen die niet eens een dragonfly en consort achtigen in de lucht kunnen houden die nu zo'n heli aan willen schaffen.

mijn advies, doe dat niet !!!

een crash met een dergelijke heli loopt veel hoger op in de kosten.

persoonlijk vind ik het wel een leuk ding, ben ook beniewd naar de vliegeigenschappen.

Ja, maar ik ga eerst aan de simulator. En dan gaan we kijken welke heli er komt. In de periode Augustus/september/oktober komt de opvolger.

afb19691.jpg

Vandaag de motor en de regelaar gekocht dus in het weekend zou het moeten lukken. Jammer dat ik vannacht nog moet werken.

ik kom nogal wat mensen tegen die niet eens een dragonfly en consort achtigen in de lucht kunnen houden die nu zo'n heli aan willen schaffen.

mijn advies, doe dat niet !!!

een crash met een dergelijke heli loopt veel hoger op in de kosten.

Gerard ik hoop eigenlijk dat de heli zo stabiel is dat je het hoveren kunt leren zoals bij een grotere heli. Een crash is dan niet nodig en dan zou zoiets een betere beginner zijn dan de doorsnee micro's.
Tenminste, ik heb de indruk dat je bij de meeste micro's de heli de lucht in moet jense en dan maar kijken of je kunt vliegen. Op de crash kun je dan wachten.
Verder is 't zo dat deze heli, net als de Trex, geschikt is om buiten te vliegen. De micro's zijn eigenlijk alleen geschikt voor binnen maar een huiskamer die vol staat met meubelen is volgens mij toch niet zo geschikt.
Wat de crash kosten betreft, gewoon een nieuwe heli bij een crash, ben je voor 140 euro weer in de lucht.

tieske

Ik niet, als je alleen kan hoveren met een fp microheli wilt dat nog niet zeggen dat je daar mee uit de voeten kan...

Maar ach.. als je al zo ver bent dat je al zo'n ding hebt kan ik je alleen maar succes wensen. :D

( Had het niet over jou tieske)

Gr Linh

tieske zei:
Gerard ik hoop eigenlijk dat de heli zo stabiel is dat je het hoveren kunt leren zoals bij een grotere heli. Een crash is dan niet nodig en dan zou zoiets een betere beginner zijn dan de doorsnee micro's.
Tenminste, ik heb de indruk dat je bij de meeste micro's de heli de lucht in moet jense en dan maar kijken of je kunt vliegen. Op de crash kun je dan wachten.
Is wel een beetje zo, maar als een beginner niet aan de kabel hangt is de kans op een crash ook vrij groot. En met zo'n kleine heli ben je al helemaal niet zo geneigd om aan de kabel te gaan hangen.

Even in engels want ik kan het niet goed uitleggen in het nederlands.

Part of flying helis is crashing them as well - the two go hand in hand like a horse and carriage...love and marriage....bla die bla...

In my opinion, if you can hover a fixed pitch heli you are ready for a TREX or a X-400. The point is that you have grasped the concept of how to handle a heli in the air and now you can move on to something that can actually be precisely controlled (yes these machines are precise with a little love and attention during the build).

Coming back to the crashing. Who cares if you crash? These things are cheaper to repair than many FP helis on the market. Spares are going to be cheaper for the X-400 than they are for the TREX. In my opinion this is a perfect beginners machine and also a great machine for someone with experience who wants to have something that can be flown anywhere and at a moments notice.

The most important thing to remember is safety - the safety of those around you and the safety of yourself. If those two things are looked after i think its a bit silly to tell someone they arent ready for a micro EP heli. When will they be ready? How will they ever become ready if they dont try and learn on something that can actually fly decent?

Thats just my 2 cents. I probably shouldnt have said anything if i couldnt say it in dutch, but i couldnt help myself.

Peace,
JD

JD zei:
These things are cheaper to repair than many FP helis on the market.
Ben ik niet mee eens. Reparaties aan FP heli's kosten over het algemeen niet meer dan een paar druppeltjes CA lijm of een stukje koolstof. De meeste crashes kosten helemaal niets.

Ik zo'n gevoel dat de meeste mensen denken dat FP helis niet leuk zijn en je er zo op uit gekenen bent. Niets is minder waar. Ik vlieg nog steeds met de grootste lol een FP heli. Vooral binnenshuis zijn ze erg leuk in de wintermaanden.

Satoer zei:
Ben ik niet mee eens. Reparaties aan FP heli's kosten over het algemeen niet meer dan een paar druppeltjes CA lijm of een stukje koolstof. De meeste crashes kosten helemaal niets.

When i was learning to fly (on a ECO v2) most of my crashes resulted in bent or broken rotor blades and/or a stripped main gear. Blades are indeed more expensive for a piccolo than a TREX for example and a beginner cannot make these himself and fixing them with CA isnt really an option. Rotor blades are the one thing i will not try to repair regardless of the size of the heli they belong to.

On the other hand ive flown my Zoom and Trex into walls, the ground, and other hard objects with no damage at all to the blades or the heli. Of course I have had serious crashes as well but the most serious crash I had (a failed loop which ended with the Heli nose diving into the ground at high speed) resulted in broken tail rotors, stripped main gear, and broken landing gear. The repair cost was something like 25 euros.

Dont get me wrong, Overall i think repairing a CP heli will be more expensive than repairing a FP but it isnt necessarily true in every case and as far as which is more fun... Im going to have to get my piccolo back out again and see if i still enjoy flying it... I havent touched it since I started with CP helis. Perhaps ive forgotten how much fun they really are. Im certainly a much better flyer now then i was when i flew the FP so perhaps its alot more fun to fly indoors now for me. Ill let you know :)

Cheers,
Josh

Back