Xmaxx de deur uit wat nu ?? Losi truggy /Xray buggy /Trx revo ? /Xxl2e?) uitslag TRUGGY

Hier een tevreden gebruiker van een Arrma Kraton :thumbsup: Een beest van een wagen.

Ik moet wel toegeven dat ik hem pas net heb (tweedehands overgenomen van een forumgenoot 2 weken geleden) en er pas 1 x mee gereden heb op 4s. Mijn Arrma Kraton is echter niet geheel standaard meer. Hij heeft door de vorige gebruiker de volgende upgrades gekregen:
- een beter servo van Savox (type SA-1231)
- losse BEC van Castle
- Spektrum DX4C zender en ontvanger met AVC functie
- T-bone bumper
- Wheely bar
- Proline straatbanden

Hierdoor is het wel een betere auto geworden, want vooral het standaard Servo van Arrma is echt niet goed. Deze gaat heel makkelijk kapot, gestripte tandwielen enz. Ondanks dat deze 15kg kracht zou moeten hebben en volledig voorzien van metalen tandwielen. Maar goed, met een Savox servo ben je daar dus meteen vanaf (en je hebt dubbele kracht, 30kg ipv 15!). Verder is de auto voor het geld (rond de 500 euro nieuw) erg goed en degelijk uitgevoerd. De aandrijflijn schijnt erg goed gebouwd te zijn en betrouwbaar. Deze is steviger dan een E-revo bijvoorbeeld. Ook zijn er voldoende onderdelen voor te krijgen, zowel origineel van Arrma als van Team Durango die veelal uitwisselbaar zijn met Arrma. Eigenlijk is Arrma de budget uitvoering van Team Durango heb ik me laten informeren. Deze komen allemaal uit dezelfde fabriek. Voor mij is het een mooie complete truggy, zeker met de upgrades zoals ik hem tweedehands heb gekocht. Je moet wel opletten dat je een laatste versie Kraton koopt, want de eerdere modellen hebben electronica problemen gehad met de ESC die op 6s door zou branden enz. Deze problemen heeft de laatste versie niet (die ik heb gelukkig). Ook is het probleem met de spoiler die makkelijk af breekt opgelost, en is de truggy nog op enkele andere onderdelen verstevigd tov de eerste versie. De Arrma Kraton heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding, en is een beest van een wagen voor het geld.

Maar ik zie dat je al sterk neigt naar de aanschaf van een Losi LST 2 e XXL. Dit lijkt mij een prachtige wagen, die iets duurder is dan de Arrma Kraton maar wellicht nog beter is uitgevoerd als ik het zo zie. Die motor en ESC zijn waarschijnlijk ook iets beter dan de ESC en motor van de Arrma Kraton denk ik (alhoewel de laatste versie dus geen problemen meer heeft). Ook zit er al standaard een spektrum zender/ontvanger bij enz. Hij is gewoon wat luxer uitgevoerd en waarschijnlijk nog degelijker. Mooie auto om te zien ook! Ik heb geen spijt van mijn Kraton, maar deze Losi zou zeker ook een goede optie zijn geweest voor mij als ik niet tegen deze overcomplete tweedehandse Kraton was aangelopen. Als je het beste wilt, dan is de Losi denk ik de betere auto, puur uitgaande van specificaties, foto's en dergelijke. De Kraton is wel wat breder volgens mij dus mogelijk wat stabieler op ruig terrein.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een serpent cobra E-truggy en 2 muggy (die bijna hetzelfde zijn als de LST)
maar ik vind het 2 heel verschillende wagen en ik denk dat je tocht meer opzoek bent naar een truggy
van wegen het veel betere stuur gedrag van deze.
muggy is een hele mooie wagen met weinig onderhoud en heel makkelijk aan te sleutelen maar het is wel een vrij lompe auto die niet zo heel scherp kan sturen.
De serpent die stuurt heel erg direct en doet gewoon precies wat jij wil. maar die heb ik nog niet zo lang dus ik kan er nog niks over zeggen of er veel slijtage aan is maar ik er in ieder gevel nog niks kapot aan gehad.
de Serpent rij ik op 8s en de muggy op 6s

 
Laatst bewerkt:
Ah, nog een Muggy in Nederland, dat hoor ik niet vaak!
De LST is nog lomper dan de Muggy, de Muggy heeft standaard stabilisatoren geloof ik, en een stuk lager zwaartepunt.
Heeft u toevallig een paar weken terug de Muggy van Marktplaats gekocht?
Daar had ik namelijk ook mijn oog op :)
 
Emil, de buggy's van xray of losi die jij aangeeft zijn toch meer wedstrijd gericht? Zijn deze ook goed geschikt om te bashen? Ik stel deze vraag omdat ikzelf ook aan het kijken ben naar een nieuwe basher en had de nieuwe losi 8eight-e 4.0 hiervoor op het oog.
 
Perfecte auto nielsvv. De stabiliteit van een wedstrijd auto is heerlijk. Liever voor zelfde geld van ren revo een mugen/losi dan die zo verrote traxxas modellen. Weet waar je je geld aan geeft!

(De vergelijking van revo en mugen is alleen op marktplaats. In de winkel is de mugen wel stuk duurder)
 
Beste Emil,

Heb je de Losi gekocht ??? En hoe bevalt hij ten opzichte van de X Maxx ??

Ben in de markt voor een grotere MT en heb van "kenners" de X-maxx en Losi XXL2 E doorgekregen voor het betere bashwerk.

graag hoor ik jullie reacties:thumbsup:
 
Bashwerk en Xmaxx? Laat u dat maar snel uit het hoofd zetten. De esc kan de motor en massa van de auto niet aan. En ik vind traxxas #1 troep. Het merk waar ik het meeste aan moest sleutelen...
 
Heb gelezen en gehoord dat e maxx en e revo heel storings gevoelig zijn, maar dat de x maxx toch weer veel innovatieve veranderingen heeft doorgaan. En een esc upgraden door een castle of hobbyking zal de wereld ook niet zijn. Welke auto rij je zelf??
 
En hoe bevalt de losi?? Qua techniek dan?? Ben ook aan het oriënteren voor een losi xxl2 e, maar kon hier niet veel over vinden. Losi wordt wel inderdaad beter aangeschreven, maar vraag me af of ik dit merk als herintreder?
 
Even een verlate reactie van mij... Ik heb nog niets gekocht... Ik wou de xxl2e kopen.. Echter een maat van me had de LOSI 8ight T gasoline gekocht, en nog nooit mee gereden. Na wat zoeken en kijken bleek daar de electro conversie-set van losi redelijk op te passen. Zeker uitdagend in combi met de mamba monster X combo set met de castle neu 2200kv motor.

De ombouw is inmiddels klaar,
Op 4s 5000mah25c , rijtijden van gemiddeld 20 minuten, en een power van iets meer dan 2,37 pk!
)Ideaal die log mogelijkheid van de mamba.) Low voltage op 14,6 volt, en ik houd dan nog 20% over in de accu. als de lvc ingrijpt.

Stiekem hoop ik ook dat mijn maat, het niets vindt, en ik hem over kan nemen!
Mocht dit niet zo zijn, dan moet ik hard denken... Deze combo loopt zo lekker!, en is voor mij weer een ouderwetse uitdaging! Reageert lekker, en met de 7,4 volt bec mogelijkheid van de mamba x is, de standaard meegeleverde servo ook prima voor eerst (Een goede re-labelde savox 15kg digitaal 0.13s 60graden) Samen met de highspeed ontvanger van mijn dx4r pro, reageert het weer als vanouds! Hangt aan de zender, en jumped weer heerlijk! Wat heb ik dat gemist!

Zelfs mijn vrouw zag het toen ze wilde zien hoe het geval nu, daadwerkelijk, reed.
Samen het bos in, en na een 15 minuten vroeg ze of ik hem überhaupt wel weer terug wilde geven.
Ze vertelde er wel bij dat ik de Stampede erbij hoe dan ook bij moest houden...

Word vervolgd...
 
Heb gelezen en gehoord dat e maxx en e revo heel storings gevoelig zijn, maar dat de x maxx toch weer veel innovatieve veranderingen heeft doorgaan. En een esc upgraden door een castle of hobbyking zal de wereld ook niet zijn. Welke auto rij je zelf??
Waar heb je dat gehoord? Heb er zelf totaal geen last van. Heb de 39087-3 versie. De nieuwste.
 
Waar heb je dat gehoord? Heb er zelf totaal geen last van. Heb de 39087-3 versie. De nieuwste.
De nieuwste is inderdaad veranderd. De voor de markt bestelde x maxx is een foutieve esc, een seriekabel kan vuur en vlam veroorzaken. Alleen een kabeltje vervangen van een bepaalde serie tot serie nummer van esc is een "niet goede esc".

Kijk maar zelf op de traxxas site, staat er met grote letters op de voorpagina, toevallig gister gelezen.
 
Ik heb bovenstaande gebaseerd op de verhalen die ik heb gehoord in de lhs. Dat de e maxx en e revo relatief veel gevoeliger waren voor storingen dan andere soortgelijke auto's in de markt. Vandaar dat ik toen heb rondgekeken voor een X MAXX, maar toen uit eigen ervaring kunnen opmaken dat deze inderdaad underpowered is. Heb nog even getwijfeld om een XMAXX met Castle 2028 motor en Castle XL2 ESC uit te rusten, maar dan werd het een X MAXX van 1600 euro en dat vond ik een beetje teveel van het goede. Verder was het doorslaggevend dat zowel op het forum als de winkel de voorkeur aan de LOSI werd gegeven.

Nu in afwachting van mijn LOSI LST XXL 2 E:yes:, en wellicht in de toekomst een HPI BAJA 5b Flux die bovengenoemde Castle combo al heeft:rofl:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bovenstaande gebaseerd op de verhalen die ik heb gehoord in de lhs. Dat de e maxx en e revo relatief veel gevoeliger waren voor storingen dan andere soortgelijke auto's in de markt. Vandaar dat ik toen heb rondgekeken voor een X MAXX, maar toen uit eigen ervaring kunnen opmaken dat deze inderdaad underpowered is. Heb nog even getwijfeld om een XMAXX met Castle 2028 motor en Castle XL2 ESC uit te rusten, maar dan werd het een X MAXX van 1600 euro en dat vond ik een beetje teveel van het goede. Verder was het doorslaggevend dat zowel op het forum als de winkel de voorkeur aan de LOSI werd gegeven.

Nu in afwachting van mijn LOSI LST XXL 2 E:yes:, en wellicht in de toekomst een HPI BAJA 5b Flux die bovengenoemde Castle combo al heeft:rofl:

Wat bedoel u met storing? Esc en motorset, of hele besturing?

Ik moet eerlijk zeggen, met een traxxas 1/8 met mamba monster spring ik niet zo gerust als met mijn losi en mugen. Ze zijn kwalitatief te slap voor mamba, waarschijnlijk is voor traxxas het doel om meer parts te kunnen verkopen...

Dit had ik al eerder meegemaakt met een 1e trx auto: de rustler xl5. Daar had ik na 1 week rijden de 1e brushed motor kapot gereden, zonder lomp te doen. De 2e week weer kapot, had ik m meteen weer terug gedaan naar de lhs.

Geen 1 merk tot nu toe gebruikt plastic assen in combinatie met brushless dan alleen traxxas.
 
Back
Top