yak 54 van phoenix

Nu is schuim, wil je er daarna een houten bekisting om maken? Zo ja, waar zet je die vast, en hoe komt de accu vast te zitten? tis nogal moeilijk, zonder echte spanten in de romp.....

zo, net mijn maiden gedaan! Vliegt heerlijk, mooi strak, niet veel last van de wind( alleen beetje schudden met de staart), alleen 1 groot probleem.... VERMOGEN te kort, ik heb een 3s lipo, en vliegklaar weegt hij 700 gram, de bijgeleverde moter en regelaar zitten erop, en een 7x5 prop, alleen hij heeft bijna gaan power. (moter maakt wel een hoop herrie)
Volgens de handleiding mag er max een 6x 5,5 op, maar de winkel waar ik m kocht zei dat ik er een 8, 3,8 op moest doen...
De fabrikant had het over messvlucht, prophangen, ed. maar dat lukt met die van mij echt niet.....

Wat hebben jullie erop? de regelaar word nu al erg heet vind ik....
weten jullie een manier om het landingsgestel te verbeteren?>
tis erg slap nu!

Hier foto`s van de eerste vlucht!

DSC00543.JPG

DSC00545.JPG

Idd 7x5 half is erg klein, vond ik ook, alleen dat is het advies van de moter fabrikant, een 6x5.5 is de aanbevolen prop, denk je echt dat een 10x 7 houd? dat is bijna het dubbele van het opgegevene! Wat voor accu gebruik je dan? een 3s of 2s? En heb je ook de bijgeleverde regelaar?

Ikke wel die 30 amp en is genoeg hoor ,
ik draai momenteel een 10 keer 7 werk perfect
en een 3s 2250 mah kan ik ruim 11 minuten op vliegen haha
gr peter

En jij hebt ook de Magic torque 25-16?

Ik ga nu eerst met een 9x5 proberen
kijken hoe dat gaat, daarna misschien naar een 10x 7 toe.

zekker
morgen weer paar vluchten maken
heb net nog een 2500 (voor am) 2170, 1800 hacker flightpower gekocht,
dus hopelijk zijn die er morgen kan ik lekker vliegen

Is er nou niemand die even volledig advies kan geven over de prop keuze? :cry:

Welke moter?
Hoeveel cellen?
Welke regelaar?

Wat is de aangeraden propgroote volgens de fabrikant?

Want ik heb net met een 9x5 gevlogen, maar die regelaar werd loeiheet! t vliegen zelf was niet langer dan 2 minuten, even starten, 3 rondjes vliegen, landen....

Ach so, aber der Mt 30-9 darf ein en 12x 6 haben
der 25-16 darf nur eine 6x 5,5

War das eine set, mit der 30-9 oder war das ihr eigene wahl?

Vertaling

Aha, maar op de mt 30-9 moter mag een 12x6 volgens de fabrikant, de 25-16 mag maar een 6x5,5 prop, .

Heb je die 30-9 bij de set gekregen?
of was het een eigen beslissing?

Back