Xray T3 topic

Door de servo zo te monteren in de auto zal deze meer moeten draaien om een volledige stuur uitslag te krijgen, hierdoor zal de auto vloeiender reageren.

Deze kwam ik laatst tegen op rctech.

tirante.jpg

dmm2.jpg

ik begin met rc racen, ik heb de t3 2011 gekocht en ik woon zelf in haarlem de auto is bijna af.
Ik had een pinion en een spur en pinion bij gekocht (volgens de verkoper rijden ze ermee bij mach heemstede) de spur is 73t, en de pinion is 34t volgens de gear charts can xray kom ik uit op een final drive ratio 4.08.
ik las net toevallig van de notulen op de website van mag dat de ratio max 4.0 moet zijn maar die kom ik niet tegen op de pdf lijst van xray (of ik kijk er over heen)

ik had problemen met het bouwen van de spur die ik erbij had gekregen hij is ongeveer een milimeter te dik ik krijg het pin van de kleine tandwiel er niet in.
Is het een probleem als ik de spur klein beetje schuur in zodat het iets smaller is zodat de pin van de kleine tandwiel (waar de aandrijf riem op zit)
ik heb nu gewoon de orinele spur erin gezet om verder te bouwen.

De gear ratio van een t3 is volgens mij 1.9 en dan kan je nooit exact uitkomen op 4.0 je zit er dan elke keer net boven of net onder.
Wat betreft de spur die van x-ray is iets naar binnen gegoten en dan klopt het als je er een andere spur op zet dat die dan niet past wat betreft de meeneemassen zeg maar.
Ik had een reserve set van die poelies en heb daar inderdaad heel voorzichtig wat van afgeschuurd zodat ik ook andere spurs kon gebruiken.
Je moet er eigenlijk wel 2 hebben want als je 1 setje een beetje afschuurd en je wil er later wel orginele x-ray spurs opzetten dan zit er weer teveel speling in.
Als ik het zo begrijp wil je dus meerijden in de stock klasse 13.5 op de mach is een leuke groep en 1 van de grootste wat aantal deelnemers betreft...

Groeten

John

Laatst bewerkt:
Met de spur die ik erbij heb gekocht kan ik dus voorzichtig een klein beetje af schuren (beide kanten) zodat die meeneem assen voor die pullies in de as krijg.
Het scheelt maar een kleine milimeter dat die meeneem asje erin krijg.
Ik zal het morgen avond ff proberen.

Ja ik ben eerst van plan om. Goed te leren rijden met de stock klasse. En als ik geoefend heb ben ik van plan om mee te gaan doen.

Met de spur die ik erbij heb gekocht kan ik dus voorzichtig een klein beetje af schuren (beide kanten) zodat die meeneem assen voor die pullies in de as krijg.
Het scheelt maar een kleine milimeter dat die meeneem asje erin krijg.
Ik zal het morgen avond ff proberen.

Ja ik ben eerst van plan om. Goed te leren rijden met de stock klasse. En als ik geoefend heb ben ik van plan om mee te gaan doen.

Dit probleem heb ik ook met spurs die niet van X-ray zijn.
Met wat kleine aanpassingen (schuren van de pulley) is dit probleem zo verholpen.

Hallo iedereen

Ik ben helemaal nieuw in het onroad gebeuren.
Nu ben ik al heel wat aan het opzoeken en steeds kom ik ook uit op de Xray T3 2011...

Is dit een goede beginnerswagen om onroad mee te gaan rijden? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten? Is de onderdelen voorziening goed te noemen?

Ik heb bij ons in een straal van 30km 2 circuits liggen waar ik ermee kan rijden...
HRT in Houthalen en MRG Genk.

Groetjes
Kurt

Back