Xray T4

Die hebben we toch allemaal gezien?

t4.jpg

Hij is idd nog steed oranje, maar verder is er best wel wat anders aan deze auto.

-Alle bulkheads zijn nieuw en staan, op de layshaft kant na, 3mm dichter bijelkaar (denk ik). topdeck zal dus ook een stuk smaller worden.
-Voorste en achterste bulkheads zijn verwisselbaar (zelfde).
-Bevestiging van de motor zoals Josh Cyrul ooit had verzonnen.
-Nieuwe lagere shocktowers met kortere dempers en veren (kan niet duidelijk zien of de diameter ook anders is)
-Nieuw stuur systeem (armen staan verder uitelkaar)
-Bevestiging van de draagarmen zijn nieuw, het lijkt er ook op dat de achterkant van de auto smaller gemaakt kan worden.

Komt er dus op neer dat de aandrijflijn, draagarmen en bumper hetzelfde is als de oude auto.

Eerst zoveel mogelijk openingen in het chassis voor de flex, nu weer alles dicht. Ikke nimeer kunne volge :)

Eerst zoveel mogelijk openingen in het chassis voor de flex, nu weer alles dicht. Ikke nimeer kunne volge :)

Flex is voor veel race cars engineers juist iets wat ze niet willen, dan hebben ze minder controle over de suspension.

Uiteindelijk gaat het om de verkoop, Nieuwe modellen moeten komen om zeker te zijn dat de oudere verdwijnen want alleen op de onderdelensupport is niet te leven. Kijk nu naar de nitro motoren. Zelfs de motoren van 4 jaar terug zijn voor de meesten snel genoeg tot zelfs even snel als de huidige en kan je vaak nog voor minder dan de helft kopen. Maar omdat er een extra kanaaltje in de nieuwe zit moet men het hebben, niet wetend of die ook echt beter is.

Mijn T4 is vandaag binnen gekomen bij Lovan RC shop :D Morgen avond met ne kameraard die hem ook besteld heeft gaan ophalen. Prijs is daar 420euro, wat wel een scherpe prijs is.

Bouwen zal waarschijnlijk wel voor na het weekend zijn :-( Allé, door bouwen toch, hem tot volgende week ongeopend laten liggen gaat mij niet lukken :D :D

Back