Hier een tevreden gebruiker van een Arrma Kraton
Een beest van een wagen.
Ik moet wel toegeven dat ik hem pas net heb (tweedehands overgenomen van een forumgenoot 2 weken geleden) en er pas 1 x mee gereden heb op 4s. Mijn Arrma Kraton is echter niet geheel standaard meer. Hij heeft door de vorige gebruiker de volgende upgrades gekregen:
- een beter servo van Savox (type SA-1231)
- losse BEC van Castle
- Spektrum DX4C zender en ontvanger met AVC functie
- T-bone bumper
- Wheely bar
- Proline straatbanden
Hierdoor is het wel een betere auto geworden, want vooral het standaard Servo van Arrma is echt niet goed. Deze gaat heel makkelijk kapot, gestripte tandwielen enz. Ondanks dat deze 15kg kracht zou moeten hebben en volledig voorzien van metalen tandwielen. Maar goed, met een Savox servo ben je daar dus meteen vanaf (en je hebt dubbele kracht, 30kg ipv 15!). Verder is de auto voor het geld (rond de 500 euro nieuw) erg goed en degelijk uitgevoerd. De aandrijflijn schijnt erg goed gebouwd te zijn en betrouwbaar. Deze is steviger dan een E-revo bijvoorbeeld. Ook zijn er voldoende onderdelen voor te krijgen, zowel origineel van Arrma als van Team Durango die veelal uitwisselbaar zijn met Arrma. Eigenlijk is Arrma de budget uitvoering van Team Durango heb ik me laten informeren. Deze komen allemaal uit dezelfde fabriek. Voor mij is het een mooie complete truggy, zeker met de upgrades zoals ik hem tweedehands heb gekocht. Je moet wel opletten dat je een laatste versie Kraton koopt, want de eerdere modellen hebben electronica problemen gehad met de ESC die op 6s door zou branden enz. Deze problemen heeft de laatste versie niet (die ik heb gelukkig). Ook is het probleem met de spoiler die makkelijk af breekt opgelost, en is de truggy nog op enkele andere onderdelen verstevigd tov de eerste versie. De Arrma Kraton heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding, en is een beest van een wagen voor het geld.
Maar ik zie dat je al sterk neigt naar de aanschaf van een Losi LST 2 e XXL. Dit lijkt mij een prachtige wagen, die iets duurder is dan de Arrma Kraton maar wellicht nog beter is uitgevoerd als ik het zo zie. Die motor en ESC zijn waarschijnlijk ook iets beter dan de ESC en motor van de Arrma Kraton denk ik (alhoewel de laatste versie dus geen problemen meer heeft). Ook zit er al standaard een spektrum zender/ontvanger bij enz. Hij is gewoon wat luxer uitgevoerd en waarschijnlijk nog degelijker. Mooie auto om te zien ook! Ik heb geen spijt van mijn Kraton, maar deze Losi zou zeker ook een goede optie zijn geweest voor mij als ik niet tegen deze overcomplete tweedehandse Kraton was aangelopen. Als je het beste wilt, dan is de Losi denk ik de betere auto, puur uitgaande van specificaties, foto's en dergelijke. De Kraton is wel wat breder volgens mij dus mogelijk wat stabieler op ruig terrein.

Ik moet wel toegeven dat ik hem pas net heb (tweedehands overgenomen van een forumgenoot 2 weken geleden) en er pas 1 x mee gereden heb op 4s. Mijn Arrma Kraton is echter niet geheel standaard meer. Hij heeft door de vorige gebruiker de volgende upgrades gekregen:
- een beter servo van Savox (type SA-1231)
- losse BEC van Castle
- Spektrum DX4C zender en ontvanger met AVC functie
- T-bone bumper
- Wheely bar
- Proline straatbanden
Hierdoor is het wel een betere auto geworden, want vooral het standaard Servo van Arrma is echt niet goed. Deze gaat heel makkelijk kapot, gestripte tandwielen enz. Ondanks dat deze 15kg kracht zou moeten hebben en volledig voorzien van metalen tandwielen. Maar goed, met een Savox servo ben je daar dus meteen vanaf (en je hebt dubbele kracht, 30kg ipv 15!). Verder is de auto voor het geld (rond de 500 euro nieuw) erg goed en degelijk uitgevoerd. De aandrijflijn schijnt erg goed gebouwd te zijn en betrouwbaar. Deze is steviger dan een E-revo bijvoorbeeld. Ook zijn er voldoende onderdelen voor te krijgen, zowel origineel van Arrma als van Team Durango die veelal uitwisselbaar zijn met Arrma. Eigenlijk is Arrma de budget uitvoering van Team Durango heb ik me laten informeren. Deze komen allemaal uit dezelfde fabriek. Voor mij is het een mooie complete truggy, zeker met de upgrades zoals ik hem tweedehands heb gekocht. Je moet wel opletten dat je een laatste versie Kraton koopt, want de eerdere modellen hebben electronica problemen gehad met de ESC die op 6s door zou branden enz. Deze problemen heeft de laatste versie niet (die ik heb gelukkig). Ook is het probleem met de spoiler die makkelijk af breekt opgelost, en is de truggy nog op enkele andere onderdelen verstevigd tov de eerste versie. De Arrma Kraton heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding, en is een beest van een wagen voor het geld.
Maar ik zie dat je al sterk neigt naar de aanschaf van een Losi LST 2 e XXL. Dit lijkt mij een prachtige wagen, die iets duurder is dan de Arrma Kraton maar wellicht nog beter is uitgevoerd als ik het zo zie. Die motor en ESC zijn waarschijnlijk ook iets beter dan de ESC en motor van de Arrma Kraton denk ik (alhoewel de laatste versie dus geen problemen meer heeft). Ook zit er al standaard een spektrum zender/ontvanger bij enz. Hij is gewoon wat luxer uitgevoerd en waarschijnlijk nog degelijker. Mooie auto om te zien ook! Ik heb geen spijt van mijn Kraton, maar deze Losi zou zeker ook een goede optie zijn geweest voor mij als ik niet tegen deze overcomplete tweedehandse Kraton was aangelopen. Als je het beste wilt, dan is de Losi denk ik de betere auto, puur uitgaande van specificaties, foto's en dergelijke. De Kraton is wel wat breder volgens mij dus mogelijk wat stabieler op ruig terrein.
Laatst bewerkt: